Pass en pool marks skilled visa per 1 september 2007

Rob Breumelhof

Active Member
Hallo allemaal,

Onderstaand vinden jullie de pass en pool marks voor de nieuwe visa die per 1 september 2007 ingaan. Deze informatie is nog niet officieel aangekondigd, maar wel door DIAC in Australie gepresenteerd.

Skilled - Independent (subclass 175)         120   100
Skilled – Sponsored (subclass 176)           100     80
Skilled – Regional Sponsored (subclass 475)  100   100
Skilled - Independent (subclass 885)         120      120
Skilled – Sponsored (subclass 886)           100   100
Skilled – Regional Sponsored (subclass 487)  100   100

Dit heeft betrekking op alle visumaanvragen die vanaf 1 september 2007 worden ingediend. Alle visumaanvragen die voor die datum worden ingediend worden nog volgens het bestaande systeem afgehandeld.

Verder zullen de 5 bonuspunten die je kunt krijgen bij een investering van AUD 100.000 komen te vervallen.

Mocht er meer informatie beschikbaar komen dan laat ik het direct op dit forum weten.

Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide

Hoi Rob,
Vraagje:
Betekend dit dat als je je SIR wilt verlengen naar PR je nu een 487 moet aanvragen ipv een STNI??
Een onshore STNI had nl maar 70 punten nodig en een 487 Regional Sponsored heeft er 100 nodig.
Wordt dat nu moeilijker of maakt het geen verschil................

Groetjes
Ineke

Kijk ook eens hier voor de voorgestelde wijzigingen voos Skilled visa:

http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/changes/index.htm

Groet,
Paul

Hi Rob,

Naast de wijziging in punten welke jij hier boven aangeeft hebben veel conculega's van jou het ook over dat er het ea gaat wijzigingen mbt werkervaring, zie onderstaande stukje tekst van een website van een conculega van jou :

1. Work Experience Criteria

Previously DIAC have allowed work experience to be counted even if it was obtained prior to a qualification, this made sense as many professionals acquire the skills before completing the full period of training or work experience as determined by the relevant Australian authority.

Now however it is clear that DIAC are going to make it almost impossible to claim work before the accepted qualification or work experience has been accrued. Therefore, an accounting student will not be able to count the work they do during their accounting degree if they have not acquired those skills elsewhere. Same with trades people who will not be able to count any of the up to 6/7 years work experience they have used for their trades assessment in also meeting DIAC requirements.

Begrijp ik het goed dat de werkervaring die is opgedaan voor het behalen van je diploma niet meer geteld mag worden als werkervaring ?..

Ik ben zelf marketing-manager zonder ooit een HEAO/HBO opleiding te hebben gedaan en heb mij zelf steeds een stapje hoger op weten te werken. Momenteel ben ik dan ook een deeltijdopleiding aan het doen om mijn Bachelor papiertje te krijgen echter als ik bovenstaande goed lees moet ik na het behalen van mijn papiertje nog eens 2/3 jaar werkervaring opdoen...

Heb jij hier toevallig wat meer duidelijkheid over ?

Back