Overzicht visumaanvraag

Move123

Active Member
Hoi,

Ik dacht; 'niet geschoten is altijd mis', dus bij deze mijn vraag. Heeft er iemand een lijst met de volgorde voor het aanvragen van een visum? Dus bijv. eerst een VOG aanvragen, dan een IELTS en dan een medical en het duurt ... lang om dit te krijgen.
Ik ben nu gewoon dingen aan het regelen die belangrijk zijn, maar dacht, wie weet hebben jullie een beter idee in welke volgorde we dit moeten aanvragen. Ik wil namelijk niet onnodig veel tijd kwijt zijn doordat ik de dingen die het langst duren straks als laatste aanvraag;)
 
gaat het over een 189 visum?
onze volgorde gaat als volgt:
we hebben eerst onze IELTS gedaan. in januari laat mijn vriend zijn beroep assessen. Deze 2 stappen moeten gedaan zijn voor het visum aan te vragen. Wij zullen ook al alle bewijs verzamelen voor het bewijs van onze relatie. Dan zullen we onze EOI indienen en als onze uitnodiging komt, kunnen we meteen alle documenten opladen. Nu kan je wachten tot je CO vraagt om medicals en VOG, om je first entree date uit te stellen, maar wij gaan dit ook doen zodra onze aanvraag weg is, aangezien wij toch van plan zijn binnen enkele maanden na onze Grant te vertrekken. ..
Hope this helps! :)
 
Duidelijk! Dus eerst je assessment en daarna past EOI! (ik dacht dat het andersom was) Je medicals komen helemaal aan het einde dus? Ik heb ergens gelezen dat de datum waarop je medicals doet je jaar voor de validatie ingaat. Dat is dus ook zo als ik jou verhaal zo lees. Thnx!:up:
 
Medicals kun je pas doen als je case officer dat aangeeft, na de visumaanvraag dus.
 
Nee medicals kun je pas doen als je je visum aanvraag gedaan hebt en een CO hebt. Je krijgt dan het verzoek van de CO om een health check te doen en de VOG aan te vragen. Om een medical te kunnen doen heb je een nummer nodig (vergeten hoe dat nummer heet) maar die heb je nodig om de medical aan te vragen. Dit is dus het laatste wat je doet aan het eind van een (lang) visum traject.
 
Het is ook niet slim om je medicals wel eerder te doen (als het wel mogelijk zou zijn) aangezien de datum van medicals het begin is van het jaar waarin je moet valideren toch? Dus je kan het beter wat later doen, dan hoef je niet hals over kop richting AUS om te valideren..
 
Het is ook niet slim om je medicals wel eerder te doen (als het wel mogelijk zou zijn) aangezien de datum van medicals het begin is van het jaar waarin je moet valideren toch? Dus je kan het beter wat later doen, dan hoef je niet hals over kop richting AUS om te valideren..

Gewoon rustig wachten tot je opdracht krijgt van je CO. Je krijgt dan het TRN nummer. Hiermee kan de arts je uitslag invoeren in het Immi systeem. Dit is de (snelste) weg.
 
ik dacht dat je je medicals wel al kon doen vanaf je visum aanvraag is ingediend. er zijn meerdere mensen op poms in Oz die dit doen, samen met hun Police check, en dan zelfs nooit contact hebben met hun case officer, maar een "direct grant" krijgen. zoals gezegd gaat vanaf je medicals (of police check) je jaar in dat je je visum moet valideren, maar wij willen zo snel mogelijk vertrekken dus voor ons geen probleem. .. lang genoeg gewacht!! ;)
 
Een Police Check (in Nederland VOG) kun je in NL alleen aanvragen met de brief van IMMI waarin ze aangeven waarop je gechecked moet worden. Een VOG is in Nederland namelijk niet een schot hagel (al je gedrag) maar een specifieke vraag (financieel gedrag, crimineel gedrag enz. )
 
ik dacht dat je je medicals wel al kon doen vanaf je visum aanvraag is ingediend. er zijn meerdere mensen op poms in Oz die dit doen, samen met hun Police check, en dan zelfs nooit contact hebben met hun case officer, maar een "direct grant" krijgen. zoals gezegd gaat vanaf je medicals (of police check) je jaar in dat je je visum moet valideren, maar wij willen zo snel mogelijk vertrekken dus voor ons geen probleem. .. lang genoeg gewacht!! ;)

Lijkt me erg moeilijk om vantevoren je medical te doen... Medical kan alleen bij bepaalde artsen die een specifiek formulier in moeten vullen en procedure moeten volgen. En je kan het alleen doen als je een bepaald nummer toegewezen hebt gekregen zodat die gebruikt kan worden voor je medical.
 
Bij mij vroeg niemand om wat voor papier dan ook toen ik mijn VoG heb aangevraagd. ;) Volgens mij had ik in 5 dagen het document binnen. Health Check duurde 2 weken voor ik bij de dokter terecht kon maar dat was omdat hij op vakantie was. Als ik me goed herinner was 2 weken later de Health Check ingevoerd in het systeem. Het lijkt me dus redelijk om te verwachten dat je HC en VoG zo'n 3 weken in beslag nemen vanaf het moment dat je bericht krijgt dat je je HC en VoG moet doen. Ik geloof niet dat je je zorgen hoeft te maken dat je in die tijd je visum had gekregen. :)
Voor zover ik heb kunnen zien kijk er eerst iemand of alle papieren er zijn en later iemand anders of je in aanmerking komt voor een visum. Ik heb in ieder geval verschillende namen voorbij zien komen v.w.b. behandelaars.
 


OFX
Back
Top