paspoort en spousevisum

Fritsie

XPdite Sponsor
Hoi allemaal,

Weet iemand hoe lang het duurt om een australisch paspoort aan te vragen? Het zit namelijk zo, mijn vriendin is in australie geboren (maar is als kindje naar nederland verhuisd) en nu schijnt het dat je dan een australisch paspoort aan kunt vragen in den haag. Gelijk nog maar twee vragen. Klopt het dat je voor het aanvragen van een spousevisum een jaar moet uittrekken? En als je in het bezit bent van zo'n visum, binnen welke tijd na afgifte van het visum moet je emigreren?

Ben benieuwd,

Fritsie

Hoi,

Ik kan alleen antwoord geeven op jou laatste vraag, normaal gesproken moet je binnen een jaar in Australie zijn geweest na ingangsdatum van je visum(cq VOG of Medicals), om je visum geldig te maken.
Dat wil niet zeggen dat je al moet immigreren maar alleen dat je er geweest moet zijn!

Dit is nu alweer zeven jaar geleden dus misschien is het nu al weer anders. Mijn kinderen hebben een australisch vader en konden een australisch paspoort aanvragen.  Eerst moesten wij een "Extract from Register of Citizenship by Descent" aanvragen (toen 250 guilden ieder).  Duurde ongeveer een maand.  Toen konden wij een paspoort aanvragen dat duurde ongeveer 2 weken.  Je vriendin heeft haar originele geboortebewijs nodig.
Ik ben nu bezig met mijn spouse visum, ben in december begonnen en heb nu alles voor elkaar en wacht nu alleen op 't visum, dus dit heeft ongeveer 4 maanden geduurd, valt mee!

Seamic en Wilbert bedankt voor jullie reacties. Toch nog een vraagje aan Wilbert. Het lijkt me dat er toch een soort 'houdbaarheidsdatum' aan een (spouse)visum moet zitten. Het kan toch niet zo zijn dat je een visum hebt en daar pas over bijvoorbeeld drie jaar gebruik van maakt, of wel?

Groet, Fritsie

Fritsie,
je moet je visum valideren binnen een jaar van de datum van je medicals.
Bij. Wij hebben onze visum 11 maart gekregen en moeten voor 6 feb in australië zijn. Je HOEF niet dan te immigreren, kan bij. op vakantie gaan. Zolang als je naar australië gaat binnen een jaar vanaf je medicals zit je wel goed.
trouwens de passport aanvraag duurt 2-3 weken.
Groetjes,
Freya

[quote author=Freya link=topic=1336.msg11131#msg11131 date=1110871077]
Fritsie,
je moet je visum valideren binnen een jaar van de datum van je medicals.
[/quote]

En binnen een jaar na de datum van je VOG, dus welke het eerst gedaan is bepaald wanneer je moet valideren.

[quote author=Wilbert67 link=topic=1336.msg11025#msg11025 date=1110718102]
Hoi,

Ik kan alleen antwoord geeven op jou laatste vraag, normaal gesproken moet je binnen een jaar in Australie zijn geweest na ingangsdatum van je visum(cq VOG of Medicals), om je visum geldig te maken.
Dat wil niet zeggen dat je al moet immigreren maar alleen dat je er geweest moet zijn!
[/quote]

Hoi Wilbert,

Ik heb hem ook niet zelf bedacht hoor dat zinnetje (Ronald Giphart volgens mij), maar gebruik je nu hetzelfde zinnetje als ik (het leven is als een neus ....)? Mag natuurlijk, maar niet erg origineel, of heb je die al veel langer dan ik en ben ik dus niet zo origineel? Groet, Fritsie

Puur toeval!!
Ik zie het nu ook pas, ik heb hem sinds een week of twee.
Ook niet van mezelf trouwens.
Geeft niet, ik vind wel weer een andere.

Gr Wilbert

[quote author=Freya link=topic=1336.msg11131#msg11131 date=1110871077]
trouwens de passport aanvraag duurt 2-3 weken.
[/quote]

Wij hebben de aanvraag van het paspoort ongeveer in februari verzonden, het enige wat we tot nu toe hebben gehoord is dat het in behaldeling is genomen!
Is dat normaal?? :?
en weet iemand hoe lang het dan nog duurt?

Groetjes,

Albert en Jacquelien

Albert en Jacquelien,

Hebben jullie je paspoort nu al of nog steeds niet? Hebben jullie het pp via de ambassade in Den Haag aangevraagd of elders? Groet

Nog een vraag. Als alles goed gaat ontvangt mijn vriendin dit jaar haar aus paspoort (zij is daar geboren, maar heeft het grootste deel van haar leven in nl geleefd). Wij zijn nu bijna 4 jaar samen. Tellen deze jaren ook mee voor het spouse visum of gaan de jaren pas tellen na afgifte van het paspoort? Wie o wie?

Samen wonen (samen de kosten dragen) en voor elkaar zorgen.
Daar de bewijzen van bewaren telt, vanaf het begin.
Heeft niets met het paspoort te maken.

Gr. Ton en Ineke  :up:

Back