passport size photograph of true likeness?

BarKev

New Member
Hi allemaal,

Wij zijn druk bezig alle documenten te verzamelen voor de skill assessment (VETASSESS)
Er wordt o.a. gevraagd om 2 "passport size photograph of true likeness (certified)" bij te voegen.
Wij hebben al 2 foto's laten maken.

>Heeft iemand enig idee waar we de foto's kunnen laten certificeren als "true likeness"?

Daarnaast gaan we een aantal documenten laten vertalen door een vertaalbureau (diploma+cijferlijst, samenlevingscontract)
Het vertaalbureau geeft aan dat zij tevens een certified copy kan maken van de originele documenten (en maakt de vertaling daar aan vast)

>Kan iemand mij vertellen of een certified copy van een vertaalbureau wordt geaccepteerd?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes,

Kevin
 
[quote author=BarKev link=topic=2717.msg29604#msg29604 date=1127905950]
>Heeft iemand enig idee waar we de foto's kunnen laten certificeren als "true likeness"?
[/quote]

Voor zo ver als ik het weet, kan dat dmv een advokaat of notaris (Notary public)
(Maar ik kan het fout hebben!!)

Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=2717.msg29636#msg29636 date=1127914392]
[quote author=BarKev link=topic=2717.msg29604#msg29604 date=1127905950]
>Heeft iemand enig idee waar we de foto's kunnen laten certificeren als "true likeness"?
[/quote]

Voor zo ver als ik het weet, kan dat dmv een advokaat of notaris (Notary public)
(Maar ik kan het fout hebben!!)

Rene
[/quote]

Kan ook door de politie, op het kantoor even een stempeltje ophalen zo gebeurt.
 
Thnx voor jullie reactie.
Weer een stapje verder ;-)

(wel een behoorlijke puzzel hoor, al die certificeringen en vertalingen e.d......)
 
Jemig gecertificeerde foto's toevoegen....  :-o Wij hoefden dat niet voor onze visumaanvraag!

Leuk om te zien dat hier op het forum alle antwoorden wel te vinden zijn!!

Groetjes Lin
 
Omdat ik toch een nieuw paspoort moest aanvragen, heb ik maar gelijk mijn pasfoto's in 12 voud laten afdrukken: dus foto in het paspoort = IELTS = IEAust = MEDICAL = VISUM aanvraag.....

dacht heb ik in ieder geval niet het probleem met certificeren van die dingen..... :wink:

Gr. SAb
 
[quote author=BarKev link=topic=2717.msg29604#msg29604 date=1127905950]
Kan iemand mij vertellen of een certified copy van een vertaalbureau wordt geaccepteerd?
[/quote]

Daar zou ik niet op vertrouwen.
Laat je documenten certificeren door een notaris maar niet door een vertaler.
 
@AJ:
Als het een beëdigd vertaler is, dan kan dat m.i. zeker. Zijn natuurlijk weer een ietsje duurder dan ´gewone´vertalers, maar hebben dan ook een officieel erkende eed afgelegd dat ze vertalen wat er staat (en zo dus in feite een verklaring van echtheid afgeven).

M.vr.gr.

Perthpete
 
Nou.....dat weet ik zo net niet........weet niet of ik dat nou had gelezen in booklet 6 of via de assessing authority, maar daar stond volgens mij in het lijstje om gecertificeerde kopien te maken GEEN beedigde vertaalburo's (wel gemeente, notaris etc)

Over vertaalburo's wordt alleen gezegd dat wanneer je documenten laat vertalen deze beedigd moeten zijn.....

Ik persoonlijk zou het zekere voor het onzekere nemen en gewoon naar een notaris of gemeente gaan...... :|

Gr. Sab
 
Ik ben het met Sabien eens.... certificeren moet volgens mij ook bij gemeente of notaris.....
 
Dat klopt!

Alle documenten moeten eerst worden gecertificeerd en gelegaliseerd (bijv. gemeente of notaris), daarna pas door een beedigd vertaler vertaald.

Ze zijn bang voor fraude. Zelfs mijn pasfoto moet er een gemeentestempel erop, weer 8 euro's armer.  :cry:
 
wat voor een visum heb je dan aangevraagd......?

Ik ga voor de skilled independent en ik heb nergens kunnen ontdekken dat dat moet........ :|

Sab
 
Even terug naar de vraag!

Re: passport size photograph of true likeness?


Antwoord: het maakt niet uit welk visa je het aanvraagt. Als je maar kunt aantonen dat die pasfoto op je lijkt.
Ik ben met mijn pasfoto naar de gemeente gegaan, zegt tegen de baliemedewerker dat ze wilt getuigen dat die foto op mij lijkt. Een stempel en handtekening erop, en weer 8 euro's armer.

Groeten
 
Ok,

Ik merk dat er wat onduidelijkheden zijn onstaan nav mijn vraag over de pasfoto's.
Ik heb deze nodig voor de skill assessment welke wordt uitgevoerd door VETASSESS.
Zij verplichten de aanvrager om de foto's te laten certificeren als true likeness.
Vandaag bij de notaris geweest en zij gaan de pasfoto's certificeren.

Hoop wat duidelijker voor iedereen.

Groetjes,

Kevin
 
[quote author=AuZN link=topic=2717.msg31232#msg31232 date=1129066236]
Even terug naar de vraag!

Re: passport size photograph of true likeness?


Antwoord: het maakt niet uit welk visa je het aanvraagt. Als je maar kunt aantonen dat die pasfoto op je lijkt.
Ik ben met mijn pasfoto naar de gemeente gegaan, zegt tegen de baliemedewerker dat ze wilt getuigen dat die foto op mij lijkt. Een stempel en handtekening erop, en weer 8 euro's armer.

Groeten
[/quote]

Bij onze gemeente trokken ze helemaal wit weg bij het idee alleen al. Ze hadden geen procedure waarin stond dat het waarmerken van een foto kon (ook niet als je 8 Eupo zou betalen :) ).

Elke gemeente(ambtenaar) werkt weer anders, om gek van te worden  :cry:
 
Mijn pasfoto's heb ik als volgt gecertificeerd voor mijn skillss assesment bij Vetassess en dat is geaccepteerd: ik heb een gelegaliseerde kopie van mijn paspoort laten maken met een pasfoto foto van mij erop, dit document heb ik vervolgens bij de rechtbank laten certificeren.

Een vertaalbureau kan ook documenten laten certificeren omdat een beedigd vertaler bekend moet zijn bij een rechtbank, zij vragen er extra geld voor. Je kunt beter zelf met de vertaling van de beeidigd vertaler naar de rechtbank gaan, da's goedkoper.

Succes, Barbara :lol:
 
Ook ik moet voor VETASSES gecertificeerde foto's hebben.
Eerst bij de gemeente geweest waar ik ben geboren. moest daar toch zijn.
Weten van niets.
Gisteren bij de politie geweest (gelezen op het forum) > nee moet je echt bij burgerzaken zijn.
weer terug naar de gemeente nu gemeente Utrecht waar ik woon.
Kunnen dat niet, geven alleen een gewaarmekrte kopie van mijn paspoort.

Wat nu ?? via een notaris??? daar zit vast een aardig prijskaartje aan.
soms wordt je zo moe van deze ambtelijke molen, maar ik blijf wel doorgaan hoor !!!

groetjes Teuni
 
Notaris valt soms best mee, hoor.
ff rondbellen en dan willen de meeste dat zo wel doen.
ik heb al mijn kopietjes gratis gekregen bij de notaris, vonden ze een kleine moeite.
gr lin
 
Notaris bij mij om de hoek niet, een stempeltje voor gewaarmerkte kopie zou me al € 35.00 kosten. nog geen 5 minuten werk.

Maar verder zoeken doe ik zeker!!
 
Voor mij precies hetzelfde als bij Lin: Ik heb in Breda 2 notariskantoren gevonden die het gratis deden.

Uiteindelijk ben ik een keer of 5 teruggeweest voor ik alle documenten had laten certificeren; bij de laatste keer heb ik een grote kerststol meegenomen voor alle moeite. (maar die moeite bestaat slechts uit het zinnetje "seen for true copy", en een stempel met adresgegevens op de achterkant).

Bart
 
Back
Top