Oude studiegids

SaschaH

New Member
Ik ben nu al enige tijd bezig met het proberen te achterhalen of mijn onderwijsinstelling mij kan verblijden met een oude studiegids of iets wat daar op lijkt. Echter heb ik niet het idee dat men mij daar serieus  :lol: neemt. Ik ben nu dus zelf maar aan de slag gegaan om een en ander op papier te zetten en wil het laten controleren door de betreffende onderwijsinstelling. Nu vraag ik me af of er hier niet toevallig mensen zijn die dezelfde studie als ik gedaan hebben en nog wat materiaal hebben.

Ik ben in 1992 beonnen aan een studie Hogere Informatica aan de Hogeschool Utrecht, in 1998 ben ik daar afgestudeerd. Iedereen die mij hierover aan informatie kan helpen is van harte welkom.

Ook andere tips/trucs voor het zelf schrijven van de samenstelling van de opleiding zijn van harte welkom, misschien hebben anderen er ook wat aan.

Dank.
 
Mag ik vragen waarom je de opleiding wilt omschrijven?

Als ik het goed begrijp ga je met ACS aan de slag.
Dan heb je geen studiegids of iets dergelijks nodig.

:up:
 
Hoi,

Voor zover ik weet moet ik voor ACS kunnen aantonen dat het gaat om een informaticaopleiding. Dit gaat het beste met een studiegids of een eindtermen document.

En om alle problemen voor te zijn wil ik, zolang ik nog niet het juiste heb ontvangen, vast zelf aan beginnen.

Sascha
 
Hoi,
Ik heb geen ervaring met ACS (maar met CPA en mijn bedrijfskunde opleiding aan uni). Maar wellicht heb je hier iets aan.

Ik moets een omschrijving geven van alle vakken die temaken hadden met het vakgebied (accounting). Destijds was er geen engelstalige gids en de vakken nu (wel in het engels) komen toch niet voldoende overeen met vakken van toen.
Wel hebben ze mij kopieen van de gevraagde vakken toegestuurd uit de gids van destijds. (de vakken kon ik aangeven op basis van de cijferlijst) Deze hadden ze zelfs netjes gestempeld dat het officiele kopieen uit de studiegids van toen waren.
Vervolgens heb ik ze dus ZELF vertaald (ja ja, dat was veel werk maar het scheelde wel een hoop geld!). Ik heb vervolgens de de nederlandse officiele kopie gekoppeld aan de engelse vertaling. Zo is alles opgestuurd.

Ik heb een positief assessment gehad, dus blijkbaar vonden ze dit goed genoeg (ha ha , mocht ook wel na al dat vreselijke vertaalwerk).

Misschien kun jij het ook op die manier voor elkaar krijgen.

Henriette
 
[quote author=SaschaH link=topic=3775.msg45598#msg45598 date=1138604367]
Voor zover ik weet moet ik voor ACS kunnen aantonen dat het gaat om een informaticaopleiding.
[/quote]

Voor ACS hoef je verder niks aan te tonen. Je moet gewoon je diploma en cijferlijst certificeren en vertalen. Als je dan toch een beschrijving wilt hebben, overweeg dan een diploma description van Nuffic. Dat kost niet zo veel en je hoeft zelf niks meer te doen.

:cool:
 
Hoi Sascha,

Het werkt precies zoals AJ zegt, gecertificeerde kopieen diploma + cijferlijst (met vertaling vakken) is voldoende.  Wat wel belangrijk is zijn de referenties van je (ex)-werkgever(s) met beschrijving van je functie, ervaring enz.

Succes,
Susan
 
Dus als ik het goed begrijp hoef ik bij ACS niet uit te leggen wat de verschillende vakken inhielden. Als er op mijn cijferlijst "programmeren" staat dan is dat voldoende?

Sascha
 
Bij mij wel Sascha!  Mijn studie was zelfs 18 jaar geleden en alle vakken zijn erkend door de ACS.

Wel moet je beschreven hebben in je CV, referenties enz wat je werkervaring is (dus wat voor programmerervaring heb je).

Groetjes,
Susan
 
Dat biedt perspectieven.

Ik was in de veronderstelling dat er ten alle tijden een beschrijving van de opleiding bij moets.

Sascha
 
Back
Top