Over het forum -gesplit van bonus punten

Simone

XPdite Hero
Jeroen_1, ik ben ook bang dat het aantal forums te groot is.
Als ik bijvoorbeeld kijk naar Gumtree hebben die hetzelfde probleem.
Hier is het trouwens al een stuk drukker dan daar, maar goed.
Punt 1 is dus dat je ipv drukte in 1 of 2 forums, er enkele posts in meerdere forums staan. Men moet dus meerdere forums af om te kijken of er nieuwe posts zijn. Dat is best wel wat werk.

Punt 2: soms weet je niet waar een post moet komen. Bijv. in skillied of algemeen emigratie of tips emigratie.
Of kletsdoos of australie algemeen.

Ik zal dit tersprake brengen bij Lost en Silvia!
Het zijn in ieder geval moeilijke beslissingen :D
 
Jeroen_1, ik ben ook bang dat het aantal forums te groot is.
:idea:
Gewoon een gedachtenspinsel . Om je visum te behalen doorloop je een soort trechter. Je begint breed met het orienteren welke visa voor jou situatie in aanmerking komt en langszaam zoem je in op de procedures zoals deze staan beschreven. Deze werk je vervolgens een voor een af als een soort checklist, aan de hand van de procedures zoals beschreven in een van de booklets.

Misschien kan dit forum op een zelfde wijze worden benaderd. Door het schematiseren van visa en procedures zou je mogelijk de vragen en discussies op dezelfde wijze kunnen indelen. Dit alles voor een betere beheersbaarheid.

Misschien is bovenstaande niet haalbaar omdat er teveel overlap zit tussen de verschillende visa-procedures, daarover heb ik te weinig kennis. In ieder geval hoop ik niet dat dit forum door zijn eigen succes ten onder zal gaan. Succes en wijsheid wens ik alle beheerders toe.

Edwin
 
"Globed said:
Jeroen_1"]:idea:
Gewoon een gedachtenspinsel . Om je visum te behalen doorloop je een soort trechter. Je begint breed met het orienteren welke visa voor jou situatie in aanmerking komt en langszaam zoem je in op de procedures zoals deze staan beschreven. Deze werk je vervolgens een voor een af als een soort checklist, aan de hand van de procedures zoals beschreven in een van de booklets.

Misschien kan dit forum op een zelfde wijze worden benaderd. Door het schematiseren van visa en procedures zou je mogelijk de vragen en discussies op dezelfde wijze kunnen indelen. Dit alles voor een betere beheersbaarheid.

Misschien is bovenstaande niet haalbaar omdat er teveel overlap zit tussen de verschillende visa-procedures, daarover heb ik te weinig kennis. In ieder geval hoop ik niet dat dit forum door zijn eigen succes ten onder zal gaan. Succes en wijsheid wens ik alle beheerders toe.

Edwin
Klinkt goed, maar ik denk te ingewikkeld!!

Verder: ja, visums overlappen elkaar met heel veel. De grootse groep is Skilled, en verder dan de partner visums.
Voor allemaal heb je vertalen, gecertificeerde kopieen, etc.
Hiervoor ben ik met FAQ bezig.
Misschien kan iemand ook een soort checklist maken voor skilled?
Ik kan het wel doen voor Partner visums. Gewoon de belangrijkste dingen op een rij, en dan de FAQ.

nou, ben nu even druk
doei

later misschien meer...
 
Simone wrote
Misschien kan iemand ook een soort checklist maken voor skilled?
Hoi Simone, in een forum is het geven en nemen en vindt het fantastisch hoe lotgenoten elkaar helpen en voorzien van nuttige adviezen en informatie. Ik wil wel de checklist opstellen maar zal daarvoor eerst meer ervaring voor op moeten doen. Dus help me herinneren aan deze belofte op het moment dat we onze gegevens hebben opgestuurd. :)

Groet, Edwin
 
Globed said:
Simone wrote
Misschien kan iemand ook een soort checklist maken voor skilled?
Hoi Simone, in een forum is het geven en nemen en vindt het fantastisch hoe lotgenoten elkaar helpen en voorzien van nuttige adviezen en informatie. Ik wil wel de checklist opstellen maar zal daarvoor eerst meer ervaring voor op moeten doen. Dus help me herinneren aan deze belofte op het moment dat we onze gegevens hebben opgestuurd. :)

Groet, Edwin
ha ha! OK!!

Trouwens........... staat er niet een soort checklist in Booklet 6? (in 1 wel, en op de Berlijn site nog een).
Misschien (ooit dus ;)) uiteindelijk die nemen, en verduidelijken, gedeeltelijk aan passen aan Nederlandse omstandigheden etc.

pffffffffff .... komt wel!
 
Klopt, die checklist in booklet 6 gebruiken we ook. Het valt me op dat je sommige direct kunt afvinken maar andere gaan verrassend :( veeeeeel tijd kosten vooral omdat je afhankelijk bent van instanties en instellingen. Iedere keer zijn er wel weer kleine vragen. Ik ben benieuwd waar we overal tegenaan gaan lopen......Maar ja, des te meer tijd hebben we om ons op Australie te verheugen :D
 
Zou het iets zijn om topics ouder dan laten we zeggen een half jaar te verwijderen of in een soort van history te plaatsen?
 
Jeroen said:
Zou het iets zijn om topics ouder dan laten we zeggen een half jaar te verwijderen of in een soort van history te plaatsen?

Dat is best een goed idee Jeroen. Zo houden we het forum lekker overzichtelijk. Ik zal het er eens over hebben met Simone en Lost. :wink:
 
We kunnen inderdaad wel eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Dit is echter niet een standaard optie in phpBB.
 
Back
Top