paard naar australie

marymary

XPdite Sponsor
wij zijn inmiddels zo'n 3 maanden in Australie. Ik wil mijn paard ook hierheen laten komen. Ik heb er al eerder naar gezocht, zonder succes.
Zijn er mensen die hun paard hebben meegenomen, of mensen die informatie voor me hebben?

Mary

Hallo Mary,

Wij zijn ook aan het denken om naar Australie te gaan en ook heb ik een eigen paard. Die zou dus echt mee gaan, dus heb ik al geinformeerd bij Horse Service in Meterik(Limburg).
Een paard emigreren naar Australie kost 10.500 euro icl. alles Douane pap. entingen en quarantaine.
Kijk maar eens op www.horseservice.nl als dat gaat vanuit Australie.

Groetjes Danielle

Moet dat nu, ik ben een mountainbiker en heb er een hekel aan dat paarden de paden tot pulp rijden,als je het toch doet wel altijd aan een kant van het pad rijden zodat de andere kant van het pad berijdbaar blijft voor de fiets.

Maar toch nog succes
groetjes Kees

Hoi Danielle

bedankt voor je reactie. ik ben inderdaad bezig met horseservice.ik had al eerder het jaar een prijsopgave gevraagd en die was 9340 en nu een prijsopgaven van 1000 euro duurder en jij hebt weer een andere prijsopgave. moet zeggen dat ik dat wel vreemd vind en het idee heb dat ze zomaar een prijs geven.
jullie paard gaat nu niet meer mee?

groeten Mary

[quote author=krokkie link=topic=6218.msg77669#msg77669 date=1167335311]
Moet dat nu, ik ben een mountebiker en heb er een hekel aan dat paarden de paden tot pulp rijden,als je het toch doet wel altijd aan een kant van het pad rijden zodat de andere kant van het pad berijdbaar blijft voor de fiets.

Maar toch nog succes
groetjes Kees
[/quote]

niet zo mopperen hoor, je zit vast nog niet in australie. de kans dat je met je fiets een paard tegenkomt is erg klein. en dat gemopper is echt hollands, dus leer dat maar snel af. hier heeft iedereen ruimte zat, dus geen reden tot mopperen. en wie weet kom je mij op het paard nog eens tegen, dan mag je wel snel aan de kant gaan, want mijn paard zwiept nogal met haar kont. het is een echte merrie.
succes met je fietstochten!

mary

Van paarden geen echte last hoor op "fietspaden" die ze te weinig hebben.
En ja, het fiesten wordt toch echt wel gestimuleerd. Zo mag je gratis je fiets meenemen op de trein. Ook mag je gratis je fiets stallen in een locker op het station. Maar om nu de fiets als transportmiddel te zien, dat moeten ze hier nog leren.

Goed, genoeg  :eek:fftopic: hmm, lijkt me wel duur het paard meenemen. Om nog maar niet te spreken over het geregel eromheen. Een stallingsplaats / weide vinden of:  :balloons: "Er staat een paard in de gang!"
:thinking: om behoorlijk wat kosten te ontlopen kan je ook op je paard naar Australie toe reizen. Het zal wel een maand of zo in beslag nemen maar dan heb je wel een behoorlijk stuk van de wereld gezien  :up:

Nou ja, niet de meest serieuze post van mij maar dat moet toch ook kunnen af en toe toch  :cool:

[quote author=marymary link=topic=6218.msg77678#msg77678 date=1167341096]
[quote author=krokkie link=topic=6218.msg77669#msg77669 date=1167335311]
Moet dat nu, ik ben een mountebiker en heb er een hekel aan dat paarden de paden tot pulp rijden,als je het toch doet wel altijd aan een kant van het pad rijden zodat de andere kant van het pad berijdbaar blijft voor de fiets.

Maar toch nog succes
groetjes Kees
[/quote]

niet zo mopperen hoor, je zit vast nog niet in australie. de kans dat je met je fiets
een paard tegenkomt is erg klein. en dat gemopper is echt hollands, dus leer dat maar snel af. hier heeft iedereen ruimte zat, dus geen reden tot mopperen. en wie weet kom je mij op het paard nog eens tegen, dan mag je wel snel aan de kant gaan, want mijn paard zwiept nogal met haar kont. het is een echte merrie.
succes met je fietstochten!

mary
[/quote]
Dank je een reactie had ik wel verwacht
Enu wacht maar als ik met mijn kont zwiep(in strakke fietsbroek)

Groetjes Kees

En de quarantaine niet vergeten, ik heb destijds zelf geinformeerd voor mijn paard, bleek ook dat ze alleen maar op Sydney vliegen met een paard!

Hallo Mary,

Als we gaan gaat ons paard wel mee, daar spaar ik dan iets langer voor!
Ik heb op hun site gewoon een offerte opgevraagd en ze gaven me gewoon de prijs wat het kost icl. qaurantaine en alle douane papieren en alle inentingen.Voor alle duidelijkeid zou ik ze anders gewoon bellen.

Het is wel veel geld maar mijn merrie is speciaal voor me en ik zou haar niet achter kunnen/willen laten! :cry:

Groetjes Danielle

Hoi Danielle

Dat is ze voor mij ook. En als dat zo is dan werkt het niet als een ander voor haar zorgt in Nederland, je blijft toch betrokken, met alle gevolgen van dien en maakt je zorgen als er wat is. Verder is er blijkbaar niemand zo gek die zijn paard meeneemt, ik kan tenminste niemand vinden, die het al heet gedaan. Toch gaan er iedere maand zo'n 3 paarden naar Australie. Maar vast niet van particulieren.
Ik weet niet waar je woont, maar je kunt je paard ook vanaf Belgie laten vertrekken. Die optie kreeg ik van bs horservice. Weer een nader bedrijf, maar volgens mij vervoeren zij alleen je paard en hebben ze niet zelf quarantaine stallen en horservice.nl wel.
Waar en wanneer gaan jullie naar Australie?

groeten Mary

Ik heb na lang wikken en wegen mijn paard met semi-pensioen gedaan op;
www.paardrijden-in-de-ardennen.be
Ze blijft daar tot haar dood,dus wordt nooit verkocht, ik heb haar weggegeven met alles der op en der an.
Ze is een erg bang paard buiten het erf, staat doodsangsten uit in een trailer...dus wilde het haar niet aandoen zo'n vliegreis..(en we willen naar de Westkust;beetje heet voor haar) en het is een echt kuddepaard, (raakt in paniek zonder ander paard) nu staat ze heerlijk in een kudde elke dag buiten.
Ze hoeft nooit meer alleen de hort op en is zo blij...ik zoek haar nog steeds op en hou contact met de nieuwe eigenaren, erg liefdevolle mensen.
Je kan een kijkje nemen op de website als je het leuk vindt; ze heet Lucky, en o.a onder de link;nieuws kan je haar vinden.
Het was wel even slikken,maar Lucky heeft het zelfs beter dan hier in Amsterdam...altijd maar die ellendige paddocks ( 7 van de 12 maanden), de weides zijn hier veel te nat...geen boer te vinden die een paard in zijn wei wil 's winters...snap ik wel,maar mijn paard verpieterde zo'n hele dag in die zandbak,ik heb dat adresje gevonden omdat ik op zoek was vanwege de emigratie,maar zou ik niet emigreren had ik haar daar ook wel heen gebracht denk ik; het is nogal een heethoofd (engelse volbloed) en ze kan nu de hele dag leuke dingen doen in de wei (groot!!!) en al haar energie kwijt en niet alleen tijdens onze dagelijkse rit. Sorry voor dit lange verhaal, maar als ik eenmaal over paarden begin....mmmmmmmmmmmmm. Heb al een website gevonden over Brumby's..die een goed nieuw thuis zoeken in Australië........anyway, succes jullie! Carmen.

http://www.paardrijden-in-de-ardennen.be/Nieuws/LuckyLady.htm
http://www.paardrijden-in-de-ardennen.be/OnzePaarden.htm

Hoi Carmen
Bedankt voor je reactie en goed te horen dat je een goed adres voor je paard hebt gevonden. Vrienden van mij wonen in Frankrijk en hebben paarden in de opfok en ook oude paarden. Ik heb daar wel aan gedacht, maar ben bang dat ze heimwee krijgt en bovendien wil ik haar graag bij me hebben. Inderdaad een paard in een paddock is ook niks. Ik had mijn eigen land in Nederland en daar stond ze het hele jaar op. Dacht dat het een goede optie was haar in Nederland te laten, met een goede verzorger en gewoon op haar eigen stekkie. Dt bleek niet zo te zijn. De nieuwe verzorger gaf het al snel op en ze mist me en ik haar ook. Ze is bijna 19 en had bedacht haar een vervroegt pension te geven, dat blijkt geen goeie oplossing. Ze heeft nog wel behoefte aan onze ritjes. Geld is ook maar geld, heb haar al 17 jaar en kan er niet mee leven haar niet meer bij me te hebben.
Maar nogmaals bedankt voor je antwoord en een lang verhaal geeft helemaal niet, dat is dat van mij inmiddels ook geworden.
Succes met je emigratie!

Mary

Hoi Mary, wauw 17 jaar heb je haar al? Lekker meenemen! Jullie zullen wel aan elkaar verknocht zijn..met die van mij was dat toch anders; helaas...keek dwars door je heen en vaak alleen oog voor de dingen om haar heen......meer een "paardenpaard"dan een "mensenpaard" zeg maar.
groet Carmen.

Hallo Mary,

Als we gaan zal dat in 2008 ergens zijn. En dan naar Queensland net buiten Brisbane want mijn man kan daar werk krijgen, een dorpje met een leuk huis en een stukje grond voor mijn paard.Bedankt voor de tip i.v.m Belgie maar dan ga ik toch voor Horse Service daar woon ik 5 minuten vanaf en van Belgie toch wel een uur, en ja HS heeft eigen quarantaine stallen.

Waar zitten jullie?

Groetjes Danielle

Hoi Danielle

Dan kun je inderdaad lang genoeg sparen om je paard mee te nemen. :smile:
Lekker hoor dat je je paard bij huis kan stallen.
Wij wonen in Lake Cathie vlakbij Port Macquarie in NSW. Erg mooi en een heerlijk klimaat.

mary

Hoi Allemaal,
Ook ik denk eraan om mijn paard mee te nemen en ik ben blijkbaar niet de enige. Kunnen we niet zelf een box organiseren nu er minimaal 3 mensen zijn die hun paard mee willen nemen?  :smile:
Maxx

Hoi Max

Volgens horsrevice international kan dat niet, gezien het afstemmen van quarantaine etc. Ik ben het proces al gestart. Ik heb heel veel geinformeert en de Nederlandse bedrijven kwam ik niet verder mee. Doe het nu via IRT, zitten over de hele wereld en zijn volgens anderen heel goed. Ze gaat in Engeland in qurantaine. Dit bedrijf is ook iets goedkoper dan de Nederlandse en zijn erg snel met handelen en antwoord geven etc. Binnen 3 dagen had ik een vertrekdatum, kosten, informatie dvd thuis en alles geregeld. Horseservice international, had na een maand nog geen vertrekdatum en exate kosten en bovendien verschillen de kosten steeds bij dat bedrijf.
Wil je meer weten, mail me dan. Mijn paard gaat 28 februarie in qurantaine. In tegenstelling tot informatie van horseservive, moet je wel een aantal zaken doen voor je paard weggaat. Bloedonderzoek, wat papierwerk, mogelijk vaccinatie, keuring rvv, formulier door dierenarts laten invullen.

groeten Mary

Hai Mary,
Heb je mijn email nog ontvangen? Zou je mij svp het telefoonnummer van HS kunnen sturen? Ik ga contact met ze opnemen. Alvast bedankt.

Maxx

Back