Pakje versturen via de post

Betreffende post: ik vind het niet zo erg als ze iets buiten neerzetten. Wat me vreselijk irriteerde - maar ik schud het maar van me af nu - is dat er voor dat pakjes die afgetekend moeten worden, niet meer aangebeld wordt 'als de chauffeur er zijn vehicle voor moet verlaten'. Onze deurbel is in de porch, en letterlijk 2 meter van de straatkant, de brievenbus zit er zelfs één meter voor. Dus een dikke stap verder en ze kunnen aan de bel trekken. Neeeeee, dat werkt dus niet zo want ze mogen hun van niet achterlaten. Dus wel de auto uit om het briefje in de bus te gooien, maar niet een stap verder voor de bel. Ja jaaaaaa.

Tja, maar zo gaat het dus! Dan maar weer 's tot 10 tellen.
 
Wat ik ook vreemd vind is dat het verder nog afhangt van waar je woont...
Als je net buiten de stad woont (zoals mijn verre familie) duurt het ontvangen van post al snel een week extra. Heel raar!
 
[quote author=Eerainuh link=topic=5252.msg140906#msg140906 date=1245417041]
Betreffende post: ik vind het niet zo erg als ze iets buiten neerzetten. Wat me vreselijk irriteerde - maar ik schud het maar van me af nu - is dat er voor dat pakjes die afgetekend moeten worden, niet meer aangebeld wordt 'als de chauffeur er zijn vehicle voor moet verlaten'. Onze deurbel is in de porch, en letterlijk 2 meter van de straatkant, de brievenbus zit er zelfs één meter voor. Dus een dikke stap verder en ze kunnen aan de bel trekken. Neeeeee, dat werkt dus niet zo want ze mogen hun van niet achterlaten. Dus wel de auto uit om het briefje in de bus te gooien, maar niet een stap verder voor de bel. Ja jaaaaaa.

Tja, maar zo gaat het dus! Dan maar weer 's tot 10 tellen.


[/quote]

En vooral dat "tot tien tellen" begint me een beetje de keel uit te hangen.
 
[quote author=Fae link=topic=5252.msg140669#msg140669 date=1245246571]
FYI - Even wat toevoegen aan een heel oud draadje:
Via TPG ontving ik eerder pakketjes, na ongeveer tien dagen of tot twee weken na verzending.
Mijn ex werkt bij DHL en krijgt 10% korting, maar betaald dan evenveel als verzenden via TPG en geloof het of niet: een pakje gepost vrijdagavond 20h was in Broome (toch echt regiogebied) op dinsdagochtend 8.30h. En dit was de twee keer dat ze vier dagen waarmaakten, met daartussen de zondag. Als jullie dus ooit ergens haast mee hebben, DHL is the way to go I reckon. En het wordt afgeleverd waar je wilt, dus geen gedoe met de rij op het postkantoor, of in mijn geval: een kaartje in je subfiliaal po box (iedere dag post kijken  :x) om dus sowieso pas een dag later het pakket te kunnen afhalen.

Groet, Fae
[/quote]

Had mijn geboortekaartjes in nederland laten drukken en met DHL op laten sturen. Met de gewone TGP post (airmail) zouden ze er met 1 week geweest zijn. Met DHL kwamen ze 5!! weken later. Nee voor mij geen DHL in Down Under! Zou het ten strengste afraden (mits je in Sydney woont)

groetjes Sunny Dutch
 
[quote author=Ingriddh link=topic=5252.msg140727#msg140727 date=1245290117]
wij ook slechte ervaring met TPG, zoek geraakt en heel lang over gedaan.
Bij TPG hadden we verzocht om te kijken waar het pakje was en na een maand kwamen ze er achter dat het afgeleverd was, voor ons dus nooit meer TPG.
[/quote]

Als het volgens TPG afgeleverd was, is Australian Post het dan niet kwijt geraakt? Of gejat door ze? Australian Post is de meeste ranzige organisatie die ik ken.
Paar voorbeelden:

- TPG en Customs bewijzen dat het pakket door de douane is gegaan (dus pakket is in bezit van Aus-Post). TPG en Aus-Post bewijzen dat het pakket 2 dagen later is bezorgd. Australia Post "bewijst" de bezorging met een onbekende handtekening, pakket nooit meer gezien.
- Computers besteld bij Dell ($3000) staan voor de deur terwijl ervoor getekend moet worden.
- Als handtekening kan ik ieder plaatje gebruiken, ze controlleren het nooit en vragen nooit om ID. Ik ontving een $2000 laptop zonder dat ik legitimatie liet zien, ik was in de tuin bezig en ze gaven het aan me. Ben benieuwd wat mijn tuinman van mij thuis heeft staan ;-)
- Ik had een pakketje niet ontvangen, belde Aus-Post, die belde de chauffeur..... Omdat het een dure levering was waarvoor getekend moest worden hadden ze het pakketje verstopt in mijn voortuin want er was niemand thuis...

[edit]
Van de TPG Post website:
Internationaal Pakket Plus geeft u bovendien extra zekerheid:
   - U ontvangt een verzendbewijs bij afgifte van het pakket;
   - De geadresseerde tekent voor ontvangst van de zending;   (1)  
   - Twee afleverpogingen als de ontvanger niet aanwezig is;  (2)
   - Indien gewenst komt uw zending retour wanneer het pakket onbezorgbaar blijkt;   (3)
   - Uw zending is verzekerd tot een bedrag van € 146,--.   (4)

1 - Australie Post controlleert dit niet.
2 - Ik heb nooit een 2de poging gezien, pakket ergens neerleggen is de Aus-Post standaard want dan hoeven ze niet terug te komen.
3 - Onbezorgbaar bestaat niet voor Aus-Post, ze geven het af aan een vreemde of leggen het ergens neer.
4 - Aus-Post verwijst naar TPG want Aus-Post is niet verantwoordlijk voor pakketen uit het buitenland... TPG betaald niet want het pakket is door de douane gegaan, in ontvangst genomen door Aus-Post en door hun "afgeleverd".

De zender betaald wel "Internationaal Pakket Plus" alleen Aus-Post doet het niet.
Ik heb meer twijfels bij Aus-Post dan bij TPG.... Er is een speciale Ombudsman voor Aus-Post klachten: http://www.pio.gov.au/
 
Citaat: Had mijn geboortekaartjes in nederland laten drukken en met DHL op laten sturen. Met de gewone TGP post (airmail) zouden ze er met 1 week geweest zijn. Met DHL kwamen ze 5!! weken later. Nee voor mij geen DHL in Down Under! Zou het ten strengste afraden (mits je in Sydney woont)

Ik had het over DHL Nederland! (Jij ook besef ik nu, niet goed gelezen, sorry) Maar goed om te weten dat het hier dus anders is. Bovendien vraag ik mijn ex maar niet naar de interne verhalen, want die zijn ongetwijfeld ook heel slecht. Tot twee keer toe ging het hier echter heel goed, dus voor mij is de route nu gelegd.

Groet, Fae
 
Mijn pakketje is naar Adelaide verstuurd, en was er volgens mij 1 dag later dan was aangegeven. Het zou er 6 tot 8 werkdagen over moeten doen, maar kwam de 9e werkdag daar aan volgens mij. Nou toch best netjes.
Ik heb gewoon op het postkantoor verzonden, dus met de TPG.
 
Back
Top