Paspoort verlengen.

Eric Sydney

XPdite Sponsor
Weet niet goed in waar ik dit bericht moet plaatsen, dus dan maar hier.
Zijn er mensen die kortgeleden in NL hun Ausie paspoort hebben vernieuwd? Als er mensen zijn wie hebben jullie "Section 12" laten invullen :?:
Het gaat hier om een zogenaamde "Guarantor" iemand die kan bevestigen dat je bent wie je zegt dat je bent.
Hij/zij moet op de achterkant van de foto schrijven 'This is a true foto of enz."
Er zijn nogal wat regels waaraan die persoon moet voldoen, waaronder:

-Not be related to you by birth or marrige
-Have known you for at least 12 months.
-Be 18 years or older
-Possess a current Australian passport , or be currently employed in one of the approved occupational or professional groups listed with the australian overseas mission.

Please check that the Guarantor can fulfil ALL OF THE ABOVE REQUIREMENTS before they sign.

Heb de ambassade in Den Haag proberen te bellen maar die zijn erg moeilijk bereikbaar.

Ik vraag me dus af of bv. mijn :shock: huisarts kan tekenen ondank dat deze geen OZ paspoort heeft en dus niet aan alle eisen voldoet.

Als de ambs. belt zal ik het nog ff posten .Tot die tijd is alle info welkom.
 
Mijn vrouw heeft een jaar of 5 geleden in NL haar paspoort laten verlengen en ik kan me herinneren dat dit inderdaad een hele heisa is geweest.

Op de lijst van beroepen stond toen ook dat een Register Accountant op de lijst van beroepen stond en toevallig was mijn toenmalige hoofd afdeling dit en heeft toen deze taak op haar genomen. Ze had mijn vrouw een paar keer gezien maar dat was het dan ook wel.... Ze is toen wel een keer gebeld door de Ambassade in Den Haag en vroeg o.a. in welke hoedanigheid ze mijn vrouw kende en meer van dat soort vragen.

Maar het is alweer zolang geleden dus de details weet ik niet meer, het paspoort is wel vernieuwd dus.......

KC
 
mijn vriend heeft dit jaar zijn paspoort laten verlengen bij de ambassade in den haag.
Hij moest een geboorte bewijs meenemen en een booklett invullen, welke dit is weet ik niet maar dat kan ik vragen.
En de dingen die jij zegt heeft hij niet moeten doen, naar mijn idee was het zo gebeurt.
 
heidi said:
mijn vriend heeft dit jaar zijn paspoort laten verlengen bij de ambassade in den haag.
Hij moest een geboorte bewijs meenemen en een booklett invullen, welke dit is weet ik niet maar dat kan ik vragen.
En de dingen die jij zegt heeft hij niet moeten doen, naar mijn idee was het zo gebeurt.

Dat klinkt goed, mijn geboorte bewijs heb ik nog wel...ehh...ergens :oops:
 
mijn vriend was hem kwijt. Dus hij moest via zijn ouders in australie zijn geboorte bewijs opvragen, dat was wel een heel gedoe. Volgens mij kun je paspoort niet meer in den haag aanvragen maar moet dat nu in berlijn, maaar ik weet het niet zeker
 
"heidi said:
Volgens mij kun je paspoort niet meer in den haag aanvragen maar moet dat nu in berlijn"]

Dat zou toch raar zijn. Zonder paspoort kun je immers niet naar Duitsland 8)
 
"Jeroen_1 said:
heidi said:
Volgens mij kun je paspoort niet meer in den haag aanvragen maar moet dat nu in berlijn"]

Dat zou toch raar zijn. Zonder paspoort kun je immers niet naar Duitsland 8)

:D Dat is idd een goeie...maar Heidi gaat er van uit dat je oude nog geldig is.

Ik weet inmiddels dat je je paspoort kunt verlengen in Den Haag, deze worden dan in Londen gemaakt waardoor je er 10 dagen op moet wachten. En dus ook 10 dagen je oude paspoort kwijtbent. De hele procedure kun je vinden op de volgende site van de ambs. http://www.passports.gov.au/Web/index.aspx
Waar het om gaat is of iemand in NL je pasfoto mag tekenen.

:evil: al 4x naar Den Haag gebeld, bellen alleen niet terug :twisted:
 
"Eva & Eric said:
Jeroen_1 said:
heidi said:
Volgens mij kun je paspoort niet meer in den haag aanvragen maar moet dat nu in berlijn"]

Dat zou toch raar zijn. Zonder paspoort kun je immers niet naar Duitsland 8)

:D Dat is idd een goeie...maar Heidi gaat er van uit dat je oude nog geldig is.

Ik weet inmiddels dat je je paspoort kunt verlengen in Den Haag, deze worden dan in Londen gemaakt waardoor je er 10 dagen op moet wachten. En dus ook 10 dagen je oude paspoort kwijtbent. De hele procedure kun je vinden op de volgende site van de ambs. http://www.passports.gov.au/Web/index.aspx
Waar het om gaat is of iemand in NL je pasfoto mag tekenen.

:evil: al 4x naar Den Haag gebeld, bellen alleen niet terug :twisted:

Misschien heb je er iets aan. Wij hadden voor de VETASSESS assesment een foto nodig waarbij was aangegeven dat het een 'true likeliness of' was. Eerst naar de burgelijke stand gegaan maar die wilden/konden er niets mee. Vervolgens naar de notaris en die er wel zijn naam, zegel, stempel en handtekening bij gezet. BTW the assessment is goed gegaan :D.
 
je doktor kan hem ook tekenen dat paspoort. Mooi dat je nar den haag kanc scheelt weer. En inderdaad ze worden in engeland gemaakt
 
[quote="
Misschien heb je er iets aan. Wij hadden voor de VETASSESS assesment een foto nodig waarbij was aangegeven dat het een 'true likeliness of' was. Eerst naar de burgelijke stand gegaan maar die wilden/konden er niets mee. Vervolgens naar de notaris en die er wel zijn naam, zegel, stempel en handtekening bij gezet. BTW the assessment is goed gegaan :D.[/quote]

Dat had er waarschijnlijk mee te maken dat je alles moest opsturen en je niet pesoonlijk aanwezig bent. Denk ik.

Bij het verlengen van je paspoort gaat het erom dat iemand die je langer dan een jaar kent en een "bepaald beroep heeft" tekent achterop je foto's.
Helaas heb ik in mijn vriendekring geen notaris.

Ik zou zeggen dat als je persoonlijk langskomt en je oude paspoort meeneemt dat genoeg zou moeten zijn, maar helaas.

Thanks anyway.
 
heidi said:
je doktor kan hem ook tekenen dat paspoort. Mooi dat je nar den haag kanc scheelt weer. En inderdaad ze worden in engeland gemaakt

Het maakt niet uit dat ie geen OZ paspoort heeft?
 
Ze hebben terug gebeld en we zijn er uit, je :shock: dokter mag idd tekenen, afspraak gemaakt, nu nog paar krabbels van de huisarts en klaar!!

Ging het Visum maar zo makkelijk.

Thank for your info people :wink:
 
Back
Top