Over Havo en VMBO

liz-lizzy

New Member
Hallo  :)

Klopt het dat ze bij Tafe geen verschil maken of je Havo hebt gehaald of VMBO?of snap ik het niet zo goed?
Want als ik zo eens rond kijk op zo'n site van Tafe dan zie ik ook opleidingen voor um bijvoorbeeld real estate en daar moet je hier toch minstens havo voor hebben toch?en er staan ook opleidingen bij die je hier kan doen met VMBO.
Als ik over 1 a 2 jaar getrouwd ben met mijn vriend in Australie zou ik dan ook een opleiding bij tafe kunnen gaan doen?
Kijken ze dan niet dat ik alleen maar VMBO en MBO heb gehaald?

Dan nog een vraagje als je hier dus in nederland VMBO hebt gedaan staat dat dan gelijk aan Year 10 in Australie qua High school?

Dankjewel voor het lezen van mijn bericht ik hoop op een antwoord  :up: :)
Lizzy,
 
Hiya

Het is vrij makkelijk om een cursus of training via TAFE te volgen. Als je onder de categorie 'Mature aged student" valt dan kom je vaak al in aanmerking voor de meeste opleidingen. Uiteraard zijn er wel different entry levels (Entry Requirements). Als je bijvoorbeeld een Diploma cursus wilt doen dan zul je eerst bepaalde modules gedaan moeten hebben in bijvoorbeeld een Certificate III course. Ook is er nog zoiets als RPL (Recognition of Prior Learning) afhankelijk dus van je previous experience kun je dus op verschllende levels "instappen".
Kleine tip, als je denkt voor RPL in aanmerking te komen is het vaak verstandiger om de module gewoon te volgen d.m.v. fast tracking (je kent het materiaal immers al, of je zou het moeten kennen :-D). Het is namelijk zo dat je voor RPL hetzelfde bedrag moet neerleggen, het is vaak een wat langdurig process EN als je faalt dan moet je module alsnog volledig overdoen (en weer betalen). Als je de Fast Track optie neemt dan heb je altijd nog een extra herkansing (voor hetzelfde geld).

Op de volgende site kan je een beetje kijken hoe de cursussen in elkaar steken, hopelijk heb je er wat

http://www.logan.tafe.qld.gov.au/courses/certificate_courses/a_to_f/index.html
http://www.logan.tafe.qld.gov.au/courses/certificate_courses/a_to_f/business.html

Iedere TAFE heeft weer een beetje ander aanbod dus het ligt er ook een beetje aan waar je je gaat vestigen.

Good luck
Syl
 
Hiya Lizzy.

Via deze links kun je ook op TAFE Qld komen (aangezien bovenstaande links gelijk "doorspingen" naar Logan TAFE) en je kunt uiteraard ook TAFE in de andere staten opzoeken :)

Succes in ieder geval!
Syl
 
Back
Top