Patrick & Helena zijn gestrat

Paht3

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Het is dan toch zover gekomen, we gaan ervoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :smile: :smile: :smile:

Een paar maanden geleden hebben we ons hier aangemeld op dit forum. Na vragen gesteld te hebben aan jullie en speciaal aan -+henk+-. Zijn we in contact gekomen met move2australia en die gevraagt of zei een kansbehoordeling wilde maken. Dat hebben ze gedaan en het resultaat was erg positief. We maken een zeer goede kans om voor emigratie in aanmerking te komen. We hebben toen besloten om verder te gaan met m2a en de visum aanvraag te beginnen. Vandaag zijn de stukken binnen gekomen om de eerste stappen te zetten. We hebben een opdrachtovereenkomst getekend en die gaat morgen op de bus. En dan maar afwachten wat de volgende stappen zijn. We gaan voor het VE 176 skilled-sponsored visum. Een klein nadeelte de eerste twee jaar moeten we ons vestigen in het ACT als we daar twee jaar hebben gezetten, letterlijk en figuurlijk. Kunnen we gaan en staan waar we willen en hebben nooit geen last meer van welke aanvraag dan ook. Na die twee jaar, als het allemaal ff lekker doorgaat, verhuizen we richting Brizz. En gaan we verder met onze eigen plannen. Maar dat is nog zover weg, hoe en wat we dat gaan regelen zien we tegen die tijd wel weer. Maar feit blijft we hebben onze visum aanvraag lopen. Nu maar hopen,hopen en hopen!!!!!!!

Gr Pat en Helena

Veel succes, Pat! En misschien wil je na die twee jaar helemaal niet meer verhuizen naar Brisbane..... Er zijn zat andere mooie plekken in Oz om te wonen en te werken.

Hay,
We komen net van een avondtje bij me schoonzus en me zwager. Me zwager zijn broer woont al 37jr op Tasmanië. Die heeft het een en ander vertelt over Aus en het klonk lang niet slecht. Wij gaan de eerste twee jaar naar Canberra omdat ze daar mensen nodig hebben die in de grafische sector werkzaam zijn. Heb al verschillende drukkerijen gevonden die mij wel wat lijken. Daar ga ik meer info proberen van te krijgen, want wil wel ff weten wat voor drukpersen ze hebben staan. Omdat we niet voor altijd in Canberra blijven hebben we besloten om die tijd dus geen huis te kopen. Nu een goed alternatief? juist we gaan op een soort van camping een grote 6 persoons cabin huren voor die tijd. Dat schijnt ook geen probleem te zijn voor werk en de belasting, zolang je maar een adres heb waar je post heen kan. Move2australia hebben we in de arm genomen voor het regelen van allerlij zaken waar ik zelf geen zin in heb. Heb gister vernomen dat de eerste aanvragen zijn gedaan. Dus nu maar afwachten, het word nu echt wel een beetje spannend. laat jullie later het vervolg weten,

Groetjes Pat

Hallo allemaal,

Gister emailtjes gehad van move2australia. Met allemaal aanvraag formelieren voor TRA, DIAC, IELTS test site's en info, een wast lijst met dingen die ik zelf bijelkaar moet zoeken. Ze moeten ook echt alles van je weten zeg, god samme!. Uittreksels burgerbevolking, akte van scheiding word een probleem voor me want die ligt als as in de openhaard buiten al een jaartje of drie,  diploma's en cijfer lijsten enz enz. Ga maar gauw zoeken en bellen om al die stukken te kunnen aan leveren. Zal met sommige dingen niet mee vallen denk ik zo maar. Maar ja we gaan er voor, heb er echt z'n zin in......!!!!!!
We beginnen nu toch echt wel de kribbels te krijgen, we kregen die IELTS test info thuis, Helena meteen naar beneden gerend om BBC aan te zetten(hahaha)

Heb ff een vraagje. Ik heb een oud werkgever waar ik niet ben weggegaan met een goude handdruk, hij was een hagenees, ik amsterdammer en ik woonde toen in friesland. Even ter info dat is geen goede combi kan ik jullie vertelen uit ervaring. Wel nu deze pief gaat me nooit van zijn leven een deugelijk werkgevers verklaring geven waar ik ook wat aan heb. Vraag1 kan ik hem hier toe dwingen via een of ander wets regeltje? Vraag 2 hebben hier mensen ervaring mee met een soort gelijk geval? vraag3 wat was de oplssing?

Alvast bedankt voor de antwoorden en hou jullie op de hoogte van de route naar Oz.......

gr pat

Hey!
Ik ben niet zeker maar ik denk dat je zelf een verklaring kan opmaken en dan deze laat wettigen bij een notaris.
Je kunt er ook een getuige bijhalen vb ex-collega, er zijn dus alternatieven.
Kan dit iemand bevestigen?
Succes ermee!
Groeten Henk.

Bij de ACS was het mogelijk een "statutorial declaration" te maken. Echter, ik weet niet of dit ook geaccepteerd wordt door de TRA. Met een statutorial declaration moet je ook weer extra papieren aanleveren. Bijv. salarisspecificaties om te bewijzen dat je er echt gewerkt hebt, een contract. etc. etc.

De makkelijkere weg zou zijn om zoals Henk ook al schreef een ex-collega te vragen.
Ik had ook een werkgever waar ik niet al te leuk ben weggegaan (uit mezelf hoor, na 4 maanden arbeid), maar toch heeft hij me goed geholpen met de brief. Ik heb hem zelf geschreven en door hem laten ondertekenen.

Collega's genoeg die me willen helpen met het ondertekenen voor een document of weet ik veel. Die kan ik wel vinden. Want me oude werkgever was niet echt geliefd bij zijn werknemers. Alvast bedankt voor de info......

WAT JE AL NIET MOET DOEN VOOR EEN VERGEVERSVERKLARING!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is gebleken dat de ene oud werkgever de ander niet is. Mijn eerste baas is gefuseerd daarna overgenomen en toen ging de heleboel op de fles. probeer nou maar een werkgeververklaring te krijgen waar je nog wat aan heb ook. heb het hoofd van de afd p&o gevonden die nu een eigen bedrijf heeft in het adviseren van grote bedrijven op het gebeid van p&o. Ik hem eem mailtje gestuurd krijg ik een mail terug dat hij niet in ziet waarom en waarmee hij me kan helpen. Nou dat heb ik hem ff haar fijn uitgelgd. De reden waarom en hoe hij me kan helpen. Ga nu zelf een getuigenschrift voor mezelf maken samen met dat ding me oude werkgeversverklaring, arbeidsovereenkomst en me loonstroken stuur ik dat hem toe, hij leest dat en schrijft daarbij dat het bedrijf niet meer bestaat maar hij wel chef van p&O was toendertijd. En dat hij alsnog bevestigd dat ik daar werkelijk gewerkt heb. de toffe peer van me!!!!Maar hij geeft wel zijn medewerking wat hij niet hoeft te doen, erg aardig natuurlijk.
Volgende oud werkgever...... Ik bellen krijg ik hem aan de telefoon, ik het verhaal uitgelegd. Hij zal mij een verklaring toe sturen. Wat krijg ik thuis gestuurd een a4tje wat ik met tegenzin nog op de wc gebruik. Nou dan maar weer ff bellen. Ik het nog een keer uitgelgd wat de boedoeling is, als antwoord heb ik nog nooit zo iets eentonigs gehoord tut tut tut. Hangt die lamlul op, dat is geen probleem spring ik in me auto en 10min erna mag hij dat ff in me gezicht uitleggen wat hij met tut tut tut bedoeld. Kwam in me eentje binnen maar na een lichte conversatie ging ik naar buiten met zijn drieën. Werd zomaar naar buiten gebracht was ik net begonnen kon ik weer me zin niet afmaken. Werd ik vandaag terug gebeld door z'n vrouw met haar excuses voor het gedrag van haar man. Ze zou er op toezien en er zelf zorg voor dragen dat ik me verklaring kreeg. Want zo gaan we niet met oudewerkgevers om. Nou bedankt alvast, mij benieuwe wat ik nou weer krijg.........
De derde werkgever dan maar eens proberen, ik langs, bel aan er word open gedaan, wor op een stoel gezet in de wachtkamer die er nog net zo uit zag als op me sollisitatie gesprek, 6jr geleden. komt me oude directeur te voorschijn, hay pat wat kan ik voor je doen? koffie???? Na een kort en bondig gesperk werd mij duidelijk waarom meneer zo vriendelijk tegen me deed, hij vroeg zichzelf af of ik weer voor hem kwam werken, nee meneer ik wil een werkgeversverklaring. Hij vroeg aan mij wat moet erin komen te staan en dat hij dat zonder probleem voor me ging regelen, poehhh wat een mazzel.......
Me vierde werkgever geeft niet thuis wil me vooral niet helpen kan de ter.....en k.....krijgen en oprotten. de allerlaatste dag dat ik in nl ben verblij ik hem ff met bezoekje aan huis.......Maar daar heb ik nog geen verklaring mee, maar er gaan meer wegen naar rome in dit geval naar Australië. Heb alle documentatie nog die ik eventueel nodig heb, maak zelf wel een mooi verhaal en dan naar de notatis ofzo. Ben ook op zoek naar een wetsartikel die een oudwerkgever kan verplichten dat hij dat af moet geven maar kan dat nog ff niet vinden.
Je moet wel moeite doen zeg om je zin te krijgen, gaat dat met iedereen zo???????
Hou jullie op de hoogte, gr Pat

[quote author=Paht3 link=topic=7265.msg94787#msg94787 date=1184164985]
Je moet wel moeite doen zeg om je zin te krijgen, gaat dat met iedereen zo???????
Hou jullie op de hoogte, gr Pat
[/quote]

Nee, ik kan me niet voorstellen dat het bij iedereen zo gaat. Zo is het bij ons althans niet zo gegaan. Echter, uit jouw reacties

Ik het nog een keer uitgelgd wat de boedoeling is, als antwoord heb ik nog nooit zo iets eentonigs gehoord tut tut tut.

en

Me vierde werkgever geeft niet thuis wil me vooral niet helpen kan de ter.....en k.....krijgen en oprotten. de allerlaatste dag dat ik in nl ben verblij ik hem ff met bezoekje aan huis

begin ik er heel erg sterk aan te denken dat je wellicht zelf ook niet erg genuanceerd overkomt. In principe zijn ze jouw niets schuldig en hoeven ze niets voor je te doen, maar tussen de regels doorlezende lijkt het net of je ze zowat verplicht om dit voor je te doen. Waarom heb je niet aangeboden om zelf de referentiebrieven te schrijven (al dan niet direct in het engels) en deze op te sturen naar je oud-werkgevers. Zij hoeven dan alleen nog maar dit 3 keer uit te printen op officieel briefpapier en een handtekening te zetten op elk document (als ze er natuurlijk mee akkoord gaan wat jij over jezelf geschreven hebt) Dat scheelt een hoop werk voor de werkgever en je doet jezelf er ook een groot plezier...

Just my point of view!

Het zelf maken van z'n referentiebrief maak ik  al voor een oud werkgever ging uiteindlijk toch accord met mijn voorstel en toen was het uiteindelijk geen probleem meer. En ik verplicht ze niks ik vraag gewoon wat en mensen nemen schijnbaar niet meer de moeite voor elkaar om elkaar te helpen, vind ik erg jammer. Bovendien was ik wel goed genoeg om jaren voor ze te werken en vraag je een ding terug nemen de heren geen moeite meer voor je..... Er staat ook te lezen dat ik door een oud werkgever leuk ben ontvangen en die vroeg me nog terug ook dus het valt wel mee, alleen ik dacht dat oudwerkgevers minder moeilijk deden. Heb ik me dus in vergist. Het lukt uiteindelijk allemaal wel. 
En hoe ik over kom op mensen kan je toch niet uit een stukje opmaken, mijn reactie op mijn oud werkgevers zegt meer wat over hun dan over mij denk ik zomaar. maar even goede vrienden hoor, gr pat.

Even in het kort want ik sta op het punt om weg te gaan..

Ik heb ook niet gezegd dat het zo was dat je ongenuanceerd overkwam, maar dat gevoel riep het bij mij op toen ik jouw stukje las....staat ook bij: "tussen de regels doorlezende" en "begin ik er heel erg sterk aan te denken"....

Ik probeer altijd alles zo "genuanceerd" mogelijk in te pakken in mijn zinsopbouw, gewoonweg omdat ik het ook niet zeker weet.

De zin: Ik denk dat 1 + 1 een totaal oplevert van 2" komt al heel anders over dan de zin:
"Ik weet zeker dat 1 + 1 de waarde 2 is".

Nu is dit bij deze wiskundige berekening niet helemaal correct, maar ik hoop dat je snapt wat ik hiermee bedoel te zeggen :)

Back