Overstromingen in QLD en NSW

Of er gebruik wordt gemaakt van grote daken? Je vraag is dus eigenlijk "worden er genoeg regenwatertanks gebruikt?".

Nou, als je een regentankbedrijf had gehad, dan zat je nu gebakken. Helaas vond de vorige burgemeester destijds de tanks vanwege het muggenprobleem en daarom moesten ze wég! Nu krijgen de mensen een rebate als ze een tank plaatsen.

Hmm.. :)

Als je ze goed afsluit zou je geen muggen moeten hebben..

Ik kom nog wel met wat slims als ik aankom, eigen business opzetten.. ;)

That's the spirit Luuk.
power-water Luuk, klinkt good.

Wat is de boorcapaciteit per seconde in oost zuiden van Australia..

Jack :evil:

Toch te laat Luuk, die tanks die d'r uit gingen, waren ouderwetse tanks, tegenwoordig hebben we wel wat beters :)

[quote author=Luuk link=topic=8145.msg107147#msg107147 date=1199655899]
Hmm.. :)

Als je ze goed afsluit zou je geen muggen moeten hebben..

Ik kom nog wel met wat slims als ik aankom, eigen business opzetten.. ;)
[/quote]

Luuk, er is een grote behoefte aan het ophalen van die oude watertanks. Misschien kan je daar iets slims mee kan doen.  :cool:

:grin: :grin: ......

We zulle zien zei de blinde en liep met zijn hoofd tegen de muur....

[quote author=Joep link=topic=8145.msg107230#msg107230 date=1199712332]
[quote author=Luuk link=topic=8145.msg107147#msg107147 date=1199655899]
Ik kom nog wel met wat slims als ik aankom, eigen business opzetten.. ;)[/quote]

Luuk, er is een grote behoefte aan het ophalen van die oude watertanks. Misschien kan je daar iets slims mee kan doen.  :cool:
[/quote]

Zaag ze door de midden en je hebt 2 spa's.
Of voor tuinafval.

En wat denk je....not bad at all :smile:

Ik vraag nu wel 10% ...

Ik had nog enkele die veel beter waren.
maar die verkoop ik op ebay.... :wink:

[quote author=Joep link=topic=8145.msg106984#msg106984 date=1199572021]
PS Barbara je klok staat een uurtje verkeerd op je weblog. Het is hier een uur vroeger in Brisvenia.
[/quote]

Hey Joep,
Woeps, aangepast  :up:
Gr. Barbara

[quote author=Jack link=topic=8145.msg107312#msg107312 date=1199783555]

[/quote]

Goed man, dat ga ik doen! Als je dan op bezoek komt mag je 10% van de tijd er gebruik van maken!

[quote author=Elvis B link=topic=8145.msg107349#msg107349 date=1199799238]
[quote author=Joep link=topic=8145.msg106984#msg106984 date=1199572021]
PS Barbara je klok staat een uurtje verkeerd op je weblog. Het is hier een uur vroeger in Brisvenia.
[/quote]

Hey Joep,
Woeps, aangepast  :up:
Gr. Barbara
[/quote]

bedoel je dat ze verwijderd hebt?  :|

Hey Joep,

:eek:fftopic:
Nee, nieuwe tijden met het weer erin gezet en daarna nog ff jouw weblog bekeken en... heel toevallig hebben we nu van dezelfde site onze klokken met het weer, hahahaha. Leuk trouwens je weblog, sterkte de aankomende weken in deze spannende tijden voor jullie :up: 
:eek:fftopic:

ehhh sorry waar hadden we het ook alweer over... de overstromingen in QLD en NSW. Hoe is het er vandaag mee dan? Zijn er ook forummers die hun eigen watervoorziening hebben aangelegd? Of forummers die het regenwater van hun eigen dak opvangen of bijvoorbeeld het douchewater opvangen en hergebruiken voor bijvoorbeeld het toilet of er de tuin mee bewateren?
Waarom is er een wachtlijst voor het boren van een gat in de grond? Zijn er zoveel aanvragen dan? Zie ik een gat in de markt... nee das niks voor mij. Das mannenwerk misschien wat voor Luuk.

[off topic]Ta![/off topic]

Ja er zijn forummers, waaronder ikzelf dus, die geheel op regenwater zijn aangewezen. Ons toilet- en douche water wordt (na gebruik  :grin:) via een septic tank de tuin in gerecycled.

Hoe werkt dat dan? Kun je het dan gewoon weer gebruiken als drinkwater?
Ik zag in een tv programma dat men 2 waterkranen had, een met bruinkleurig water en een met (denk ik) drinkwater.

Het probleem is dat water dat op de wegen valt zo vervuild is dat er bijna geen drinkwater van te maken is. En ik weet niet of het overal zo is, maar in NSW is een watertank verplicht bij nieuwe huizen. Dat water kan gebruikt worden voor de tuin en de auto. Maar wij wassen onze auto met een emmertje en onze tuin is niets anders dan een aantal potten met planten, dus die tank is voor ons niet erg nuttig. :smile:
Er zijn best dingen te verzinnen om het drinkwaterprobleem op te lossen, maar die zijn veel te eenvoudig voor de gemiddelde overheid. Die doen het veel liever heel ingewikkeld.

Groetjes,
Rixta

Een tijd geleden is er ook een topic geweest over waterzuinige oplossingen. Ik geloof dat het 'Water in QLD' heette...

Daar kan je lezen over wat mensen allemaal voor moeite doen, of in ieder geval meedenken :)

[quote author=Joep link=topic=8145.msg107351#msg107351 date=1199799381]
[quote author=Jack link=topic=8145.msg107312#msg107312 date=1199783555]

[/quote]

Goed man, dat ga ik doen! Als je dan op bezoek komt mag je 10% van de tijd er gebruik van maken!

[/quote]

He Joep 10% van de tijd.....hee dat is niet fair.
Dan ga ik er 3% van de tijd een plasje in doen terwijl jij voor de bubbels zorgt.
Die andere 7% mag je houden kun je mooi gebruiken om de spa weer schoon te maken. :smile: :up:

Hm, mannenwerk is niets voor mij. Het bedenken van mannenwerk misschien meer.. ;)

Er moet gewoon veel meer gesimuleerd en voorspeld worden omtrent het weer en droogte. Dan kun je beter anticiperen. Maarja, dat is iets wat heel duur is. Ik weet dat in NL er ing.bureaus mee bezig zijn.. ;)

Back