Paspoort naar Berlijn sturen

Hmm...das dan inderdaad even een tegenvaller.....ook omdat je extra geld hebt moeten uitgeven om daar te komen. Met de auto ben je toch al snel rond de 100 euro kwijt en dan krijg je daar de overnachtingskosten nog eens bij....
Met de trein ben je ook rond dat bedrag kwijt (ik woon vlak aan de grens en als je dan in Dld. een kaartje koopt naar Berlijn, ben je vele malen goedkoper uit (56 euro tegenover 101 euro als je in NL een retourtje Berlijn koopt) terwijl je toch dezelfde opstapstation hebt (Hengelo Ov.)

Maar goed...geld kosten doet het toch en dan is het jammer dat je voor "niks" daar bent geweest, ook al is het een prachtige stad (heb er vorig weekend ook een lang weekend doorgebracht)

De tegenvaller is dat Australie weer laat zien dat zij ongeorganiseerd en niet pro-actief zijn.  Ik vraag me af, wil ik nog steeds naar Australie? Ja zeker weten!!!!!

[quote author=citavm link=topic=1452.msg14614#msg14614 date=1115626266]
De tegenvaller is dat Australie weer laat zien dat zij ongeorganiseerd en niet pro-actief zijn.  Ik vraag me af, wil ik nog steeds naar Australie? Ja zeker weten!!!!!
[/quote]

Tsja, het blijven ambtenaren :sleep:

En die zijn er in Nederland genoeg!!!  :evil:

Ons case manager heeft het naar Den Haag gestuurd en de mensen van Den Haag hebben het niet doorgestuurd naar Berlijn ondanks het feit dat ik hierover had gebeld.

Hoi citavm,

Dan heeft jou case manager toch ook behoorlijk zitten snurken :sleep: als hij alles naar Den Haag stuurd of zie ik het verkeerd.Iedereen weet dat Berlijn de aangewezen stad is toch.

ik vind het toch een heel eng idee om je paspoort, waar zoveel vanaf hangt, met de post te sturen,  :| ik ga denk ik mooi zelf naar berlijn.

[quote author=Robby link=topic=1452.msg14648#msg14648 date=1115665814]
Ons case manager heeft het naar Den Haag gestuurd en de mensen van Den Haag hebben het niet doorgestuurd naar Berlijn ondanks het feit dat ik hierover had gebeld.

Hoi citavm,

Dan heeft jou case manager toch ook behoorlijk zitten snurken :sleep: als hij alles naar Den Haag stuurd of zie ik het verkeerd.Iedereen weet dat Berlijn de aangewezen stad is toch.

[/quote]

Ja dat zou je denken, maar dus niet. Ik denk voor iedereen dat het handiger is om eerst met berlijn te bellen en vragen of zij hun dossier hebben. Anders ga je voor niets naar Berlijn of moet je langer wachten om je passpoort terug te krijgen

Gr

Citavm

[quote author=Wally78 link=topic=1452.msg14650#msg14650 date=1115666188]
ik vind het toch een heel eng idee om je paspoort, waar zoveel vanaf hangt, met de post te sturen,  :| ik ga denk ik mooi zelf naar berlijn.
[/quote]

Dat kan ik mij voorstellen, maar m.b.v. aangetekend verzenden gaat het prima. De mijne is zonder problemen retour gekomen. En omdat ik online mijn credit card afschrijvingen kan zien, kon ik zien dat hij op de terug weg was. Even op en neer naar Berlijn was me toch te duur, daarnaast kon niemand mij vertellen of je "gewoon" binnen kon vallen.

Marco

Waarom gaat iedereen in Berlijn zijn visum halen? Volgens mij kun je in Den Haag ook die sticker krijgen. Ik dacht ook ergens op dit forum gelezen te hebben dat daar nog steeds een mannetje zit die dit doet. Of ligt het eraan wat voor visum je krijgt?

Groetjes
Joke

Voor zover ik begrepen heb worden in Den Haag geen visa meer afgegeven. Hooguit nog het ondertekenen van de aanvraagformulieren voor je VOG (tenminste, op het forum gaan de mensen daar nog steeds wel naartoe)...

Ze zullen ongetwijfeld "te druk" zijn met allerlei andere zaken....(dat zijn ze in NL nogal snel trouwens...druk druk druk)...

[quote author=Joke link=topic=1452.msg15603#msg15603 date=1116572502]
Waarom gaat iedereen in Berlijn zijn visum halen? Volgens mij kun je in Den Haag ook die sticker krijgen. Ik dacht ook ergens op dit forum gelezen te hebben dat daar nog steeds een mannetje zit die dit doet. Of ligt het eraan wat voor visum je krijgt?

Groetjes
Joke
[/quote]

Je kunt geen visum meer halen in Den Haag; die afdeling is gesloten. Alles is overgeheveld naar Berlijn. Helaas.

hello,

er kunnen GEEN visum gehaald worden in Den Haag. Als het op het brief staat, dat klopt dan niet en heb je groote kans dat ze jou dossier zijn kwijt geraakt, zoals bij ons. Ik adviseer dus dat als je zo een brief hebt gekregen dat je het even meldt aan de Ambassade in Berlijn voor dat je daarheen gaat. Zij hebben dan de tijd om het dossier terug te vinden. Er ik ook GEEN probleem als je een nieuwe paspoort stuurt, ze vragen ook niet om een formulier in te vullen, dat is bij ons ook niet gebeurt.

Moderators: misschien kunnen we deze info op een plakboord zetten, zodat dit soort vragen niet meer worden gesteld

gr

Citavm

EDIT Jeroen: Het staat iedereen vrij om vragen te stellen en er zijn reeds heel wat vragen meerdere malen gesteld, logisch, niet iedereen gaat alle posten bij langs (kost veel tijd). Het gebruik van de 'zoekfunktie' is een goede optie, maar de meesten willen een direct en accuraat antwoord (er kan in de tussentijd wel weer wat verandert zijn, je weet hoe makkelijk ze er mee zijn in Ozzie) Je bent natuurlijk vrij om zelf een FAQ te maken en in overleg met Lost te plaatsen op XPdite.net portal.

[quote author=Joke link=topic=1452.msg15674#msg15674 date=1116616031]
Citavm,

Zonder vragen geen forum ..........
[/quote]

Search tool ik ook zo handig.............................. :evil:

Back