Partner op visa, een paar vragen

hmva79

Member
In Januari gaan we starten met het aanvragen van een skilled independent via, dwz, een start maken met alle formulieren regelen ed.
Maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer en krijg er ook een lichtelijk moedeloos gevoel van, haha.
Mijn partner (niet getrouwd) zal met mij meegaan in de visa, maar zonder de partner punten, die hebben we niet nodig en dit ook om zo kosten te besparen, hij hoeft dan geen assesment te doen enzo. Als ik het dus goed begrepen heb allemaal??
Want het stukje partner is nog niet helder. Ik zelf haal op dit moment wss 125 punten, dus dan kan hij gewoon mee op mijn visa? Hiervoor moeten we wel allemaal bewijs aanleveren dat wij al langer dan een jaar een de facto relatie hebben. Maar wat moet je hier allemaal voor doen? Hoe bewijs je dit?
En nu las ik dus ook in het blad Ajuus, dat je extra geld moet betalen voor je visumaanvraag partner, maar dat is dan alleen als deze geen IELTS bewijs heegft voor het engels? Dus als hij de test zou doen en wij kunnen onze relatie bewijzen dan is dat genoeg??
Wie heeft de antwoorden?
We willen het wel graag allemaal zelf doen, een bureau is alwere ongeveer 2500 euro en we willen toch over ongeveer 1 1/2 jaar die kant op, dus wat we uit kunnen sparen is fijn, deste eerder kunnen we als het visum is toegekend.
Alvast bedankt!
Groetjes
 
[quote author=hmva79 link=topic=9320.msg126258#msg126258 date=1223196393]
En nu las ik dus ook in het blad Ajuus, dat je extra geld moet betalen voor je visumaanvraag partner, maar dat is dan alleen als deze geen IELTS bewijs heegft voor het engels?
Wie heeft de antwoorden?
[/quote]
Hier kan ik je wel een antwoord op geven;
Als meelifter kan je de IELTS test afkopen voor 1.900? dollars.
Je koopt daar dan als het ware engelse les voor in OZ.
Het is dus een stuk goedkoper om de test te doen, als je een beetje Engels kent.

Bart
 
Wil niet heel vervelend zijn, maar als je over 1,5 jaar al wilt vertrekken, dan hoop ik dat jullie de weg van een TRA of RPL bespaard blijft. Dan mag er nl. nu wel heel hard geschreven worden. Mijn man heeft alleen al 9 maanden over zijn RPL gedaan, net een bevalling, maar wel in 1 keer goedgekeurd/ De rest ging allemaal verder vlotjes, maar nu is het nog een zeker 9 maanden wachten (sinds juni) op een visum, skilled ind.

Veel succes met alle papieren!

Sacha
 
Wat is een RPL?
De bedoeling is om in januari met alles te starten en dan in juli in te sturen. Hoop dat dit dan gaat lukken, haha.
zo niet, tja, dan iets later.
Maar wat moet er allemaal gebeuren om je relatie te bewijzen?
Groetjes
 
welk beroep/occupation heb je als ik vragen mag?
ik zelf ben als partner meegegaan op het visum van mijn vriend.
TRA duurde bij ons 2 wk na alle bewijzen te hebben opgestuurd.....

suc-6

grs
Hummer
 
search eens op dit forum want volgens mij zijn er in het verleden al meer social workers voorbij gekomen meen ik me te herinneren... :roll:
in ieder geval wens ik je veel suc-6 en ik denk dat je partner net als ik gewoon meelift op jou visa. Ik heb enkel IELTS en Med.test en een VOG af geven hoeven te doen en verder geen verzoeken of zo gehad.
 
Thnx!
Het stukje van de assesment voor mijn opleiding/werkervaring snap ik volgens mij wel, het is echt het partner stuk waar ik tegenaan loop. Wij zijn namelijk niet getrouwd, wel 2 1/2 jaar samen, maar gaan pas nu samenwonen.
Ik heb al wel een paar e-tickets kunnen opsporen van gezamenlijke vakanties en er zijn zat foto's, maar wat moet er nog meer gebeuren?
Ik las ook ergens dat vrienden/familie iets moeten opstellen?
Groetjes
 
Ik heb niet zoveel verstand van een partner stuk, maar moet je niet al samengewoont hebben???

Welke studie heb je gedaan? Niet iedereen die hier een sociale studie heeft gedaan is social worker. Bij de sph verschilt het bijv al of je wordt assesst als social of als welfare worker. Ik en Marieke van dit forum zijn bijvoorbeeld als welfare worker door de assessment gekomen, terwijl iemand anders met de sph wel als social worker door het assessment is gekomen.

Assessments voor social en welfare worker duren over het algemeen, na opsturen van de informatie, niet lang (week of 4 a 5 maximaal)...
 
[quote author=hmva79 link=topic=9320.msg126420#msg126420 date=1223358136]
Wat is een RPL?
[/quote]

Gelukkig voor jou niet van toepassing! Recognision of Prior Learning, in het leven geroepen voor al de IT-ers die het vak hebben geleerd zonder HBO opleiding en dan moeten aan kunnen tonen dezelfde leercurve te hebben doorlopen als wanneer je wel een HBO opleiding had gehad....Het is een woord dat ik in elk geval slechts nog zachtjes thuis mag uitspreken anders vliegen er dingen naar mijn hoofd  :wink:

Sacha
 
hahaha. Wat een gedoe allemaal toch he. Je moet er wel iets voor over hebben. Maargoed, dat zorgt er ook voor dat je het alleen doet als je het echt wilt. Ik ben langzaamaan mijn papieren bij elkaar aan het zoeken, alles nog even rustig aan want als ik nu te hard van stapel loop dan word ik er zo moedeloos van. Eerst maar even laten bezinken. En dan te bedenken dat ik drie jaar geleden als op dit punt stond..had ik het toen maar in gang gezet. haha.
Grappig trouwens Catcin, zag op je website dat je vlak bij mij in de buurt woont en ook in Perth wil gaan vestigen.
Groetjes
 
HOI

wat partner verhaal betreft;

wij hebben aangetoond dat we 12 maanden of langer samenwoonden, dmv verzekeringspolis , bankafschrift, hypotheekakte. En je moet volgens mij op het het formulier 80 was t volgens mij aangeven wat je adres is geweest en je vakantie van de afgelopen jaren.....
zorg in ieder geval dat de papieren die je laat kopieren bij de notaris en laat vertalen door een beedigd vertaler dat in 2 voud doet. Wij hebben namelijk nu het probleem dat mijn partner een certificaat moet krijgen van de TRA en die willen opnieuw alle bewijzen van werkverleden en genoten opleiding.... FIJN en ze nemen geen genoegen met kopie van de reeds aangegeleverde materiaal want dat is PRE migration.... :evil:

in ieder geval probeer zo veel mogelijk "echt" bewijsmateriaal te verzamelen voor je aanvraagt! doe je het trouwens zelf of via een bureau? oh nee je wilt het zelf doen. mocht je vragen hebben of een check up voor dat je de aanvraag indient kan je dit ook per uur bij Paul Hiltemann die geeft ook per consult advies. geloof iets van 90 euro per 1,5 uur of zo?

heel veel suc-6

grs
 
Helemaal top, dank voor de antwoorden!
Hoop niet dat het een probleem is dat we dan pas 9 mnd samenwonen. Hebben wel al een jaar een gezamenlijke bankrekening. verzekering hebben we ook apart en huis op mijn naam.
Maar hoop dat foto's ed wel nut hebben. En een heel goed idee om info in te winnen bij die Paul.
Groetjes
 
hey

als je twijfelt over zelf doen of niet, check de topic

Enquete/overzicht migrationbureau's

groet
Jeroen
 
Volgens mij heb ik iets niet goed begrepen  :-( :-(
En defacto relationship houdt in dat je minimaal een jaar samengewoond moet hebben, klopt dit?
We zijn wel 2 1/2 jaar samen, maar gaan nu pas samenwonen, dat zou dan betekenen dat we niet in juli een aanvraag kunnen doen maar pas in november 2009 en dan hebben we als alles goed gaat, het visum pas in november 2010.  :loudcry: :loudcry:
Of zijn er ook mogelijkheden als je niet al samenwoond?
 
volgens mij moet je aantonen dat je echt een"leven" samen hebt...anders heeft er 1 persoon natuurlijk een visum gekregen zonder daar iets voor te hoeven doen... maar vraag het anders gewoon eens aan een van de bureau's? weet je gelijk of je er mee in zee wilt gaan of niet....
 
als je niet samenwoont is het lastig, maar niet onmogelijk.
Je moet aantonen dat je een stabiele relatie hebt, dit kan door:
- verklaringen van je familie (form 888)
- foto's
- (vlieg)tickets met beide namen erop
- gezamelijke post/bankrekeningen

Wij hebben al onze directe familie-leden + onze buren een statement laten opstellen en tekenen.
hopelijk is 't genoeg ...

gr
Jeroen
 
Wij hadden een samenlevingscontract en een gez. rekening, bij ons was het dus sowieso geen probleem om het te bewijzen, maar voor de zekerheid heb ik er nog een hele opsomming van onze reizen en vakanties samen (veel) bij gedaan met kopieen van de stempels in de paspoorten.
 
Back
Top