Our Australian Adventure

Jagermeester

XPdite Sponsor
Dag allemaal,


Al een tijdje speur ik rond op dit forum, tot nu toe als stille lezer, maar aangezien ons Australisch avontuur steeds meer vormen aan begint te nemen dacht ik toch maar eens mij hieraan te melden en actief mee te gaan doen.


Mijn naam is Erik en mijn vriend en ik hebben onlangs, na een vakantie van een maand, de knoop doorgehakt en willen naar Australië verhuizen! Hoe komt dat zo?


Allebei hebben we een al eens afzonderlijk van elkaar in het buitenland gewoond en gewerkt en het kriebelt toch al een tijdje om nog een keer z'n avontuur aan te gaan. Maar waarnaartoe? Mijn (een tijdje onuitgesproken) wens was om naar Australië te vertrekken vanwege mijn roots. Ik ben namelijk in Australië geboren, maar op jonge leeftijd met mijn ouders naar Nederland verhuisd (Nederlandse moeder, Australische vader die inmiddels al lange tijd uit beeld is). Mijn vriend was nog nooit in Australië geweest, dus hebben we eerst maar besloten om ernaartoe op vakantie te gaan. Fantastische reis gehad, familieleden bezocht en veel van het land gezien, voor zover je dat kan in een maand. Bij thuiskomst nog wat erover gepraat, gepiekerd en wat nachtjes erop geslapen om uiteindelijk de knoop door te hakken. Australië trekt gewoon en het weer en de mentaliteit is heerlijk!


Ik ben dus in Australië geboren, maar heb echter nooit een Australisch paspoort gehad. Volgens de informatie die we hebben gevonden en de informatie die we hebben gekregen van het European Service Center, heb ik ongeveer 1,5week geleden mijn Proof of Citizenship aangevraagd via het 119-form. Dit kan enkele weken in beslagen nemen voor het behandeld is, maar ik hoop deze eind juni te mogen ontvangen. Zodra ik dit document heb, kan ik mijn paspoort aanvragen en ben ik klaar! (Snel en goedkoop ;) )


Zodra ik mijn paspoort heb, zal mijn vriend een partnervisum aan gaan vragen. Hij is ondertussen al begonnen met het verzamelen van wat informatie en heeft een redelijk beeld van wat ie moet doen. Hebben jullie ervaring met de algemene doorlooptijd? Er wordt op de website en door het European Service Center z’n 9-13 maanden geqoute. Op zich niet erg, we willen toch niet eerder dan juni volgend jaar die kant op gaan ivm (familie) verplichtingen hier.


Ons plan is om naar Sydney te gaan verhuizen. Beide werken we in finance en we achten de kans het grootst om daar werk te vinden. Beide onze huidige werkgevers hebben daar ook een kantoor, dus we hopen op een overplaatsing via werk. Mijn vriend heeft al contact gelegd met het kantoor in Sydney en spreekt ze eind van het jaar voor een wat concreter voorstel. Ik heb het nog niet op werk kenbaar gemaakt, aangezien mijn contractverlening eraan zit te komen.


Al met al een spannende tijd en merk nu al dat we wat ongeduldig zijn. Ik zal jullie op de hoogte houden over de voortgang en mochten jullie tips (wat dan ook) hebben, hoor ik het graag!


Groet, Erik
 
Zodra ik mijn paspoort heb, zal mijn vriend een partnervisum aan gaan vragen. Hij is ondertussen al begonnen met het verzamelen van wat informatie en heeft een redelijk beeld van wat ie moet doen. Hebben jullie ervaring met de algemene doorlooptijd? Er wordt op de website en door het European Service Center z’n 9-13 maanden geqoute.

Hallo Erik en welkom op HET forum!

Top dat je zelf in OZ geboren bent dat scheelt je een hoop gedoe. Ik heb zelf het partnervisum traject doorlopen. Ik begon met de aanvraag half november 2017 en heb mijn medicals half december 2017 gedaan. Ik kreeg mijn groene licht op 3 feb 2018 dus minder dan 3 maanden wachttijd. Nu komt het wel doordat ik een hoop (cruciale) proof al min of meer verzameld had en de file helemaal compleet in 1x kon uploaden via de immi account. (Met dank aan de briljante post van @FritsC ) . Nu is het zo dat de wachttijd voor A landen echt wel korter is dan de beschreven 9-13 maanden, ik meen ook dat er staat dat in 9-13 maanden 90% van de aanvragen behandeld is, dus is zeer ruim begrip.

Op het UK forum is een hele thread waar de visa doorlooptijden bijgehouden worden en voor ons landje via berlijn is dat gemiddeld zo'n 3 tot 6 maanden. Al kan dat helaas ook weer veranderen als er meer aanvragen zijn.

In ieder geval veel succes en keep us posted!
 
Hi Erik, net zo’n mazzelaar als ik! Ik ben ook in Oz geboren maar dan uit Ned. Ouders en als ukkie terugverhuisd naar Nederland. Ook paspoort geregeld en daarna partner visum. Bij ons duurde het zeven maanden maar dat was in 2013. In 2014 verhuisd en zou niet meer terug willen! Sydney heeft alle hoofdkantoren vd grote banken en veel werk dus dat moet lukken. En Sydney is gewoon een gave stad om te werken, hoewel ik het fijn vind om er niet te dichtbij te wonen! Succes met alle voorbereidingen!
 
Dank jullie wel voor jullie reacties! Het moet allemaal wel goed komen en spannend dat het proces eindelijk is begonnen. Ik kijk nu elke dag of de aangetekende brief in Sydney is aangekomen, maar helaas nog niet. Hoop dat het wel snel gebeurd.

Met dank aan de briljante post van @FritsC )
We hebben al een goed beeld wat we moeten aanleveren voor het partnervisum, maar z'n lijst van anderen is natuurlijk altijd goed. Enig idee welk draadje ik die kan vinden?

Op het UK forum is een hele thread waar de visa doorlooptijden bijgehouden worden en voor ons landje via berlijn is dat gemiddeld zo'n 3 tot 6 maanden. Al kan dat helaas ook weer veranderen als er meer aanvragen zijn.
Wat is de link naar het Engelse forum? Die heb ik nog niet gevonden.
 
Dank jullie wel voor jullie reacties! Het moet allemaal wel goed komen en spannend dat het proces eindelijk is begonnen. Ik kijk nu elke dag of de aangetekende brief in Sydney is aangekomen, maar helaas nog niet. Hoop dat het wel snel gebeurd.


We hebben al een goed beeld wat we moeten aanleveren voor het partnervisum, maar z'n lijst van anderen is natuurlijk altijd goed. Enig idee welk draadje ik die kan vinden?

Draadje kon ik ook niet meer vinden, maar de file wel. deze heb ik hier toegevoegd aan de post. Dit is de opzet van ons persoonlijk, en zo heb ik hem gebruikt om vooraf alle documenten te verzamelen en exact inzichtelijk te maken wat we verzameld hebben, en wat we evt nog moesten regelen. Even nummeren die handel en als je dan je immi account aanmaakt als je alle proof gereed hebt dan zie je een soortgelijk overzicht met allemaal kopjes waaronder je je proof kunt uploaden. Dat kun je dan binnen een 15 min afronden en klaar is kees! Wel even aftikken daarna :p
 

Attachments

  • tableofcontent2 (2).pdf
    41.8 KB · Views: 12
Bedankt @Tim911. Dat overzicht gaat zeker helpen.


Voor ons heeft het geen zin om een Facebook-log (daar hebben we ook niet echt gechat) of Whatsapp-log mee te sturen, want die zijn in het Nederlands.

Ik heb wel een andere vraag aan je. Ik zie dat je best veel bewijs hebt meegestuurd voor gezamenlijke financiële lasten. Wij hebben een gezamenlijke bankrekening, maar die gebruiken we eigenlijk alleen voor boodschappen en entertainment en er gaat 1 incasso af voor onze reisverzekering. Raad jij (of anderen) aan om meer gezamenlijke lasten via deze rekening te laten lopen? Ook heb je een brief van de gezamenlijke bankrekening bijgevoegd. Wij hadden zelf al het openingscontract uitgeprint, maar heb jij een speciale brief van de bank gevraagd?


We willen een z’n compleet mogelijk pakket aanleveren, dus je tips zijn heel waardevol!


Mijn aangetekende brief met het 119 form (Proof of Citizenship) is overigens nog steeds niet in Sydney aangekomen volgens Track & Trace. Ondanks dat we de tijd hebben en niet eerder gaan/kunnen dan Juni volgend jaar, merk ik toch dat we ongeduldig zijn en bang voor vertraging ;-)


“It’s all in the head mate, take it easy”
 
Geen probleem,

Nee je hoeft ook niet elk stukje proof te gebruiken, net wat je zelf kunt overleggen. via FB hebben wij ook nooit echt gechat maar je kunt een timeline maken waar je history samen met diegene opstaan in de vorm van een foto verslag enz. die heb ik allemaal in een PDF gegoten en gebruikt. Maar bijv een whatsapp log zou ik wel meesturen, extract van maken en alle tekst weghalen en alleen de dates en times laten zien bijv.. creatief zijn, alles is meegenomen.
Je hele tekst zijn ze sowieso niet geinterresseerd in om dat allemaal door te moeten spitten.

Gezamenlijke bankrekening is bij ons ook puur voor de vorm geweest. die hebben we afgesloten een paar maanden voor de visum aanvraag en hebben we wat geld naartoe geschoven en eens wat boodschappen van betaald. Was genoeg hoor meer hoef je echt niet te hebben. Zo te zien gebruiken jullie die rekening als serieuzer dan wij ooit hebben gedaan. Openingscontract heb ik ook uitgeprint, door mij en mijn vriendin voorzien van handtekeningen zodat het net echt lijkt en ook gewoon gebruikt als proof. Je moet het voor jezelf niet moeilijker maken dan nodig is.

Ik heb wel begrepen dat gezamenlijke financiele lasten en ook bijv een huurgeschiedenis of hypotheek wel erg fijn is. daar zijn de CO's dol op.

Voorbeeld: ik heb echt veel financial proof e.d. gestuurd, wat in mijn ogen toch wel cruciaal is, naast de social proof en natuurlijk de stat dec's van de ozzies. Hier zijn er 2 benodigd maar ik had er bijv 3 gedaan, 2 van haar kant van de familie en 1 van mijn kant. Social context heb ik weer wat puntjes laten liggen, daar had ik wat kaarten ons beiden geadresseerd verzameld en meer had ik ook niet echt. Echter pasfoto's heb ik nooit geupload terwijl dat ook mandatory is volgens de aanvraag, heb hier nooit meer wat van gehoord en ook nooit hoeven uploaden.

My opinion: als je het in 1x goed doet en flink wat upload wat relevant is heeft je CO en makkie aan je. Ze kijken of ze je relatie legit vinden. zo ja krijg je je aanvraag voor medicals en police checks. zo nee krijg je aanvraag voor meer proof.

Normaal gesproken moet het met een gedegen voorbereiding gewoon een makkie zijn. ze noemen het niet voor niks the golden ticket!
 
Welkom! Leuk dat jullie hierheen komen, welliswaar de verkeerde stad maar fouten maken we allemaal ;)

Qua dingen die je allemaal moet bewijzen kun je eventueel een blik werpen op mijn thread, daar heb ik in detail in gezet wat wij allemaal in hebben geleverd, en wij kregen een compliment van de persoon die onze aanvraag behandelde #trots haha.
Zit nu op mobiel dus kan het niet zo makkelijk vinden, stuur morgen wel even de exacte link.

Qua overplaatsing, dat zou super mooi zijn! Enige kleine puntje: Reken jezelf niet te rijk. Ik kon ook overgeplaatst worden, alle gesprekken positief, maar puntje bij paaltje bleek het allemaal niet zo rooskleurig en was ik 5 maanden werkloos. Achteraf gezien had ik dat kunnen zien aankomen, ik zie nu de nuances die ik toen miste in de emails en gesprekken, maar het kan in je enthousiasme soms makkelijk zijn om situaties verkeerd in te schatten. Dacht het even te noemen ;)
 
Hoi Thijs!

Dank je wel voor je reactie en ik ga zeker naar jouw threads kijken voor tips. Mijn vriend is van het weekend weer bezig geweest met het voorbereiden van z'n aanvraag en het gaat langzaam maar gestaagd de goede kant op (het dossier wordt dikker en dikker).

Over de stad kunnen we discussiëren ;-). Ik zie dat jij in Melbourne zit? Ikzelf was 50/50 tussen Melbourne en Sydney, maar mijn vriend voelde een grotere aantrekkingskracht bij Sydney dan bij Melbourne. In Melbourne woont nog familie van mij en ik ben in Lilydale geboren. Waar in de stad zijn jullie gaan wonen?
Qua werk, ja dat is altijd afwachten denk ik. Zover zijn we ook nog niet, maar zeker goed om met beide benen op de grond te blijven.
 
Hier is de pagina met alle informatie die wij aangeleverd hebben: https://xpdite.net/forum/threads/thijs-stelt-zich-voor.13582/page-7
Wij zijn wel voor een iets ander visum gegaan dan waar jullie voor willen gaan. Mijn vriendin is Kiwi dus ik ben mee op een 461 visum mee. Dat is een tijdelijk partner visum dat elke 5 jaar verlengd kan worden. Omdat jullie visum permanent is zul je waarschijnlijk wat extra dingen in moeten leveren.

Wij wonen inderdaad in Melbourne. De inner north heeft vanaf dag één de grootste aantrekkingskracht op ons gehad, dus wij zitten nu in Brunswick voor ons tweede jaar. Zo in de stad met de trein of fiets (vriendin neemt de trein, ik fiets), overal leuke cafeetjes en winkeltjes op loop afstand. Het is wel aan de prijzige kant hier, we betalen $550 per week voor een 2 bedroom, 2 bathroom en 1 car shared garage townhouse. Ik schat de oppervlakte van het huis 80m2. Ter referentie, je kunt voor dat geld een half uur verder ook een 4 bedroom, 2 bathroom, 2 gar garage met tuin voor en achter hebben. Dan lever je uiteraard andere dingen in, met name de gezellige buurt, dingetjes op loopafstand en dat je zo in de CBD bent, maar het hangt er vanaf wat je zoekt. Ik heb collega's die er ruim anderhalf uur over doen om op werk te komen maar daardoor wel vanuit hun achtertuin zo het strand op kunnen lopen en in de zomer hele weekenden in de standtent om de hoek hangt. Wij doen er mid zomer een goed uur over om bij een aantrekkelijk strand te komen (Altona is niet een aantrekkelijk strand, haha).
We wonen nu super, maar of we over een paar jaar nog steeds in deze buurt zitten weet ik niet. Elke buurt hier is weer anders and sommige buurten zijn zo afschuwelijk mooi dat ik altijd met oppassen dat ik niet tegen m'n voorligger aanrijd terwijl ik me aan het vergapen ben.

Voor zover ik weet is Sydney nog een stukje prijziger, maar dat kunnen anderen hier wellicht beter inschatten.
Wij vinden Sydney de mooiere stad, by far. Ik denk dat het de mooiste stad is waar ik ooit ben geweest, maar ik ben nooit in Istanbul geweest. M'n vriendin wel en zegt dat ze twijfelt tussen die twee steden. Ik denk dat niemand met een strak gezicht kan zeggen dat Melbourne mooier is dan Sydney, maar heel veel mensen zeggen dat ze liever in Melbourne wonen. Zo zien wij het ook, we vinden het leuk om naar Sydney te gaan voor een lang weekend weg. Prachtige stranden, lekker op de boot zitten, maar dan aan het einde van het weekend wel weer lekker naar het knusse en gezellige Melbourne. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, maar de cultuur in Sydney is anders. Het voelt wat Amerikaanser. Uiterlijk en imago lijkt belangrijker dan in Melbourne. Dat wil niet zeggen dat iedereen onvriendelijk is, maar waar in Melbourne mensen over het algemeen meer elkaar als gelijkwaardig zien voelt het in Sydney meer alsof er lagen zijn. De meneer met de grote Armani zonnebril in de witte Ferrari cabrio heeft meer voorrang dan de tradie in z'n pick-up. Dat soort buurten heb je ook in Melbourne, maar is in mijn ogen minder zichtbaar.
Nu moet ik wel nuanceren dat ik Sydney voornamelijk als toerist heb ervaren en een paar keer voor werk. Ik ben absoluut geen kenner en er zullen vast knusse en gezellige buurten zijn in Sydney, maar m'n vriendin en ik zeggen nu altijd tegen elkaar dat als we rijk zouden zijn, dan zouden we in Sydney wonen. Zolang we normale mensen zijn past Melbourne beter bij ons ;)

Anyways, long story short waarom we voor Melbourne kozen was omdat het in Melbourne wel echt nog lekker koud kan worden. Onder een dekentje op de bank met een kop chocolade melk koud. Bladeren die van de bomen vallen. Seizoenen. Geen idee waarom we dat belangrijk vinden, ik zit tegenwoordig anderhalve week de winter in al te zeuren dat ik het koud heb, maar gek genoeg zou ik het niet anders willen. We hebben ook voor Melbourne gekozen omdat Melbourne de reputatie heeft beter te zijn voor creatieve vakken. M'n vriendin zit in de mode, ik deed iets met reclame, dit was de logischer keuze.
That said, beide steden zijn zo enorm groot dat het eigenlijk niet uitmaakt waar je zit qua werk. In beide steden zit meer dan genoeg werk. M'n vriendin en ik zijn beide gevraagd of we bereid waren naar Sydney te verhuizen voor een baan. Als je een stad kiest waar je je het meest thuis voelt, dan komt de rest vanzelf.


Dat was mijn rant. Hoe vinden jullie ouders het dat jullie naar de andere kant van de wereld willen? Mijn ouders en schoonouders zijn net weer weg en met name mijn ouders vinden het toch wel erg jammer dat we hier wonen nu. Zoals de meeste mensen altijd zeggen (wij ook), is het emigreren zelf niet zo interessant. Dat is hetzelfde als verhuizen. Maar het zijn de relaties met mensen die het soms moeilijk maken.
 
Goed verhaal, @Thijsvr . Kan me er volkomen bij aansluiten. Ook een weekje in Sydney doorgebracht en hetzelfde gevoel, met het verschil dat ik er echt niet zou willen wonen. Voor mij persoonlijk voelt Sydney als Amsterdam, en Melbourne als, bijvoorbeeld, Utrecht (qua atmosfeer, niet qua afmeting) en ik heb 16 jaar heerlijk gewoond in en om Utrecht, en je krijgt me met geen 10 trekpaarden naar Amsterdam. Sydney is voor mij toch a priori een toeristenstad, met navenante drukte en prijzen, het is mijn Ozzie partner die me de rustiger plekken heeft laten zien en ik nooit geweten had. Melbourne heeft niet van die dijenkletsmonumenten, Sydney is ouder en het stratenplan is charmanter. Melbourne is veel gewoner en gemoedelijker, is een kwartje goedkoper maar vooral academisch en relaxed en dankzij het grid plan raak je er niet zoek zoals de geographically challenged dimwit die ik ben. Ik kom hier vooral aan mijn trekken via book shops, musea, op shops, muziek en theater, filmhuis arthouses en vooral food, daarvoor moet je niet echt in Sydney zijn. Het is inderdaad wel aan de kouwe kant deze maanden, vooral door die antarctic winden, Sydney is wat aangenamer. In de zomer zijn ze allebei kokend, wij topten hier in Januari regelmatig 45 C. Ik woon in het compleet gegentrifiede middle class wijkje Thornbury, op zo'n 8 km van de CBD, heerlijk vlak langs High Street, de relaxed hippiestraat die het noordoosten verbindt met de City. Perfect OV hier, trein en trams allemaal op niesafstand en in het weekend 24/7. Bruisend nachtleven en een foodieparadijs. Wat dat betreft heeft Sydney veel minder te bieden en de stad sluit veel vroeger in de avond. Als je graag geld uitgeeft, kun je hier rete upper class wonen in wijken als Brighton, St. Kilda, Malvern, Toorak, East Melbourne, Kooyong, Canterbury en the Docklands. Drooling. Maar ik prefereer alle gezellige, knusse hippiewijken langs High Street. Ook makkelijk, want je fietst in een half uur naar de CBD en ik loop het ook regelmatig. Benieuwd waar jullie gaan landen.
 
Last edited:
Hier is de pagina met alle informatie die wij aangeleverd hebben: https://xpdite.net/forum/threads/thijs-stelt-zich-voor.13582/page-7
Thanks! Ik ben het hele draadje doorgegaan, super leuk om te lezen en ook wel interessant. Fijn om te lezen dat jullie je draai hebben gevonden in Melbourne en Nederland niet echt missen.

Wij hebben beide al eens in het buitenland gewoond, ik in Florida, mijn vriend in Londen, en weet wel een beetje wat mij te wachten staat qua missen van Nederland. We zullen het wel zien, er is ook een hoop om naar uit te kijken. Onze keuze voor Sydney komt voort uit het weer en het feit dat de grote financial bedrijven daar een kantoor hebben. Beide werken in finance en verwachten daar ook het beste aan werk te komen.

Qua voortgang, ik ben erg ongeduldig! Zoals gezegd heb ik mijn 119 form via aangetekende post naar Sydney verstuurd, maar wat blijkt; PostNL kan je niet voorzien van een Track&Trace buiten de EU. Ik mag pas 17 juni een onderzoek opstarten en weet dus niet of mijn pakket met papieren is aangekomen. Als klap op de vuurpijl zal ik afgelopen weet dat ik het gewoon online had kunnen doen. STOM! Ik durf het nu niet alsnog te doen, straks schop ik alles in de warm. Op een ander forum had ik een email adres gevonden van het Citizenship office in Sydney. Die heb ik gemaild, heel neutraal en enkel informerende of de brief in goede orde is ontvangen, maar helaas nog geen reactie gehad.
Het zal allemaal wel goed komen, maar het feit dat je geen controle en inzage hebt is wel frustrerend. Dit gaan we ook meemaken als straks het partner visum aangevraagd wordt, dus dat gaat nog leuk worden! ;-)

Hoe vinden jullie ouders het dat jullie naar de andere kant van de wereld willen?
Onze ouders reageerde heel verschillend, wat we ook wel hadden verwacht. De ouders en zus van mijn vriend vinden het heel tof en snapte niet dat we pas volgend jaar willen gaan. Mijn ouders, vooral mijn moeder, heeft het er moeilijk mee. In de afgelopen 10 jaar is een groot deel van de familie weer naar Australie verhuisd (mijn familie heeft het heen en weer tussen AUS-NL) en daardoor is haar kring steeds kleiner geworden. Nu gaat ook nog een zoon van naar de andere kant van de wereld. Dit is echter iets wat ik graag wil en dat snapt ze gelukkig ook wel. We gaan er straks gewoon alles aan doen om het zo leuk en dragelijk mogelijk te maken en gelukkig maar internet/skype/social media het ook wel iets makkelijker.
 
"...missen van Nederland..."

Na anderhalf jaar hier kan ik hier nog steeds niets zinnigs opzeggen (behalve dat het knap makkelijker is om in NL sneller te praten als je denkt)

Grappig dat je dat zegt. Dat sneller praten dan je denkt gevoel kent iedereen, voorheen moest ik echt omschakelen van NL naar Engels en duurde het toch wel een weekje voor het vloeiende er weer in zit. Sinds ik samen ben met mijn vriendin praten wij een mengelmoes van NL en engels, ik praat nederlands en zij verstaat 90%, ze spreekt het alleen niet maar begrijpt dus gek genoeg een hoop. Ik heb vooral gemerkt dat mijn engels echt enorm vooruit gegaan is en ik ook constant woorden bijleer. Mijn vriendin zegt weleens dat ik nu al op een true ozzie begin te lijken kwa accent, dus dat wordt nog wat straks. " ya start soundin' like a true bogan mate"
 
"...missen van Nederland..."

Na anderhalf jaar hier kan ik hier nog steeds niets zinnigs opzeggen (behalve dat het knap makkelijker is om in NL sneller te praten als je denkt)

Same. Ik voelde me in het begin soms schuldig dat ik dan antwoordde dat ik Nederland niet eens een klein beetje mis. Zoals ik eerder al een keertje zei denk ik niet eens aan Nederland. Dat wil niet zeggen dat Nederland niet absoluut een prima land is, maar het is gewoon niet voor mij/ons. Ik sluit niet uit dat we ooit misschien verhuizen uit Melbourne, misschien zelfs wel uit Australië, maar terug naar Nederland zien we onszelf niet meer gaan.

En ja qua praten is het gek hoe lang dat duurt. M'n collega's zeggen allemaal dat ik me aanstel en dat ik prima Engels praat, maar ik wil op dat punt komen waar ik in het Nederlands was. Waar je nooit een halve tel extra nodig hebt voor een woord. Waar je gewoon een zin begint en wel ziet waar je uitkomt. Ik denk dat ik 95% daar ben, maar die 5% is verdomde hardnekkig. Ik vermoed dat zolang je blijft switchen tussen Nederlands en Engels progressie heel langzaam gaat zijn.

Anyways, @Jagermeester, ik denk dat jullie een prima plan hebben. Het gebrek aan transparantie en het wachten met het visum proces is inderdaad frustrerend, maar het hoort erbij. Keep us posted over de voortgang!
 
Last edited:
Track&trace niet buiten de EU? Mijn ouders hebben al een paar keer een aangetekent pakje verstuurt met verzekering en dat kon ik tot aan de deur volgen.
 
Track&trace niet buiten de EU? Mijn ouders hebben al een paar keer een aangetekent pakje verstuurt met verzekering en dat kon ik tot aan de deur volgen.

Is dat via PostNL gegaan? Mijn aangetekende brief staat sinds 23 mei al op "In Transit" en PostNL claimt dat bij aankomst in Australië er een eigen barcode op komt en dus niet te volgen is via de Track&Trace. Mag pas vanaf de 17de een onderzoek instellen. Er ligt al een klacht bij PostNL over, want wat heeft deze service dan voor zin?
 


OFX
Back
Top