Oude werkgever nergens te bereiken, wat nu?

Neeltje

New Member
De oude werkgever van mijn man is nergens te vinden. Hij schijnt verhuist te zijn en niemand weet waarheen. Is het mogelijk om een getuigschrift te vragen van de huidige manager (toevallig onze buurman)? Hoe moeilijk zouden ze daar in zijn?
 
Neeltje said:
De oude werkgever van mijn man is nergens te vinden. Hij schijnt verhuist te zijn en niemand weet waarheen. Is het mogelijk om een getuigschrift te vragen van de huidige manager (toevallig onze buurman)? Hoe moeilijk zouden ze daar in zijn?

Is de buurman een manager bij het bedrijf waar je man heeft gewerkt? Als dat zo is dan is er geen probleem. Of is de werkgever met de noorderzon vertrokken en is het bedrijf over de kop gegaan? Bij een failliet bedrijf zou je misschien de curator kunnen vragen (als die er nog is).
 
Wij hebben dit ook gehad, je zou even Badri moeten mailen, hij kan je vertellen hoe hij dat opgelost heeft.
 
Het gaat om een hotel waarvan de oude manager weg is. Het hotel is er nog steeds.
De huidige manager werkte er echter niet toen mijn man in dienst was. Hij wil best een getuigschrift schrijven. Zou dit dan geen problemen op leveren?

Als Badri wil reageren dan graag hoor! Ik weet niet hoe het bij hem gegaan is?!

Groetjes Neeltje
 
Neeltje said:
Het gaat om een hotel waarvan de oude manager weg is. Het hotel is er nog steeds.
De huidige manager werkte er echter niet toen mijn man in dienst was. Hij wil best een getuigschrift schrijven. Zou dit dan geen problemen op leveren?

Als Badri wil reageren dan graag hoor! Ik weet niet hoe het bij hem gegaan is?!

Groetjes Neeltje

Geen probleem. Het gaat er om dat de werkgever (in dit geval het hotel) een getuigschrift afgeeft. De persoon van de manager is in dit geval niet zo heel relevant omdat die niet de werkgever is (alleen maar de manager).
 
Neeltje said:
Het gaat om een hotel waarvan de oude manager weg is. Het hotel is er nog steeds.
De huidige manager werkte er echter niet toen mijn man in dienst was. Hij wil best een getuigschrift schrijven. Zou dit dan geen problemen op leveren?

Als Badri wil reageren dan graag hoor! Ik weet niet hoe het bij hem gegaan is?!

Groetjes Neeltje

Neeltje,

Ik had ook zelfde probleem een van mijn werkgever was falliet en andere weg gegaan. Voor een werkgever Ik had getuigschrift van het accountant van het bedrijf en voor andere bij huidige manager alles was prima gelopen met positive resultaat.

Daar zijn twee opties:
1. Als jij huidige manager getuigtschrift geeft dan geen probleem.
2. Als jij man iemand bij de bedrijf kent dan kan hij ook getuigschrift schrijven.

hoop deze informatie even helpt als niet stuur een PM..

Gr
Badri
 
(bedankt voor je antwoord Badri!)

Perfect dat ook de huidige manager het getuigschrift kan schrijven. Voor kok zonder diploma's heb je 6 jaar werkervaring nodig. Nu heeft mijn man nogal bij wat verschillende bedrijven gewerkt dus dat is best lastig.

Maar hij heeft ook via Tempo Team bij verschillende bedrijven gewerkt. Zou je daar iets aan hebben als zij een getuigschrift geven? Nu wilden ze nog niet echt meewerken daar dus dat is lastig. Maar als we goed uit kunnen leggen waarvoor het is werken ze misschien wel mee.

Is er iemand die hier iets vanaf weet of daar ervaring mee heeft?
 


OFX
Back
Top