oude verpleegkundige opleiding B toch een gewoon een visa

Marcnardia

New Member
Via Jeniffer Hay emigratie consulente van TIG die tegenwoordig in nederland aanwezig is goedkeuring van mijn diploma's verkregen.

Via de website van TIG even met jeniffer bellen en alles komt goed.

groeten marc
 
gefeliciteerd, ik werk (ook?) in de psychiatrie, heb je de inhoud van je opleiding moeten beschrijven?
gr.Carmen.
 
TIG = toch immigratie consultant? Uiteindelijk beslist de ANMC of je diploma's goed beoordeeld worden.. Ik heb vaak het gevoel dat emigratie bureau's bij het woord "nurse" direct zeggen dat het mogelijk is, terwijl er toch heel wat haken en ogen aan zitten. Wij hebben nl. een heel ander systeem hier als in Oz. De ANMC kan je dus of negatief beoordelen of je een "bridging course" laten doen.. John is A verpleegkundige (met aanvulling IC/CC en ambulance) en knijpt m wat z'n A opleiding betreft. Er is echter wel hoop: Op de site van de ANMC is een pdf te vinden waarop staat dat verpleegkundigen uit de EU wel geaccrediteerd worden (uitzondering als Former Yugoslavia etc daar gelaten) Ze verwijzen hier naar een bepaald artikel (weet niet meer welke), als je dit artikel opzoekt kom je uit op het feit dat de A's B's enz wel als "vol" worden aangezien (en terecht!  :wink: ) We hebben er ook een belletje naar de BIG aan gewaagd en hen een "letter of good standing" naar de ANMC laten sturen! Kortom: het is niet zo gemakkelijk als het lijkt, maaaaaaar er is met wat effort toch hoop!! GA ER VOOR! Wij zitten naar de postbus te kijken of er al een "boterbriefje" van de ANMC aan zit te komen  :w00t:
 
Nee ik heb niet mijn opleiding moeten beschrijven. Gewoon alles laten vertalen en de vertaler laten weten dat alles waar hoge school staat of hij dit wil of kan vertalen met universiteit.
Wat heel veel mensen en oud opgeleiden niet weten is dat A opgeleiden hun eu certificering bij de BIG kunnen krijgen en de B kunnen dat niet. Er is echter wel een eu certificering voor de B-opgeleide. Deze kun je bij de NUFFIC aanvragen. Je moet er wat voor doen maar De goedkeuring van ANMC is binnen nu nog van Victoria en we hebben de volle skill visa binnen. Hopsakee zo naar aussieland.
TIG staat inderdaad voor een imigratie bureau. Ik ben zeer tevreden over dit bureau die zijn oorsprong dus heeft in australie. Sinds kort is er een afdeling in nederland. Ik ben erg kieskeurig zeker als het me een behoorlijke duit kost wat betreft de service maar echt alleen maar lof. En ja je moet natuurlijk ook het een en ander zelf doen maar het gaat om je toekomst.


gr marc
 
Okee, ik heb HBO-V; dus hoef "alleen" mijn diploma te laten vertalen, en de daarbij beschreven gevolgde vakken denk ik. Dus jullie zijn al heel ver begrijp ik?
Waar gaan jullie heen?
gr.Carmen.
 
Ja carmen we zijn redelijk ver. Het duurt gewoon allemaal erg lang. Zo simpel als jij het stelt is het niet echt. Ze vragen meer dan alleen maar je diploma's.
HBO-v is geen probleem voor je goedkeuring diploma. Je moet een ielts test doen en deze bij voegen. Als je besluit de visa zelf te regelen zorg dan dat je echt op de hoogte bent van alle ins en outs van je aanvraag. Als alles goed is ingevuld en je hebt de juiste papieren ingestuurd dan duurt het al lang. Laat dus staan als je elke keer iets vergeet.
Wij betalen in totaal ongeveer 4000euro voor alles ( met emigratie bureau). Lijkt veel geld maar geloof me het bespaart je veel ergenis frustratie en onzekerheid.  Je hoort veel negatieve dingen op het forum. Wij hebben echt zeer goede ervaringen en worden persoonlijk benaderd en behandeld.
Wat is belangrijk

van je diploma's met cijferlijsten:
naar de notaris om kopies laten maken met echtheidsverklaring (let op ANMC wil een specifieke tekst dat verklaart dat dit een copie is ven het originele document
bij dezelfde notaris op de achterkant van fotos 2x laten zetten en tekenen dat je dat bent ook hierbij willen ze weer een bepaalde tekst op de achterkant hebben.

copies laten vertalen. Ik heb dit in australie laten doen. Ingescand en gemailt. dit is ongeveer 50% goedkoper dan in nederland.

Formulieren ingevuld en dan ook alles invullen. Ze willen echt alles weten.
betaling geregeld via emigratie bureau
ingestuurd en afwachten

goedkeuring gehad en nu zijn we bezich met sponsership in victoria.

let wel op je moet je ook nog registereren als verpleegkundige in australie.

Mijn emigratie bureau heeft alles uitgezocht en ik heb alles aangeleverd.

Als je nog vragen hebt kun je mischien beter eens bellen

gr marc
 
Dank je wel Marc, we gaan met move2australia (emigratie agent) in zee.
Ik zie erg op tegen de IELTS op Academic niveau, dus we vragen het visum aan op mijn man zijn beroep;kok.
Ik hoef niet persé in de gezondheidzorg te werken...(liever niet) alleen als ik geen andere baan vind ,wil ik daar op terug kunnen vallen...maar kan me altijd nog in Australië laten registreren,als ik er een paar jaar woon en mijn engels beter is (had ik zo bedacht).
groet uit de nigtshift, Carmen.
 
[quote author=Marcnardia link=topic=6329.msg78838#msg78838 date=1168736296]
Nee ik heb niet mijn opleiding moeten beschrijven. Gewoon alles laten vertalen en de vertaler laten weten dat alles waar hoge school staat of hij dit wil of kan vertalen met universiteit.
Wat heel veel mensen en oud opgeleiden niet weten is dat A opgeleiden hun eu certificering bij de BIG kunnen krijgen en de B kunnen dat niet. Er is echter wel een eu certificering voor de B-opgeleide.

gr marc
[/quote]

owkee.. ik wist idd niet dat B verpleegkundigen niet bij de BIG ingeschreven staan..nah ja, jij hebt iig een goede beoordeling  :up: Go for it!
 
We gaan naar hastings victoria.
B-verpl zijn wel big geregistreed maar voor de EU certificering moet je bij de nuffic zijn.

gr marc
 
Heb net mijn bevestiging binnen van het Nurses Board van South Australia dat ik me mag registreren als mental health nurse. Heb mijn in-service B diploma zonder bridging course of stage goedgekeurd gekregen.

Alles bij elkaar heeft het 9 maanden geduurd en er zijn in totaal zo'n 17 verschillende documenten in 2 talen naar toe gegaan.

Nu maar hopen dat het feit dat ik geregistreerd ben in SA genoeg is voor de ANMC.

De volgende stap zal zijn het aanvragen van het Independent Skilled Worker Visa. Ik heb nu mijn 120 punten, eens kijken welke barriéres daar weer opgeworpen worden.

Als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen
 
TIP.

Via de NUFFIC (even op google zoeken). Je diploma EU laten certificeren. En laat je niet weg sturen daar moet je zijn.!!!
Ik heb het precies andersom gedaan eerst ANMC registratie en daarna Victoria sponsership. Certificeren is belangrijk.

gr marc
 
Nimitz,

Ik heb dus eerst mijn registratie als verpleegkundige (Registered Nurse) in QLD gedaan, toen mijn visum aangevraagd en verkregen (457, Temporary Business Visa) en daarna (na 1 jaar voor mijn sponsor in Oz te hebben gewerkt en de benodigde bonus punten voor Australisch werkervaring te hebben behaald)  heb ik dus mijn skills laten assessen bij ANMC. Ik hoefde slechts een verkorte/eenvoudige aanvraag in te vullen. Ik kreeg een positief assessment, het was geen probleem want ik was immers al geregistreerd en aan het werk als RN dus toen heb ik het Skilled Independent Visum aangevraagd. En nu ga ik weer wachten...  :coffee: en wachten...  :eat: en wachten... :sleep:

Volgens mij is het dus geen enkel probleem om nu een positief skills assessment van ANMC te krijgen.

Veel succes!  :up:

Aussielover  :cool:
 
ANMC is op zich geen probleem als je maar de juiste informatie aanleverd. Aleen met je diploma en je cijferlijsten kom je er niet.

We hebben net gehoord dat onze victorian sponshership is goed gekeurd dus nu nog de visa zelf. Moet geen probleem zijn alleen nu is er een wachtlijst van 9 maanden.
 
Back
Top