Paspoort verlengen in Oz

Effe een oud draadje openen. :)
Want er loopt iemand bij ons thuis rond met een verlopen paspoort.

Hoe gaat dat hier als de kids ook in het paspoort staan?
Kan dat nog of moeten ze nu ineens een eigen paspoort hebben?
Blijkbaar zijn ze in Perth maar 2 uur open en niets eens iedere dag.
Dat terwijl ze schuin tegenover mijn werk zitten.
 
Hoi, hoi,

Vanaf 2012 is het verplicht dat alle kinderen hun eigen paspoort hebben. Het is dus niet meer mogelijk dat ze bij ouders in hun paspoort staan.

Groetjes, Betty
 
Het is wel een oud topic, maar toch even een reactie voor de eventuele nieuwe gevallen.
Met name gericht op Sydney, een vriendinnetje van mij moest in Bondi voor haar nieuwe paspoort en moest wel een afspraak maken.Ze kwam hier helemaal voor uit Darwin, blijkbaar daar dus geen gelegenheid.
 
Idd leuke vakantie. Ik moest in Perth ook een afspraak maken. Het was ook zo gedaan. Ik denk dat ze in Darwin misschien de vingerprint machine nog niet hebben en ze daarom naar Sydney moest. Er was ook in Perth voor een paar maanden niet zo'n machine, zou je ook naar Sydney gemoeten hebben. Vond 7 uur rijden al genoeg om naar Perth te komen toendertijd :huh:
En nee, kinderen mogen zover ik weet niet in je paspoort staan. Maar hoe je in NLs paspoort aan moet vragen voor de kinderen en hoe lang dat duurt weet ik niet. Wat dat betreft zijn NZse paspoorten erg makkelijk....
Jo
 
Hoi

Paspoort aanvraag voor kinderen is hetzelfde als voor volwassenen. Ze moeten in persoon een aanvraag indienen op het consulaat.

Sidonia
 
Nog even wat aanvulingen.

je kunt altijd een nieuwe sticker halen bij de emigratie, maar dat kost je een halve dag en ik geloof zoiets van 300 dollars terwijl je paspoort dan hooguit 4 en half jaar geldig is. Het is toch totaal geen moeite om die twee paspoorten van 100 gram aan elkaar te nieten en mee te nemen?
Ik ging met mijn nieuwe paspoort naar de immigratiedienst hier in Sydney om mijn nieuwe paspoort gegevens door te geven. Ze boden ter plekke aan om een nieuwe sticker in mijn paspoort te plakken. Vijf minuten, geen kosten.

Je dient altijd een paspoort en een visum (re-entry permit) te hebben van minstens 6 maanden als je naar Azie reist, maw, je paspoort is in feite geen 5 jaar maar slechts 4 en half jaar geldig.
Ik weet dat je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn, maar geldt dit dan ook voor het visum?
 
Je paspoort dient minimaal 6 maanden geldig te zijn in praktisch alle Aziatische landen en ook nog wat andere landen.
Je visum moet geldig zijn op de dag dat je terug keert naar Australie anders laat de airline je niet vertrekken want die zijn aansprakelijk en niet de douane.

Betreffende je gratis sticker, dan zijn er inderdaad wat uitzonderingen om een sticker gratis te krijgen, ik ken niet alle uitzonderingen, maar ken dus ook jouw persoonlijke gegevens niet. Maakt niet uit, goed dat je niet hoefde te betalen.
Cheers
Jan
 
Heb 2 weken geleden ruim een kwartier met de NLse consult in Perth gesproken.
Hij bevestigde het volgende:
- ja, de kids moeten een eigen pas hebben.
- als 1 van de de partners Ozzie wordt, is de ander op dat moment met een Ozzie getrouwt. Daarom kan de andere 2 nationaliteiten hebben: Ozzie en NL.
- omdat het niet de keus van de kids was om naar O te gaan, hebben zij de NL nationaliteit for life en kunnen dus beide nationaliteiten hebben.
 
Je hebt volkomen gelijk met wat je nu zegt, maar deze materie is al tientallen male verteld.
Search engine:......voila
Jan
 
als 1 van de de partners Ozzie wordt, is de ander op dat moment met een Ozzie getrouwt. Daarom kan de andere 2 nationaliteiten hebben: Ozzie en NL.
- omdat het niet de keus van de kids was om naar O te gaan, hebben zij de NL nationaliteit for life en kunnen dus beide nationaliteiten hebben.

Misschien is dit al tientallen malen verteld maar ik ben het eerlijk gezegd nog nergens tegengekomen en vind het zeer interessante en nuttige info.

Met de search engine kun je idd veel terugvinden, maar vaak is de info niet meer up-to-date, en bovendien kost het enorm veel tijd.
Ik vind het dus helemaal niet erg als er af en toe eens iets herhaald wordt. :up:
 
Zoals je waarschijnlijk wel weet Jan, veranderd de regelgeving regelmatig.
Daarom nu even nogmaals de bevestiging.
Beter te horen van de Nederlandse Consul dan van zo maar iemand.
 
De regels zijn niet veranderd sinds de laatste data en ik vind het best om alle vragen telkenmale tegen te komen, maar de herhalingen zorgen voor vele extra draadjes op deze site.
Wat je vertelde (Wilsil) over de dubbele nationalitiet, dat is verkregen met nieuwere wetten van o.a. 1 januari 2003.
Mijn zoon kon pas vanaf 2003 een dubbele paspoort krijgen , daarvoor was het niet mogelijk na je 18e verjaardag (voorheen 21e verjaardag).
En inderdaad verandert er wel eens iets, maar het is ook heel handig om de "search engine" te gebruiken, daar vind je heel wat informatie, vooral over paspoorten, rijbewijzen, ziekte verzekeringen, scholen , superannuation etc., vooral over het laatste heb ik heel wat informatie gegeven wat hopelijk de toekomstige emigrant te pas komt,
cheers
Jan
 
Back
Top