partner die meelift mag die ook werken in OZ?

Status
Not open for further replies.
ja, ik lift ook mee en mag gewoon werken
als ik dat wil.

groetjes Miranda  :)
 
dat ligt eraan, als je als 'lifter' wilt gaan voor de
extra 5 punten moet je beroep ook op de SOL en
evt MODL staan,

maar in mijn geval, mijn beroep staat daar niet op
heb ik alleen de IELTS gedaan, omdat je als je als
partner niet kan aantonen dat je een voldoende
niveau hebt van Engels je een second instalment
moet betalen tegelijk met je visumaanvraag zodat
je na aankomst Engelse les kan volgen. Die
second instalment is een stuk duurder dan het
'doen' van de IELTS en is eigelijk bedoeld voor het
geval je partner echt niet kan voldoen aan die eis.

Verder heb ik mijn geboorteakte, kopieën paspoort,
adresuittreksel, bewijs van de-facto relationship
meegestuurd.

Met de search-button kan je ook heel veel vinden hoor.

groetjes Miranda  :)
 
[quote author=tum link=topic=4330.msg53992#msg53992 date=1143803247]
dat ligt eraan, als je als 'lifter' wilt gaan voor de
extra 5 punten moet je beroep ook op de SOL en
evt MODL staan,

groetjes Miranda :)
[/quote]

Je moet dan ook een skills assessment laten doen. Dus eigenlijk schiet je daar weinig mee op. Als je die 5 punten niet echt nodig hebt, zou ik het niet doen, want het kost je veel tijd en een skillss assessment is niet goedkoop ;)
Je moet als lifter ook voldoen aan de leeftijd. Ik dacht dat je, net als de hoofdaanvrager, niet ouder mag zijn dan 45
 
[quote author=grutte link=topic=4330.msg53996#msg53996 date=1143803531]
hi wat is vog miranda?
[/quote]

Verklaring omtrent gedrag


verklaring van goed gedrag en zeden dus, haal je op de gemeente (in Belgie toch, denk in Nland ook wel)

Sara
 
oh, dat is een verklaring omtrent het gedrag, dat kan je aanvragen bij de gemeente (de meesten doen dat pas nadat ze de aanvraag al hebben ingediend hoor, DIMIA in Australië die je aanvraag behandelt vraagt daar dan om tegleijk met de medicals). Je moet deze hebben voor elk land waar je langer dan 12 maanden gewoond hebt. Hierop staat dan dat je geen 'stoute dingen' hebt gedaan of wèl, dus veroordelingen, taakstraf, gevangenisstraf etc. etc.  Maak je het te bont dan is dat een reden om je visa-aanvraag te weigeren.

Je kan die VOG tegen die tijd aanvragen via de gemeente waar je ingeschreven staat, even invullen, betalen en het wordt na circa 2/4 weken opgestuurd.

Je kan het beste wachten met de VOG en medical omdat die bepalen (na toekenning van je visum) vóór welke datum je uiterlijk in Australië moet zijn (al is het maar voor een vakantie) om je visum te 'validaten'. Dus stel je 'krijgt' je visum op 1 mei 2006 en je had je VOG al op 1 juli 2005, dan heb je nog maar 2 maanden over om naar Australië te gaan.

groetjes Miranda  :)
 
Op deze site http://www.immi.gov.au/  kun je alle informatie afhalen met betrekking tot alle soorten visa's. In Booklet 6 http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/1119.pdf staat precies in waar je aan moet voldoen om een skilled visum te bemachtigen. Ook kan je op het forum een hoop informatie vinden via de search functie, er is over al deze vragen die je stelt al veel geschreven.

Topic gaat een slotje op  :wink:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top