[quote author=Maluka link=topic=2911.msg32632#msg32632 date=1129970192]
[quote author=Wilbert67 link=topic=2911.msg32629#msg32629 date=1129967870]
Dus het beste is dan je huis eind dezember verkopen, officieel per 1 januari uit nederland vertrokken zijn, maar het geld pas wel in januari op je rekening laten boeken zodat je er hier in ieder geval geen belasting meer over betaald? ? :-D

[/quote]
Maar dan betaal je het jaar dat je in Aus zit er toch belasting over? Er liepen al meerdere draadjes volgens mij over belastingen enzo...en ook dat je of in Aus. of in Nederland belasting moet betalen! Dus dan kan het (denk ik) zijn dat je er dan in Oz. belasting over betaald....
Maar die ideeen van Perthpete vind ik helemaal zo gek nog niet......zoals in de LET WEL2

dat je normaliter de overwaarde in een ander huis steekt in NL en dus eigenlijk geen "spaarvermogen" is..
Toch makkelijk dat je uit elke opleidingsrichting/werkrichting mensen hier op het forum hebt....
[/quote]
Als je het op de bank in Aus zet, en rente krijg van 5,5% over de rente betaal je belasting niet over het hele bedrag.
Zo als gezegt is het is je huis geweest waar je in gewoont heb, het vermogen wat je er uit haalt hoef je er geen belasting
over te betalen. Wel als je je huis maar 11,5 maanden had dan wel moet je betalen, ze rekenen dan dat het meer een
inverstering was.
Gr Ineke