[quote author=Ingriddh link=topic=5252.msg140727#msg140727 date=1245290117]
wij ook slechte ervaring met TPG, zoek geraakt en heel lang over gedaan.
Bij TPG hadden we verzocht om te kijken waar het pakje was en na een maand kwamen ze er achter dat het afgeleverd was, voor ons dus nooit meer TPG.
[/quote]
Als het volgens TPG afgeleverd was, is Australian Post het dan niet kwijt geraakt? Of gejat door ze? Australian Post is de meeste ranzige organisatie die ik ken.
Paar voorbeelden:
- TPG en Customs bewijzen dat het pakket door de douane is gegaan (dus pakket is in bezit van Aus-Post). TPG en Aus-Post bewijzen dat het pakket 2 dagen later is bezorgd. Australia Post "bewijst" de bezorging met een onbekende handtekening, pakket nooit meer gezien.
- Computers besteld bij Dell ($3000) staan voor de deur terwijl ervoor getekend moet worden.
- Als handtekening kan ik ieder plaatje gebruiken, ze controlleren het nooit en vragen nooit om ID. Ik ontving een $2000 laptop zonder dat ik legitimatie liet zien, ik was in de tuin bezig en ze gaven het aan me. Ben benieuwd wat mijn tuinman van mij thuis heeft staan ;-)
- Ik had een pakketje niet ontvangen, belde Aus-Post, die belde de chauffeur..... Omdat het een dure levering was waarvoor getekend moest worden hadden ze het pakketje verstopt in mijn voortuin want er was niemand thuis...
[edit]
Van de TPG Post website:
Internationaal Pakket Plus geeft u bovendien extra zekerheid:
- U ontvangt een verzendbewijs bij afgifte van het pakket;
- De geadresseerde tekent voor ontvangst van de zending; (1)
- Twee afleverpogingen als de ontvanger niet aanwezig is; (2)
- Indien gewenst komt uw zending retour wanneer het pakket onbezorgbaar blijkt; (3)
- Uw zending is verzekerd tot een bedrag van € 146,--. (4)
1 - Australie Post controlleert dit niet.
2 - Ik heb nooit een 2de poging gezien, pakket ergens neerleggen is de Aus-Post standaard want dan hoeven ze niet terug te komen.
3 - Onbezorgbaar bestaat niet voor Aus-Post, ze geven het af aan een vreemde of leggen het ergens neer.
4 - Aus-Post verwijst naar TPG want Aus-Post is niet verantwoordlijk voor pakketen uit het buitenland... TPG betaald niet want het pakket is door de douane gegaan, in ontvangst genomen door Aus-Post en door hun "afgeleverd".
De zender betaald wel "Internationaal Pakket Plus" alleen Aus-Post doet het niet.
Ik heb meer twijfels bij Aus-Post dan bij TPG.... Er is een speciale Ombudsman voor Aus-Post klachten:
http://www.pio.gov.au/