Pathway D enig nieuws Rob?

perth

New Member
Hallo,

Rob ik las enige tijd geleden dat de pathway d is afgeschaft maar dat ze door jouw advies een andere methode aan het uitdokteren zijn. Kan jij een tipje van de sluier lichten of meer info verstrekken aub.
:up:
 
Ik heb afgelopen week nog met TRA gesproken en er werd bevestigd dat het in een andere vorm terug gaat komen. De termijn waarop is echter nog niet bekend, maar mijn "gevoel" zegt me dat het niet al te lang meer kan duren. Zodra ik concreter nieuws heb dan laat ik het op dit forum weten.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
De laatste berichten zijn dat TRA er naar streeft om uiterlijk op 1 juli een vervanging van 'Skill Pathway D' te introduceren.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Wilde nog even terug komen op de pathway D.
Rob weet je al iets meer hierover?
Ro is nu bezig met z'n opleiding timmerman en maakt dit gewoon af, maar als de pathway D eerder terug keert kunnen we alvast een TRA Assesment aanvragen.

Groetjes, Betty en Ro
 
Beste allemaal,


Het laatste nieuws dat ik heb ontvangen is dat TRA ernaar streeft om de opvolger van 'Skill Pathway D' op 1 augustus a.s. te introduceren. Voor die tijd zal er langs informele weg wel wat informatie beschikbaar komen en die laat ik dan in dit draadje weten.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hallo allemaal,


Ik heb de nieuwe ‘Migration Assessment Policy’ van TRA ontvangen waarin wordt beschreven op welke wijze TRA de aanvragen van een aanvraag tot beroepserkenning voor immigratiedoeleinden gaat bepalen.

Deze nieuwe regeling zal per 1 september 2008 ingaan.

In het kort komt het op het volgende neer:

De bestaande ‘Skill Pathways’ houden op te bestaan.

In plaats hiervan komen er twee ‘Skill Streams’
        ‘Skill Stream A’ voor aanvragen binnen Australië.
        'Skill Stream B’ voor aanvragen van buiten Australië.

Iedere ‘Skill Stream’ omvat twee categorieën waaraan moet worden voldaan:
        ‘Training/Recognition’ (Skill Category 1)
        ‘Employment’ (Skill Category 2)

Een nieuw element is de ‘Recognition’. Dit betekent dat ook kandidaten die geen formele opleiding hebben gevolgd aan de eisen kunnen voldoen indien zij een verklaring kunnen krijgen van een geautoriseerde brancheorganisatie dat zij de theoretische kennis en praktische ervaring hebben om het vak te kunnen uitoefenen.

Deze verklaring kan worden verkregen door middel van:
      Een praktijktoets door de geautoriseerde brancheorganisatie, of
      Een verklaring zonder voorafgaande praktijktoets omdat de branche-organisatie langs andere wegen overtuigd is van de kennis en       
      kunde van de kandidaat.

Op zich is dit dus goed nieuws voor diegenen die het slachtoffer zijn geworden van het vervallen van ‘Skill Pathway D’ in november 2007. Het zal echter afhangen van de uiteindelijke details van deze regeling in hoeverre het een daadwerkelijke oplossing gaat bieden.

Zodra meer details bekend zijn dan zal ik dit laten weten.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Beste Rob,
Hartelijk dank alvast voor de update! Ben wel benieuwd of het voor de andere pathway's ook veel veranderingen zal teweeg brengen. Voor pathway D zal het alvast een verbetering zijn. Alle tips ivm TRA aanvragen steeds welkom  :grin:
 
betekend dit ook verandering voor de mensen die wel een opleiding hebben, maar nog niet zoveel werkervaring (en meer dan genoeg punten)? Dat zou wel fijn zijn namelijk

gr.

Marijke
 
Bedankt voor de informatie Rob.

Ro gaat gewoon door met het behalen van z'n timmermans diploma, zo duurt het wel iets langer maar weten we zeker dat we als timmerman een TRA assesment kunnen krijgen en dan is het volgens ons en makkie om de rest voor mekaar te krijgen.
We hebben ook nog de 457 visum als keuze en hopen binnen een half jaar in Adelaide te zijn zodat Ro daar aan de slag kan voor een bedrijf dat hem graag wil sponsoren.

Nogmaals, thanks for the info, Smiles, Betty
 
Hallo allemaal,


Gisteren heb ik op een seminar dat ik namens het Migration Institute of Australia heb georganiseerd en waar presentaties werden gegeven door de belangrijkste beroepserkenningsinstanties en het ASPC, gesproken met de Adjunct-directeur van TRA. Ik heb o.a. met haar gesproken over de invoering van de MAP (die per 1 september 2008 zou worden ingevoerd en een oplossing zou bieden voor al degenen die vroeger in aanmerking zouden zijn gekomen voor een positieve beroepserkenning via 'Skill Pathway D').

De verwachting is dat de invoering nog geruime tijd op zich zal laten wachten. Door de huidige financiele crisis zullen naar verwachting de SOL, de MODL en het aantal af te geven 'Skilled' visa worden herzien en pas daarna zal TRA een beslissing nemen over het invoeren van de MAP.

Dit is dus helaas geen goed nieuws voor degenen die hiervan afhankelijk zijn.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Oh ik ben zo benieuwd of ze iets gaan schrappen in de MODL of SOL lijst......Nou ja, benieuwd is niet helemaal het goede woord  :|
Werkt het zo dat, als je een goedkeuring krijgt van TRA dat je dan veilig zit wat betreft het visum, of kunnen de evt veranderingen op MODL of SOL lijst toch op het eind roet in het eten gooien? Gedver wat een spannende tijd zeg....

Groetjes Ingrid
 
Hoi Ingrid,

volgens mij zijn de gevolgen van invloed tot de datum dat de visum aanvraag is gedaan.
Niet teveel zorgen maken, het is nog niet zover en wie weet valt het gewoon mee.  :up:

Gr,
Johan
 
Back
Top