Opschorting indiening visumaanvragen

Rob Breumelhof

Active Member
Beste forumleden,


Zojuist is door DIAC bekendgemaakt dat tot minimaal 30 juni 2010 geen nieuwe visumaanvragen voor offshore skilled visa kunnen worden ingediend.

The Australian Government has decided to temporarily suspend the acceptance of certain General Skilled Migration (GSM) visa applications. This temporary measure will begin on 8 May 2010 and is expected to remain in effect until the end of 30 June 2010.

The temporary suspension applies only to primary (main) applicants for the following visa subclasses:

* Subclass 175 – Skilled Independent (Migrant) visa
* Subclass 176 – Skilled Sponsored (Migrant) visa
* Subclass 475 – Skilled Regional Sponsored (Provisional) visa.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
man, man, man, ... een mens zou van minder moedeloos worden en beginnen flippen!!! :bangingdoor:

Wat zijn hun plannen? wie zal het zeggen...?
 
Ik voel erg mee met iedereen voor wie deze verandering (weer) de planning overhoop haalt! Sterkte!!
Angeline.
 
Dit is vast en zeker voor een goed doel!!
Er word natuurlijk van alles gewijzigd...prioriteitenlijst, nwe SOL, punten systeem, noem maar op!

Ik maar mij er zeker niet druk om!

Zien het straks wel!:smile:
 
Maar de vorige keer waren de wijzigingen ook per direct en kon men gewoon blijven insturen..
 
Wij zijn zwaar teleurgesteld toen we dit bericht lazen op de site van immi.gov.au. Zeker nu het hier in Nederland maar geen zomer wil worden. We zouden erg graag weer op slippers willen rondlopen en in een korte broek. Maar bovenal willen we duidelijkheid. Weten waar we aan toe zijn. Graag willen we de procedure in werking zetten, maar de constante wijziging van de regelgeving maakt ons moedeloos. Het is een gewelidig leuk land, maar het lijkt erop dat het land ons niet wil. We verwachten dat meer mensen dit gevoel krijgen op deze manier. Hoe gaan jullie hier mee om?
 
hey jan an agnes,
ik weet soms ook niet meer wat te denken...
We willen zo graag gaan, maar het lijkt alsof het ons niet gegund is...
das misschien wel voorbarig, want op het moment weet je gewoon niet wat en hoe alles zal veranderen...
Hadden we maar wat sneller beslist denk ik dan, maar ja, everything happens for a reason, daar geloof ik in... vraag me alleen af wat de reason van dit alles is...

We willen nog steeds gaan. Hoe moeilijk het ook is...soms vraag ik me af of het allemaal nog wel realistisch is, maar de wil om te gaan overheerst, dus geven we niet op...nog niet...
 
Jouw beroep stond toch op de "aangekondigde" Sol Nesje?
Ik zie deze stop niet als iets negatiefs, ze gaan nu echt alles op een rijtje zetten denk ik....wat ook echt tijd word!
Met een beetje geluk staat je beroep op de nieuwe SOL...en wie weet word jou kans alleen maar vergroot...je moet maar zo denken...minder dan het was kan het voor jou niet meer worden! :up:

Gr. Steven
 
Ik ben het helemaal met Steven eens. Een stop voor een paar maandjes is alleen maar goed. Pas wanneer alles rond is en weer op een rijtje, kun je vol vertrouwen je visum aanvraag indienen.

Ze lopen waarschijnlijk over met vragen en aanvragen van visum aanvragers vanwege al die veranderingen en wijzigingen het laatste half jaar. Hopelijk wordt alles nu helemaal duidelijk en zitten we allemaal in no time Down Under te BBQen! :up:

:smile: Betty Never give up, we zijn nu allemaal al zo lang bezig!!!
 
Lekker om zo'n positieve denker op het forum te hebben, dat hebben velen hier zeker nu nodig, dank Steven. Laten we met z'n alleen hard duimen dat je helemaal gelijk hebt met jouw inschatting.

En ik kan wel in jouw gedachten en vertrouwen meegaan: het gaat lekker met de economie daar, ze willen gigantisch groeien (WA met een miljoen in een aantal jaar) en dat kan natuurlijk alleen maar door emigranten binnen te laten. Blijkbaar zijn ze nu echt aan het uitzoeken welke mensen ze voor de toekomst nodig hebben. Nesje, geef de moed niet op hè, Steven zou zomaar gelijk kunnen hebben! :up: :up: :up:

Groet, Annemarie
 
hey forummers, jullie hebben een overschot van gelijk! Ik ben ook wel een positieve denker, maar af en toe weegt de onzekerheid enorm door en dan gaat het koppie al is even hangen... :wink:

Ik denk ook dat het echt goed is dat ze nu eens eerst alles op een rijtje zetten voor ze verder kunnen. Ik hoop alleen dat er snel klaarheid komt, zodat we kunnen beslissen welke route we willen, kunnen en zullen (moeten) nemen.

Het rottige is dat mijn beroep er waarschijnlijk wel op zal staan, maar mijn diploma assessment niet in orde geraakt...
Studeren lijkt me echt fantastisch, want ik wilde hier ook al terug gaan studeren, dus die optie zou ik heel leuk vinden, het liefste doen eigelijk. Maar als je na je studie dan terug moet komen om een offshore PR aan te vragen, dat is gewoon niet haalbaar als je een kind hebt.

we zien wel, geduld wordt beloond zeggen ze, dus .... keep the spirit up en we gaan er nog steeds voor :up:
 
Moet even kwijt dat ik al jullie visum aanvragers zo ongelooflijk bewonder. De doorzettingsvermogen, positieve instelling die jullie tonen..... :humble:
 
Wij zijn zwaar teleurgesteld toen we dit bericht lazen op de site van immi.gov.au. Zeker nu het hier in Nederland maar geen zomer wil worden. We zouden erg graag weer op slippers willen rondlopen en in een korte broek. Maar bovenal willen we duidelijkheid. Weten waar we aan toe zijn. Graag willen we de procedure in werking zetten, maar de constante wijziging van de regelgeving maakt ons moedeloos. Het is een gewelidig leuk land, maar het lijkt erop dat het land ons niet wil. We verwachten dat meer mensen dit gevoel krijgen op deze manier. Hoe gaan jullie hier mee om?

Hoi

wij zijn zo'n 1,5 jaar bezig geweest met onze aanvraag. Achteraf bekeken lijkt het niet lang (zeker vergeleken met sommigen hier op het forum) maar tjonge, het kan zwaar beginnen wegen als je er middenin zit en niet weet of het ooit gaat lukken. Tijdens onze procedure zijn de regels meerdere keren veranderd, waardoor de twijfels en frustraties enorm de kop opstaken. Ik heb die Australiërs soms echt vervloekt. Verschillende mensen die hier op het forum waren en ongeveer tegelijk met ons met hun aanvraag begonnen waren zijn gestopt owv alle onzekerheden en veranderingen. Ik heb me soms ook afgevraagd of het nog zin had. Maar we hebben stug doorgezet en gelukkig maar: we hebben sinds 1,5 maand ons visum. Zo zie je maar: de aanhouder wint!

Ik kan jullie moedeloosheid heel goed begrijpen, maar je gaat je erbij moeten neerleggen dat je een onzekere tijd tegemoet gaat en voorlopig gewoon geen duidelijkheid gaat krijgen. Zelfs met een nieuwe SOL kan het nog zijn dat een paar maanden later weer alles verandert. Dit kan ook positief zijn natuurlijk: als de regels nu negatief zijn voor jullie, zijn ze mss binnen een jaartje weer positief. De enige raad die ik jullie kan geven: volhouden, doordouwen, eens goed vloeken en tegen de muur slaan en dan weer ertegenaan.

Succes allemaal! :up: :up: :up:
 
Helaas is mijn verhaal niet echt een opsteker, daar ik al bijna 5 jaar bezig ben met mijn aanvraag en nog steeds geen visum heb. Ik ben het er over het algemeen mee eens dat je positief moet blijven denken, maar soms wordt het je wel heel moeilijk gemaakt. Ik hoop gewoon dat er snel duidelijkheid komt over de veranderingen en wie wel en wie niet in aanmerking komen voor een visum. Tuurlijk hoop ik voor iedereen dat hij/ zij in aanmerking komt, maar het belangrijkste nu is duidelijkheid en ik vind dat Diac daar voor moet gaan zorgen.
Ik denk dat er geen manier is om met de spanning om te gaan van de veranderingen elke keer, buiten je eigen manier. Soms is het gewoon even vervelend en zit het allemaal tegen en wil je niet steeds horen dat het vast wel goed komt, andere keren loopt alles soepeltjes en ben je zelf degene die aangeeft dat het allemaal wel goed komt. Het is een wervel van emoties en van kansen en de uitkomst blijft spannend tot het einde. Gelukkig loopt het voor de meeste goed af en daar kun je dan weer moed uit halen.
Zelf heb ik alles momenteel op een laag pitje gezet, na 5 jaar en 2 mislukte kansen is het tijd om mijn leven hier op te bouwen en dan uiteindelijk maar te zien waar het schip strand. Ik kan niet eeuwig in een onzekere toekomst blijven leven. Daar is echter 5 jaar aan doorzetten vooraf gegaan, dus geef niet op en jaag je droom achterna. Belangrijk is wel, dat (mocht deze droom uiteindelijk niet uit kunnen komen), je andere dromen koesterd, zodat je ook na een tegenslag verder kunt met een gelukkig leven. Maar nogmaals; bijna iedereen komt er wel, dus geef niet zomaar op.
 
:up: Ach, ze werken de wachtlijsten voor ons weg, al onze beroepen komen op de SOL, want ze lezen hier mee en dan vragen we allemaal op 1 juli aan en dan hebben we allemaal binnen twee weken een CO. :lol:
(sssttt, dromen mag!! :grin:)
 
:up: Ach, ze werken de wachtlijsten voor ons weg, al onze beroepen komen op de SOL, want ze lezen hier mee en dan vragen we allemaal op 1 juli aan en dan hebben we allemaal binnen twee weken een CO. :lol:
(sssttt, dromen mag!! :grin:)

:grin: :grin:
:up: :up:
 
:up: Ach, ze werken de wachtlijsten voor ons weg, al onze beroepen komen op de SOL, want ze lezen hier mee en dan vragen we allemaal op 1 juli aan en dan hebben we allemaal binnen twee weken een CO. :lol:
(sssttt, dromen mag!! :grin:)


That's the spirit!!!!!!!!!!!! :up:

Als we dat allemaal geloven, dan gebeurt het gewoon :lol:
 
wij vertrekken in ieder geval voor(halfjuli) 3 jaar naar Bonaire om alvast te wennen aan het weer, en wachten daar wel geduldig af wat er allemaal gaat gebeuren, en misschien willen we helemaal niet meer weg :lol: :wink: dan wacht Australie maar op ons als we ons visa hebben.
 
Back
Top