Pakket versturen naar Australië

Edireliro

Well-Known Member
Ik heb een vraag mbt het versturen van een tamelijk zwaar pakket naar Australië. Tijdens onze emigratie hebben we veel moeten verkopen. Eén van de dingen waren onze gebonden serie Suske en Wiske boeken van Lekturama. Nu onze meiden groter worden, beginnen ze steeds meer te vragen waarom we die hebben verkocht. Nu heb ik in Boxtel iemand gevonden die zijn serie boeken verkoopt voor 85 euro. Super, alleen het probleem is dat de portokosten via TNT zo'n 500 euro bedragen. Via DHL wat goedkoper, maar dan zit ik gebonden aan een bepaalde afmeting. Totaal zal het gewicht tussen de 40 en 50 kilo zitten.
Ik ben in april in NL dus kan een paar boeken in de koffer mee terug nemen, maar het grootste deel zal verstuurd moeten worden.

Heeft er iemand ervaring en/of goede tips hoe ik een pakket met dit gewicht het beste kan versturen?
Offe....is er toevallig iemand die ergens dit jaar een container richting Melbourne heeft gaan en nog een plaatsje over heeft voor 1 of 2 dozen?

Alle tips zijn welkom. Afhankelijk daarvan besluit ik of ik de boeken wel of niet koop.
Thanks as always!!!!
 
Hoi, afhankelijk met welke luchtvaartmaatschappij je vliegt, en of je lid bent van de frequent flyer, kan je voor een redelijke prijs een extra koffer van ca. 25-30 kilo meenemen. Het is de moeite waard op dat even te onderzoeken.
 
Kijk even op Post.nl. Voor 210 euro stuur je 40 kilogram per post. Wij hebben destijds een aantal zaken naar Australia verstuurd die we niet in de container wilden hebben. Werkte prima. Zie hieronder. Stuk gekoper dan met een pakket dienst. Je moet alleen de afmetingen even in de gaten houden. Succes!
1546675667511.png
 
Het hoeft niet allemaal n 1 doos toch?
Check de mogelijkheden bij verschillende aanbieders, maak er eventueel meer colli van als de maat bepalend is.
Zeevracht kan ook nog..
 
Ik bestel nog wel eens onderdelen voor mijn Land Rovers, en als dat via de courier gaat, DHL geloof ik, en een ander UPS, kost me dat zo'n 100AUD, en dat gaat tot zo'n 10 kilo geloof ik.

Ik zou DHL en UPS even mailen, de pakketten zijn er altijd in 4 tot 5 dagen.
 


OFX
Back
Top