paard naar australie

Hallo Maxx

ik had je mail al uitgebreid beantwoord een paar dagen terug. Niet gehad? Ik heb je nu een persoonlijk bericht gestuurd en het mailtje erin geplakt.succes!
groeten Mary

Hallo Mary,

Het is ff geleden dat ik hier ben geweest, wat goed dat de procedure gestart is....wat een fijn gevoel moet dat geven dat ze nu echt komt! :up:
Wie was dat bedrijf ,IRT? Hebben die ook een website?En dan in Engeland in quarantaine?

Nou groetjes maar weer, :lol:
Danielle

Hallo Daniele

IRT is een Engels/Australisch bedrijf en heel goed. Je kunt ook een dvd bij ze opvragen, waar alles wordt uitgelegd en ziet hoe de paarden worden vervoert. Het paard gaat dan in Engeland in quarantaine. Vanuit Nederland met een veewagen, daar zorgt IRT voor.

www.irt.com

groeten Mary

Hoi Mary,

Bedankt voor je mailtje en alle informatie, daar ben ik heel erg blij mee, gek hoe die dingen lopen,eerst vraag je iemand die info heeft om een paard over te laten komen, daar reageer ik op en nu geef je mij informatie, erg leuk hoor... :shock:

Als we gaan dan gaan we ergens tussen Brisbane en Toowoomba wonen of bij rockhampton in de buurt. Maar wel het binnenland in want we willen niet in de stad zelf wonen. :p

We besluiten in het najaar wanneer we vertrekken uit dit land. Mijn merrie krijgt over 5 weken haar derde veulen, ook en spannende tijd!
Wanneer we gaan neem ik haar denk ik drachtig mee dan heb ik er twee voor de prijs van één daar! :grin:

Groetjes Danielle

hoi danielle

voor drachtige merries gelden wel andere normen en heeft ze nog een enting extra nodig. Dat kun je allemaal wel navragen.

groeten Mary

Hallo,

Zover heb ik nog niet geïnformeerd hoor, ik zei al bij het vorige veulen dat ik haar niet meer laat dekken want ik slaap dan 3 weken niet ofzo en ben s'nachts alleen maar op de camara aan het kijken!
Maar bedankt vast voor de tip.

Groetjes

ik heb mijn paard meegenomen en wil natuurlijk die info wel delen. Heb nu even weinig tijd maar laat even weten of je nog interesse hebt.

hoi, dus jij hebt je paard ook meegenomen?, welk bedrijf heb je ingeschakelt? gaat het met jou paard ook zo goed. op mijn weblog, kun je foto's zien. ik heb er geen moment spijt van gehad.
www.maryroel.waarbenjij.nu
inloggen met mary mary

Kan je niet gewoon met dat paard het hele stuk, behalve natuurlijk de stukjes zee, er naar toe rijden. Duurt wat langer maar het is een schat aan ervaring wat je onderweg allemaal mee kunt maken.

hoi mary
mijn paard is met de firma Klatte vervoerd (www.gklatte.de) en dat is me heel erg geod bevallen. Met mijn merrie gaat het super, alleen lijkt ze hier wat meer last te hebben van haar cyclus. Ze is veel pinniger en heftiger hengstig dan voorheen; ik vraag me af of dat met het weer te maken heeft omdat ik zelf ook nogal heftig reageer.
Ik zie er nu al naar uit om haar over een paar maanden te laten dekken! jippie!

voor diegene die een merrie drachtig wil meenemen: dat heeft redelijk wat voeten in aarde. Je merrie moet nl in quarantaine blijven totdat het veulen 30 dagen oud is maar ze mag niet meer vervoerd worden nadat ze 7 maanden drachtig is. dat betekent dus ....lange quarantaine en hoge kosten. En het ergste: je mag er niet eens bij!

Je kan je merrie ook wel thuis hebben maar dan moet je property aan allerlei eisen voldoen: dubbele hekken op 5 m afstand, geen andere dieren op x afstand enz enz..... aqis inspectie. Het kan allemaal wel maar zoek het eerst goed uit!
Ik vond zelf dat het eigenlijk weinig toegevoegde waarde heeft; tegenwoordig kan je je merrie tenslotte met frozen AI door bijna elke hengst laten dekken, zonder alle extra hoofdpijn.

Hallo Mary,

Lang geleden maar ben weer even rond aan het kijken op het forum.
Hoe is het met je paard is ze er al? Kan ze wennen?
Is alles goed gegaan?

Mijn merrie heeft ondertussen een veulen ( is ook al 16 weken oud!) Een merrie veulen, Canberra Z genoemd! Gaat over 2 weken naar de keuring.

Ik heb een dvd van IRT ontvangen en volgens mij is dat toch de beste maatschappij. Heel professioneel en zorgzaam.

Wij gaan in het begin van 2008 alles op gang brengen om te gaan, duurt dan nog een lange tijd denk ik voordat we daar zijn. Mijn merrie laat ik niet meer dekken hier, misschien door een hengst van daar maar eerst eens kijken hoe alles afloopt.

Nou doei,

Groetjes Danielle

Hoi Danielle

Mijn paard is hier al sinds 7 april en het gaat heel goed met haar en al het vervoer en quarantaine is ook allemaal soepel verlopen, geen complicaties. En dat terwijl ik haar nooit in de trailer kreeg. Ze is nu met een groet veewagen vervoert, ook hirheen, dat leek mij het beste. Ze was snel gewent op haar nieuwe landje en was blij mij weer te zien. Ze ziet er heel goed uit en heeft inmiddels een maatje. Ik heb 1 van de racepaarden erbij, waar ik mee werk.
Het is nog een beetje zoeken naar rijmogelijkheden, die heb ik hier minder dan in Nederland. Ik wil lid worden van een trailriding club en dan kun je eens per maand een rit elders maken met de andere leden. Je moet dan wel een trailer hebben en die heb ik nog niet. Zo'n club kost erg weinig en zit door heel Australie, gelijk een goeie manier om wat sociale contacten op te doen. Hooi is hier trouwens wel erg duur, zo'n 20 dollar per baal, maar dan heb je wel lucerne hooi, wat veel rijker is.
Succes met je merrie!

groet Mary

Back