Oz - here we come

G

Guccigirlf

Hallo Oz-lovers,

Ik zal me ook even voorstellen, net als alle andere mensen op dit forum.

Ik ben nicole (30) en samen met mijn vriend marco (34) en dochter Lynn (5,5 mnd) zijn we van plan om naar Australie te verhuizen.
Vorig jaar zijn we 2 maanden geweest (Perth / Adelaide / Melbourne / Ayers Rock) en het jaar daarvoor 4 weken (oostkust). We zijn ondertussen zo verliefd geworden op Australie dat we er graag voor een tijdje willen gaan wonen. Maar wat een informatie over visa - skilled assesments etc. zeg !

Mijn vriend wil graag vanuit Nederland op zoek gaan naar een baan. Een aantal jaren geleden zijn vrienden van ons op die manier naar Australie verhuist. Dus zijn CV ligt inmiddels bij een bedrijf in Sydney. Nu afwachten wat de volgende stap(pen) is(zijn).

Ontzettend leuk om zoveel informatie te lezen op dit forum. Super.
 
Hallo Guccigirl,

Alvast heel veel succes met jullie emigratie gewenst!

Mijn man en ik (en twee kleine kinderen) hebben ook plannen om te emigreren maar zijn echt nog in de orienterende fase.

Het is echt enorm veel gedoe voor je het voor elkaar hebt merk ik al.

Heb je al plannen waar je heen wilt? Waarschijnlijk Sydney denk ik als je man daar solliciteert ??

Succes en veel plezier op het forum.

Groetjes Neeltje
 
Guccigirlf said:
Hallo Oz-lovers,

Ik zal me ook even voorstellen, net als alle andere mensen op dit forum.

Ik ben nicole (30) en samen met mijn vriend marco (34) en dochter Lynn (5,5 mnd) zijn we van plan om naar Australie te verhuizen.
Vorig jaar zijn we 2 maanden geweest (Perth / Adelaide / Melbourne / Ayers Rock) en het jaar daarvoor 4 weken (oostkust). We zijn ondertussen zo verliefd geworden op Australie dat we er graag voor een tijdje willen gaan wonen. Maar wat een informatie over visa - skilled assesments etc. zeg !

Mijn vriend wil graag vanuit Nederland op zoek gaan naar een baan. Een aantal jaren geleden zijn vrienden van ons op die manier naar Australie verhuist. Dus zijn CV ligt inmiddels bij een bedrijf in Sydney. Nu afwachten wat de volgende stap(pen) is(zijn).

Ontzettend leuk om zoveel informatie te lezen op dit forum. Super.
Welkom op het forum en heel veel success.

:D
 
Hoi Nicole!

Welkom op het forum!

Als je wilt kun je je naam registeren (bovenaan). Dan kun je je locatie enz invullen, en worden je posts bijgehouden.
Is wel handig vind ik :)

Veel plezier op het forum!

Gesponsored worden door een bedrijf heeft voor en nadelen dacht ik. Als je het nog niet gevonden had (vast wel!!), kijk dan op www.immi.gov.au

:)

Simone
 
Hallo Simone,

Kun je me vertellen wat de nadelen zijn van het gesponsord worden door een bedrijf ? We zien natuurlijk alleen maar voordelen nml makkelijker aanvragen visum etc.
Nu las ik dat je alsnog een IELTS test moet doen en je diploma`s over moet zetten(als je gesponsord wordt). Komt dan bijna op hetzelfde neer als een Skilled Visa aanvragen. Toch ? :?

Groetjes Nicole
 
Nicole said:
Hallo Simone,

Kun je me vertellen wat de nadelen zijn van het gesponsord worden door een bedrijf ? We zien natuurlijk alleen maar voordelen nml makkelijker aanvragen visum etc.
Nu las ik dat je alsnog een IELTS test moet doen en je diploma`s over moet zetten(als je gesponsord wordt). Komt dan bijna op hetzelfde neer als een Skilled Visa aanvragen. Toch ? :?

Groetjes Nicole
Ja, je moet evengoed vrij veel doen.

Wat, dacht ik, het grootste nadeel is dat je vast zit aan die employer. En als je die baan verliest...
Hmm, even opgezocht waar ik dat vandaan had:
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=490&i=7848&t=7840

Martin zegt ook 'denk ik' dus ik weet niet zeker of dit klopt.
Maar wel iets om uit te zoeken dus :)

Als je voor Skilled Independent in aanmerking komt, lijkt mij dat de juiste route. En een joboffer is dan HEEL mooi meegenomen.

Maar let op: neem niks van mij aan, ik heb hier niet zo veel verstand van!!!
 
Simone said:
Wat, dacht ik, het grootste nadeel is dat je vast zit aan die employer.

klopt, je zit er 3 jaar aan vast, en dat is lang als het beroerd blijkt te zijn!
 
Back
Top