papier werk in nederland

roy1

New Member
mijn vraag is

welke papieren kan ik hier in nederland
al voor mekaar maken in afwachting van
de sponser family member visa/spous visa

familie in australie regelen de aanvraag van visum

dus welke papieren heb ik er voor nodig
wie kan mij helpen

groeten roy 

Bacchus: Bericht aanpast met de tekst uit het Test forum.

Hoi Roy,
Ik snap je vraag niet helemaal. Ga je je visum vanuit Nederland aanvragen of vanuit Australie? En gaat het over spouse visum? Ik ben momenteel bezig met alles te verzamelen voor een spousevisum (aanvraag vanuit Nederland, bij australische ambassade in Berlijn), dus kan je wel het één en ander erover vertellen, maar weet niet of je hiernaar op zoek ben.
Groetjes Nance

hallo nance

ik ga de visum aanvragen  vanuit nederland
het gaat over spouse visum
ik hoop dat je me het een of ander kan vertellen
hier over

groeten roy

Hoi Roy,

hoe bedoel je dan dat je familie in Australie je aanvraag regelt?

In Nederland moet je gewoon zelf al je papieren downloaden van de ambassade site. Invullen alle stukken bij elkaaar "sparen" en een afspraak maken in Berlijn.

Succes,
Inge

handige sites zijn:
www.germany.embassy.gov.au
www.immi.gov.au
Hier kun je heeeel veel info vinden!!
Groetjes, Nance

Hoi,

Kan iemand mij vertellen of ik als ik een visum via Berlijn aanvraag, ik eerst alle papieren ingevuld moet opsturen en dan een afspraak moet maken, of dat ik een afspraak moet maken en dan pas alle papieren mee moet nemen. En hoe gaat dat met bewijzen als foto´s, stuur je die ook al op??

Suus

Dag CJ,

bedankt voor je reactie, heb nog wel wat vraagjes:

Op veel van de formulieren die je moet invullen vragen ze wanneer de trouwdatum is en wanneer.
Nou zijn mijn vriend en ik zeker wel van plan te gaan trouwen, maar een datum en zeker al een plaats weten we nog niet, kan je ook een fictieve datum geven?

Ik ben van plan rond juli 2007 naar australie te verhuizen, wanneer moet ik dan uiterlijk alle papieren hebben ingeleverd denk je?

Denk je dat het raar is als ik alleen naar Berlijn ga, werkt dat in mijn nadeel?

Ook als anderen een antwoord op mijn vragen heeft....

Suus

Heb nog even een vraagje over het certificeren.,

Ik lees dat je al je documenten moet laten certificeren, maar waar laat je dat doen en wat houdt het precies in?? Krijg je gewoon een stempel op al je papieren?
Kost dit geld en hoeveel?
Moet dat op de originele documenten of kan het ook op de copies?
Moet het bijv. ook op het kopie van het paspoort van mijn vriend en zijn ouders? en waar laat hij dat doen in Oz?

Bovendien staat er in het aanvraag formulier iets over familybook, wat houdt dit in ??

groetjes en alvast bedankt!!

misschien een stomme vraag, maar waarom moet je dat visum in Berlijn aanvragen? In denhaag zit toch de australische ambassade, daar heb ik destijds ook mijn toeristen visum gehaald.

Back