overledenen

Mijn oma is 17 mei jl overleden.De afgelopen jaren hebben wij een aantal sterfgevallen achtermekaar gehad in de familie,waarvan 1 zelfmoord.
Wat ik wel een troost vind,is,dat mijn oma.vlak voor de overleed nog tegen me zei;meid,ga ook lekker die kant op(ze bedoelde Indonesie,omdat mijn ouders,dus ook haar dochter,daar zit),dan zit je dicht bij familie!
Dat vond ik wel lief van haar,want hier heb ik nu alleen nog mijn broer(wil ook weg uit NL)en neef.
In Indonesie zitten tientallen fam.leden die ik nog nooit ontmoet heb.
Dus,ik zal niet veel missen als ik hier vertrek,ik heb een lieve schoonfamilie maar die band is niet zo hecht.Clair.
 
Mijn andere opa is overleden toen hij 69 was. Ik was toen 9 en heb hem nauwelijks fatsoenlijk gekend, omdat hij al jaren dement was. De laatste jaren was het zo erg dat hij niemand meer herkende. Aan die opa heb ik nauwelijks nog herinneringen, vandaar dat mijn opa die ik nu nog heb erg speciaal voor me is. Ik kwam er, toen ik nog thuis woonde, bijna wekelijks. Mijn opa wil graag, als hij dood is, zijn lichaam 'geven' aan de wetenschap, omdat hij door een paar operaties nog een aantal jaren langer leeft nu.
 
Het ergste vind ik om je naasten, die op leeftijd zijn en waar je zoveel om geeft, achter te laten.

Anekdote:
Mijn oom emigreerde ruim 20 jaar geleden. Hij was de jongste uit een gezin van 8 kinderen en was altijd de lieveling van mijn oma. Toen hij emigreerde was mijn oma er kapot van. Jaren later lag mijn oma op sterven. Ze had niet lang meer te gaan. Mijn oom wilde naar Nederland overvliegen om de begrafenis en erfenis te regelen. Mijn oma had vrijwel geen adem meer over maar wist dat mijn oom over zou komen naar Nederland. Mijn oma heeft al haar laatste krachten bijeen gesprokkeld om haar lieve zoon nog een keer te zien. Mijn oma liet haar laatste adem toen mijn oom aan haar bed stond en kon in peace gaan.

:cry:
 
Dat vind ik nou zo mooi... Het klinkt misschien cru, maar mooier had het niet kunnen zijn toch? Het was haar tijd en ze heeft het kunnen rekken totdat ze haar zoon weer zag.

Dit zijn en blijven beladen dingen waar je jammer genoeg niets aan kunt veranderen.......
 
Back
Top