PANIEK PANIEK!!!

Wilbert67

Active Member
Toch nog even stress oop het laatstge moment. Het probleem:
Wat is de geldige initial entrydate?
op mijn visum in het paspoort staat 31-01-09, hier zijn wij met de hele planning ook continue van uitgegaan.
Alleen zag ik gisteren in de grant letter van destijds de datum 19-01-09 staan en dat zouden we niet redden!
dringend advies is erg welkom.
Ik ga ook zeker nog met de ambassade bellen, diac is niet voor morgen bereikbaar. Is er iemand die ons vast gerust kan stellen?

Groetjes Wilbert
 
Hoi Wilbert,

Volgens mij moet je de datum aanhouden die op je visa-sticker
in je paspoort staat vermeld, rechtboven in.
Stond die datum van 19 januari in je grantletter, onder het kopje
Intial Entry Date?

rustig aan, laat je niet gek maken!
Maar ik kan mij voorstellen dat je je rot schrikt...!!

groet,
Marja
 
Inderdaad, op de sticker in mijn paspoort staat 31/1/09 maar in de brief stond onder initial entrydate 19/01/09, dus schrikken en twijfel.
Veranderen kunnen we eigenlijk niet meer, dus het zal dan toch gokken worden dat ze bij customs in Australie niet moeilijk doen?
 
Het is speculeren, maar ik ga ervan uit dat ze bij de douane naar de datum in je paspoort kijken,
en zij geen inzage hebben in de mail die het Diac naar jullie heeft verzonden.
Toch raar he, dat die datum afwijkt?
bij ons staat zowel in de mail als in het paspoort intitial entry date 21 february.
Tenminste.....zal ik het even nakijken?  :wink:

komt goed, geen zorgen!
groet,
Marja
 
Wilbert ,

Ik weet het bijna zeker , dat wat in jou paspoort staat is de juiste datum.

ramon
 
Dag Wilbert,

Ik zou het niet weten maar wil je wel even een hart onder de riem steken dat jej ej hier niet te veel zorgen over moet maken. Logisch gedacht zou de datum in je paspoort moeten gelden en mochten ze daar nu moeilijk overdoen dan zeg je toch dat je paspoort een document is dat veel meer status heeft dan een brief en je dus van het belangrijkste document bent uitgegaan.

Succes met jullie reis.

Cheers,

Loek
 
Wilbert,
Alle geruststellende adviezen ten spijt;
Zorg dat je zeker van je zaak bent, laat alstjeblieft niet je visum verkl....en omdat je hoopt/denkt dat het wel goed zal zijn.

Bel de ambassade, Diac, ASPC, bel iedereen die je kan bedenken, maar zorg dat je het zeker weet!!!!!!


bart
 
Heb inmiddels de ambassade al gebeld, hun vonden het ook zeeeeer vreemd dat er een verschil in datum was!!
Ze vertelden mij wel het verhaaltje van medicals en VOG, dit ik zelf ook al gecheckt en VOG is als eerste afgegeven op 31-01-08(dus dit klopt met het paspoort. Alleen garantie konden ze mij ook niet geven en adviseerden om nog contact op te nemen met de case officer en dat heb ik inmiddels ook al gedaan.
Ik wacht dus nog op bevestiging van diac zijde. Ondertussen is er verder niet zo heel veel aan te doen, alles is al geboekt en morgen gaan de spullen op de boot. om dit alles nog te veranderen of nog voor de 19e in Australie te zijn is gewwon niet haalbaar en ook niet betaalbaar, dus dan maar op hoop van zegen.
 
IK hoop ook dat alles goed komt. Zal toch wel, toch? Vooral als op de VOG de 31e staat.. maar goed, ik hoop dat je bevestiging krijgt dat het allemaal goed komt!
 
Wij hebben ook 2 data. Die van de grantletter was later dan wat in ons paspoort staat.
 
Ik nheb inmiddels al de reply van de case officer(dat is snel!!) en die verontschuldigd zich voor het "foutje" en heeft bevestigd dat 31-01-09 (in het paspoort) de juiste datum is :up:

Bedankt voor alle geruststellingen :up: :up:

@Noa: zorg wel dat je het even checkt(tenzij je ruim voor een van de twee data's al vertrekt, maar ik heb begrepen dat in principe de datum in de grant letter overeen moet komen met die in je paspoort!
 
PPffff gelukkig maar he Wilbert? Dat was ff schrikken antuurlijk.

Heel veel succes met het afhandelen van alles hier en alvast goeie reis!  :up:

Groetjes Ingrid
 
Wilbert, bedankt voor je advies, maar ik ga ben echt van plan om ruim voor de eerste datum in Australie te zijn. Hopelijk hebben we ons huis voor die tijd verkocht, dan gaan we voorgoed en anders wordt het een vakantie.

Ik ben blij dat het bij jullie in orde is, kan me die paniek helemaal voorstellen.
 
Ik dacht dat je binnen n jaar moest valideren? Maar nu lees ik dat die periode veel korter is; n paar maanden.

Is dit dan veranderd?

Roland
 
Valideren moet binnen een jaar nadat je je medicals of VOG gedaan hebt. Meestal is dat een paar maanden voordat je je visum hebt dus hou je minder dan een jaar over.
 
Back
Top