Our Australian Adventure

LOL wen er maar aan, typisch Australia. Zo hebben ze hier ook hun eigen keurmerk voor veel zaken. Bij ons ging het oa om een Grohe kraan, merk wordt hier wel verkocht maar niet de kraan die we wilden. Onder protest door loodgieter geïnstalleerd want het had geen Oz keurmerk. Zo ook motorhelm waar alle politieagenten in Nederland mee rijden - niet gekeurd hier, niet verzekerd als je wat overkomt. Wen er alvast maar aan!
 
Is dat via PostNL gegaan? Mijn aangetekende brief staat sinds 23 mei al op "In Transit" en PostNL claimt dat bij aankomst in Australië er een eigen barcode op komt en dus niet te volgen is via de Track&Trace. Mag pas vanaf de 17de een onderzoek instellen. Er ligt al een klacht bij PostNL over, want wat heeft deze service dan voor zin?
Voor zover ik weet was dat postnl. Gewoon vanaf het postkantoor.
 
LOL wen er maar aan, typisch Australia. Zo hebben ze hier ook hun eigen keurmerk voor veel zaken. Bij ons ging het oa om een Grohe kraan, merk wordt hier wel verkocht maar niet de kraan die we wilden. Onder protest door loodgieter geïnstalleerd want het had geen Oz keurmerk. Zo ook motorhelm waar alle politieagenten in Nederland mee rijden - niet gekeurd hier, niet verzekerd als je wat overkomt. Wen er alvast maar aan!

Dat van die helmen is veranderd toch? DOT is niet erkend (en terecht), maar een aantal jaar geleden hebben ze wel ECE 22.05 toegevoegd zodat helmen niet meer specifiek goedgekeurd hoeven te worden voor Australië (AS/NZS1698 of AS/NZS1698:2006).

Wat betreft dat aangetekend verzenden, PostNL zou wel moeten kunnen zien wat het nieuwe tracking nummer is of in ieder geval waar het pakketje is. Dat was tenminste het geval voor mij toen ik motorspullen vanuit Nederland liet komen.
 
Even kort een update: Van de week werd EINDELIJK het geld van mijn creditcard afgeschreven en heb ik mail gekregen dat ze met mijn Evidence of Citizenship bezig zijn. Toch fijn om eindelijk wat vooruitgang te merken. Er vanuitgaande dat alles gewoon goed is, verwacht ik eind Juli/begin Augustus mijn paspoort in handen te hebben. Inmiddels zijn we ook druk bezig met alle informatie verzamelen voor het partnervisum en hopen we dan begin Augustus de aanvraag te kunnen doen.
 
Het duurt toch allemaal weer langer. Ik hoorde niks meer nadat het geld was afgeschreven, dus heb met de referentiecode uit mijn betaling de application aan mijn ImmiAccount kunnen koppelen en zag daar de status nog op "received" staan. Toen ik wat verder keek zag ik dat de verwerkingstijd voor de Evidence of Citizenship inmiddels is opgelopen tot 68 dagen. Het stomme is, we hebben alle tijd, maar toch maak ik mij er druk om.

Ook zag ik dat de verwerkingstijd van het 309 visum is opgelopen tot 90% in 18 maanden. Dat zou wel een tegenvaller zijn, maar niet teveel op de zaken vooruit lopen.
 
90% in 18 maanden kan ook betekenen dat 70 procent in 1 maand gebeurt ;)

Maar snap je ongeduld hoor. Je wilt het gewoon geregeld hebben. Of je nu haast hebt of niet!
 
Nadat ik dinsdag een email ontving uit Sydney met nog twee aanvullende vragen en die direct beantwoord heb, merkte in vanmorgen in mijn ImmiAccount dat mijn aanvraag voor Evidence of Australian Citizenship is "FINALIZED"!

Eindelijk, klaar! Nu wachten tot het document met de post aankomt, zal natuurlijk ook wel eventjes duren, en dan kan ik mijn paspoort gaan aanvragen. Daarna kunnen we beginnen met de aanvraag voor de 309 visum. Die papieren liggen al helemaal klaar en we kunnen alles in 1x zo uploaden.

Al met al even wachten, maar fijn dat er weer beweging in de zaak zit! :D
 
Vandaag had ik een afspraak met het Consulaat in Den Haag voor het aanvragen van mijn paspoort. Helaas is dat niet gelukt, omdat ik blijkbaar een kopie heb van mijn geboorteakte en ze willen alle originele documenten hebben. Nu maar hopen dat mijn ouders die nog hebben (die hebben naar hun zeggen alles aan mij gegeven) en anders maar een heruitgifte aanvragen.

Beetje teleurgesteld weggegaan, toch een dag vrij voor genomen etc, maar het komt wel goed ;)
 
Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar voelde eerder niet de behoefte zelf iets te posten. Onlangs toch gedaan en toen werd ik er terecht op gewezen dat het dan wel zo netjes is mezelf ook voor te stellen.

Ik ben de partner van @Jagermeester en die heeft jullie allemaal goed op de hoogte gehouden van onze situatie, dus volgens mij weten jullie al behoorlijk veel. Vorige week is mijn partnervisum goedgekeurd, dus nu kunnen we echt gaan! Zowel vanwege werk als om persoonlijke redenen zullen we niet meteen die kant op gaan, maar als alles goed gaat kunnen we ergens later dit jaar naar Syndey verhuizen. Voor december moet mijn visum geactiveerd worden, dus ergens voor die tijd zullen we toch wel gaan.

Ik heb er enorm veel zin in om in dat prachtige land te wonen met de mooie natuur en (in mijn hoofd) altijd zon, maar vind het ook wel eng. Blijft toch een grote stap en al mijn roots en langetermijn vrienden zijn in Nederland. Gelukkig heb ik nog even om me er op voor te bereiden.
 
Welkom Roels! En als jullie een keertje richting Blue Mountains rijden alsje de omgeving van Sydney aan het verkennen bent, ben je van harte welkom!
 
Welkom Roel! Overigens moet je voor December hier een keer voet aan de grond zetten. Je hoeft dan nog niet gelijk hier te wonen, maar kan gewoon terug naar Nederland.
 


OFX
Back
Top