Zowel om Australie te verlaten als om NL in te komen hebben all reizigers een geldig paspoort nodig. Of jouw kinderen een visum nodig hebben ligt er aan of ze ook Nederlander/Europeaan zijn.
Ja inderdaad, maar alleen als jullie alle vier ALLEEN de NL nationaliteit hebben. Bovendien hebben jullie dan alle vier een RRV nodig om je PR-reisrechten in AU te kunnen behouden.Je zou toch denken als we allemaal een NL paspoort hebben dat we Australië toch wel kunnen uitreizen?
Als ze beide nationaliteiten hebben, moeten ze verplicht beide paspoorten hebben om AU uit, en NL in te reizen, en vice versa.
Met andere woorden, je moet verplicht een paspoort hebben van het land waarvan je staatsburger bent. Reis je tussen twee landen waarvan je allebei staatsburger bent, dan heb je dus verplicht twee paspoorten nodig. Geldt ook voor kinderen van iedere leeftijd.
Klopt. Als je GEEN paspoort hebt, geldt de wet van het in- en uitreisland of je mee mag op je ouderlijke paspoort (in NL verboden).Dat is niet juist. Je moet 1 paspoort hebben, niet beiden. Onze kinderen hebben dual citizenship, dus staatsburger van 2 landen, alleen we hebben nog geen NL paspoort voor ze aangevraagd. We kunnen gewoon internationaal vliegen.
En zover ik weet -al hebben ze 2 paspoorten- dan is er maar 1 ndiig om te vliegen. Volgens mij moet je wel hetzelfde paspoort gebruiken om weer terug het land in te gaan. Dat weet ik alleen niet helemaal zeker.
Ik heb het wel zo gedaan met mijn AU & NL paspoort. Maar alleen omdat het makkelijker is om EU in en uit te komen (lees sneller) niet omdat het verplicht is. (Technisch gezien is mijn NL niet meer geldig....?)Dus begrijp ik het goed dat als ik een Aus én een B paspoort hebt ik niet enkel met mijn Aus paspoort naar en van B kan? Maar dus bij uit en ingaan Aus mijn Aus en uit en ingaan B mijn B paspoort moet gebruiken? Lijkt me raar.
Welke lange rij? Ik heb nog nooit in een lange rij gestaan zowel Sydney als Perth niet. Misschien ben ik een geluksvogel. Ik heb toch al wat aardig internationale vluchten in die 5,5 jaar gemaakt. Waar ik wel altijd lang moet wachten is op Schiphol bij de douane terwijl ik met een NL paspoort reis welkom in NL met reizen met kinderen.En als je AU in- en uit wil reizen met je BE-paspoort moet je in de lange immigratierij op het vliegveld
Dat zei je eerst niet ;-) je sprak over "als je dual citizenship hebt dan...". Terwijl het blijkbaar is "als je dual citizenship hebt en 2 paspoorten". Subtiel maar voor sommige situaties toch wel een belangrijk verschil.Klopt. Als je GEEN paspoort hebt, geldt de wet van het in- en uitreisland of je mee mag op je ouderlijke paspoort (in NL verboden).
Ugh. Ik dacht dat ik compleet wasDat zei je eerst niet ;-) je sprak over "als je dual citizenship hebt dan...". Terwijl het blijkbaar is "als je dual citizenship hebt en 2 paspoorten". Subtiel maar voor sommige situaties toch wel een belangrijk verschil.
Overigens staat in die laatste link die je postte helemaal niet dat het verplicht is, alleen dat het handig is?!