overzicht per visas-type op deze site?

Jacky

New Member
Nu wij bezig zijn met het aanvragen van een visa en je hebt natuurlijk verschillende soorten, kreeg ik een idee; als je nou op deze site voor elk soort visa een overzicht maakt waarbij alle onderwerpen aan bod komen die je tegen komt bij aanvraag van een dergelijk visa. Misschien ook handig om een forum per visa-type te starten. Waar alle informatie staat, dat als je nieuw bent je daar veel informatie vandaan kunt halen en diegene die al een visa hebben gekregen, ( bijvoorbeeld een skilled visa of business visa,) die mensen willen helpen die met vragen zitten etc. .

Zo voorkom je ook, dat je elke keer mensen zich aanmelden en met dezelfde vragen komen. Je kunt ze dan verwijzen naar het soort visa aanvraag hier op deze site.

Je kunt ook naar de officiele site gaan van Australie, maar ik weet dat ik nu al met vragen zit en het handig zou zijn, dat hier dan een overzicht zou staan, ook met referenties van vertaalbureaus oid, ervaringen etc.. Het kan veel tijd schelen en waarom het wiel nog een keer uitvinden als die al is uitgevonden. Hier op deze site staat ook veel info, maar het is zo verspreidt over verschillende onderwerpen.

Wel erg leuk om te zien dat er veel saamhorigheid heerst onder de expatters. :p
Misschien kunnen jullie er iets mee, van mij zullen jullie regelmatig wat te horen krijgen.

:wink: Groetjes

Jacky
 
De volgende soorten visa hebben al hun eigen plekje:

Skilled
Partner
Student
Family
Working Holiday Visa

Als je vragen hebt over een ander soort visa laat het ons weten, misschien kunnen we dan een extra onderwerp aanmaken.
 
Jacky said:
Nu wij bezig zijn met het aanvragen van een visa en je hebt natuurlijk verschillende soorten, kreeg ik een idee; als je nou op deze site voor elk soort visa een overzicht maakt waarbij alle onderwerpen aan bod komen die je tegen komt bij aanvraag van een dergelijk visa. Misschien ook handig om een forum per visa-type te starten. Waar alle informatie staat, dat als je nieuw bent je daar veel informatie vandaan kunt halen en diegene die al een visa hebben gekregen, ( bijvoorbeeld een skilled visa of business visa,) die mensen willen helpen die met vragen zitten etc. .

Zo voorkom je ook, dat je elke keer mensen zich aanmelden en met dezelfde vragen komen. Je kunt ze dan verwijzen naar het soort visa aanvraag hier op deze site.

Je kunt ook naar de officiele site gaan van Australie, maar ik weet dat ik nu al met vragen zit en het handig zou zijn, dat hier dan een overzicht zou staan, ook met referenties van vertaalbureaus oid, ervaringen etc.. Het kan veel tijd schelen en waarom het wiel nog een keer uitvinden als die al is uitgevonden. Hier op deze site staat ook veel info, maar het is zo verspreidt over verschillende onderwerpen.

Wel erg leuk om te zien dat er veel saamhorigheid heerst onder de expatters. :p
Misschien kunnen jullie er iets mee, van mij zullen jullie regelmatig wat te horen krijgen.

:wink: Groetjes

Jacky
Hoi Jacky, en welcome!

Ik ben bezig met een FAQ voor het emigreren. Voornamelijk voor het skilled visum en algemene vragen.
Ik zal hem binnenkort hierop zetten, en dan kan die langzaam worden uitgebreid.

Verder heb je goede ideeen!
Zoals je al hebt gezien hebben we ook een forum per visum soort.
Maar omdat het nog vrij rustig is, kun je beter niet te veel forums hebben, dan is het te gespreid.
De meeste zaken gelden toch voor alle visums, of in ieder geval de grootse groep: skilled


Ik zou zeggen, begin maar bijvoorbeeld een thread met tips voor vertaalbureaus! :D

Binnenkort meer hierover! (het forum is nog nieuw, dus men is nog bezig om de beste 'vorm' te vinden)
En ik ben dus bezig met een FAQ.

:)

groetjes
Simone
 
He Silvia!
Bijna tegelijk gepost!

Ik verplaats trouwens deze post naar 'Dit forum'.
Dat is toch wel de juiste plaats?
 
Simone said:
Ik verplaats trouwens deze post naar 'Dit forum'.
Dat is toch wel de juiste plaats?
Volgens mij is dit een prima plaats voor dit bericht :wink:.
 
Silvia said:
De volgende soorten visa hebben al hun eigen plekje:

Skilled
Partner
Student
Family
Working Holiday Visa

Als je vragen hebt over een ander soort visa laat het ons weten, misschien kunnen we dan een extra onderwerp aanmaken.

Volgens mij kan er 1 bij komen, nl. SIR
 
"Jeroen said:
Volgens mij kan er 1 bij komen"]
SIR valt onder Skilled. Als blijkt dat het een erg populair visum wordt, zal ik een nieuwe rubriek aanmaken. Ik denk dat we anders te veel rubrieken krijgen.
 
Back
Top