Paspoort naar Berlijn sturen

Lost

Administrator
Ik moet mijn paspoort naar Berlijn sturen om het visum erin te laten zetten. Nu willen ze dat ik "International Postage Coupons" meestuur waarmee zij postzegels kunnen halen. Nu heb ik het even opgezocht en het lijkt erop dat de "International Reply Coupons" (is volgens mij hetzelfde) sinds 1 januari 2002 niet meer door TPG-Post worden verkocht. Heeft iemand ervaring met het sturen van een paspoort naar de ambassade in Berlijn? Hoe hebben jullie dat gedaan?

deze coupons zijn inderdaad niet meer te krijgen in NL. Misschien even dit probleem voorleggen in Berlijn. Wie weet sturen ze het gewoon (op hun) kosten op. Deed de FPA namelijk ook met police certificate.

Hebben zelf gisteren de paspoorten terug gekregen uit Berlijn: MET visum. We hebben ze 2 weken geleden opgestuurd. Toen wij de papieren van onze aanvraag terugkregen vanuit Australie, zat daar een eenmalige machtiging bij. Van deze machtiging (3 euro) worden de paspoorten teruggestuurd. Dus wat wij gedaan hebben is:
* De machtiging ingevuld
* Paspoorten in een enveloppe
* Een lege, aan ons zelf geadresseerde enveloppe, ook in deze enveloppe
* Opsturen

Met de 2 weken hadden we alles weer terug.
M.a.w. je zou de ambassade dus kunnen vragen om een eenmalige machtiging.

Michel

IK zo een machtiging niet gekregen. Anyway ik ga gewoon naar Berlijn voor de zekerheid en omdat ik daar nog niet geweest ben.

gr

Citavm

Ik zou er ook liever zelf heen gaan, je paspoort opsturen lijkt me toch een beetje eng... :unsure:
En een goed excuus voor een weekendje Berlijn. :)

[quote author=Hillegien link=topic=1452.msg12272#msg12272 date=1112719696]
En een goed excuus voor een weekendje Berlijn. :)
[/quote]

Zijn er eigenlijk mensen die naar Berlijn zijn geweest om hun visum op te halen? Kan je zo binnenlopen of moet je een afspraak maken? En krijg je dan meteen je paspoort mee of moet je er enkele dagen verblijven?

Volgens mijn kan je er alleen op maandag, woensdag en vrijdagochtend terecht, toch?

Marco

Ik kreeg eerst een brief met de mededeling dat mijn visum goedgekeurd was en of ik mijn paspoort wilde opsturen (aangetekend) en in 't envelop moest ik een A4 envelop erin stoppen met mijn adres en zij zouden het dan ook terugsturen aangetekend, wat ook gebeurd is (duurde ongeveer een week).  Alle adressen buiten duitsland krijgen hun visum aangetekend opgestuurd.  Vondt het ook best eng maar het ging goed. :)

Bedankt voor jullie reakties.

Ik had voor de zekerheid ook een email gestuurd naar Berlijn, waarop ik het volgende antwoord kreeg:

You must then download a credit card authorization form from the Berlin
Embassy's website; www.australian-embassy.de/visa

Ik heb toen het formulier gedownload (http://www.australian-embassy.de/visa/download/pdfs/authorisation.pdf), ingevuld en alles opgestuurd.

Hoi iedereen heeft het over voldoende postzegels toevoegen zodat ze alles kunnen terugsturen, maar wat is voldoende? ( zij moeten het immers aangetekend versturen)
OOk heb ik het formulier downgeload  voor creditcard payment maar daar moet ik een bedrag invullen, hoeveel?

Alvast bedankt.

Iris

Ik heb 5 euro ingevuld en dat hebben ze afgeschreven. De verzendkosten waren iets hoger maar daar heb ik ze niet over horen klagen :wink:.

okee dus je paspoort moet naar berlijn... die permanente visa is dat dan gewoon een stempel?

Nee, voor zover ik het begrepen heb is een australisch visum (ik heb er nog een van 2000, een "Occupational Trainee Visa" en dat is een sticker in het paspoort geplakt met tekst erop vanaf wanneer het visum geldig is en tot wanneer....afhankelijk van het soort visum staat er natuurlijk andere tekst....(Sandra Palmer heeft volgens mij op haar weblog wel een scan staan van haar visum)

[quote author=Wally78 link=topic=1452.msg14478#msg14478 date=1115300168]
okee dus je paspoort moet naar berlijn... die permanente visa is dat dan gewoon een stempel?
[/quote]

Maluka heeft gelijk. Het is een paginabrede oranje sticker met het wapen van Australie met daarover heen in zwart de details geprint. Onder aan de sticker zijn twee regels geprint die veel lukt op de regels onder de de fotopagina in je paspoort.

Hoewel geen permanent visum is, toch een voorbeeld

Marco

ik heb toevallig vandaag mn paspoort teruggekregen...Mijn casemanager vroeg alleen mijn paspoort op te suren met daarbij een envelop aan mijzelf geadresseerd, verder geen frankeerkosten etc.. Ik was bezorgd mijn paspoort op te sturen,en heb toen mn casemanager gebeld en die vertelde dat het gewoon per aangetekende post verstuurd kan worden, zo wordt het ook door hen teruggestuurd...Zo gezegd, zo gedaan en ik heb mijn paspoort dus inmiddels ongeschonden maar met visum!! terug
(Mijn casemanager heeft toen tijdens het gesprek niets gezegd over de kosten van versturen etc.. (of ik heb geluk gehad).De ambassade kan dat toch gewoon kosteloos versturen?)

p.s ik heb dus geen machtiging gekregen of ingevuld!!
zo zie je maar: ligt eraan wie er aan je zaak werkt...

ben ik weer...

oops..voel ik mij stom..

ahum..ja, ik heb ook 3,00 postage moeten betalen..Ik zat toevallig mn terugzending te bekijken en daar zat ook een tax invoice bij met daarop het bedrag van het visum en de postage kosten...

ik had met creditcard betaald , dus was redelijk automatisch gegaan (en ja,dus  inderdaad ook gemachtigd)

Het is inderdaad zo'n sticker met afhankelijk van welke visum je hebt een bepaalde tekst erop. Gelukkig voor Rebekka geen "work limitation"  :)

Dag allemaal,

Wij zijn zelf afgelopen weekend naar Berlijn geweest om onze visum optehalen. Die hebben wij NIET gekregen. De reden hiervan is dat ons dossier zoek is. Ons case manager heeft het naar Den Haag gestuurd en de mensen van Den Haag hebben het niet doorgestuurd naar Berlijn ondanks het feit dat ik hierover had gebeld. Bottom line: voor ons zal het hopelijk ongeweer twee weken (of meer met pech) duren voor dat zij het dossier hebben teruggevonden en dan kunnen we de passpoorten naar berlijn sturen. Tip voor degene die een brief hebben gekregen en dat het dossier naar Den Haag gestuurd is, gewoon de case manager informeren dat Den Haag geen visum meer kan uitgeven en dat hij/zij het naar Berlijn moeten sturen.

Jullie kunnen begrijpen dat wij behoorlijk :wall: :angry1: :bangcomputer: :cry2: om dat zij niet voldoende :thinking:. Maar we hebben wel een hele leuke weekend gehad in Berlijn (ieder nadeel heeft z'n voordeel)

gr

Citavm
ps: Wat betreft nieuwe passpoorten geen probleem.

Back