Patrick & Helena zijn gestrat

ik snap je prima en neem je niks kwalijk. Je mag zeggen wat je vind en denkt toch. Ik schrijf nou typ dan zoals het gegaan is. En als dat bot en ongenuanceerd overkomt neem me niet kwalijk. Dan rest mij nog de vraag? wat zou jij doen als je je best heb gedaan voor een baas en je weet van je zelf dat je niet de kantjes er af loopt. Je vraagt wat aan hem. Je kan de t.....en de k..... krijgen en gooit de hoorn erop. want dat is wat er gebeurde, toch? wat zou jij doen? of denk je dan dat heb ik verdient en laat maar?................

Ik heb niet echt een idee wat ik in zo'n geval zou doen. Ik weet alleen dat ik mijn referenties zelf heb opgesteld (zo kan je de inhoud ook nog een beetje sturen!)en daar mee naar mijn toenmalige baas ben gegaan, Die heeft het gelezen en een handtekening gezet en klaar was het.
Ik ben van mening dat het mijn beslissing is om naar Australie te gaan en dat in principe niemand behalve ikzelf daar extra werk van hoeft te hebben. Ook al heb ik jaren voor mijn baas gewerkt, verwacht ik niet dat die automatisch tijd stopt in het schrijven van een brief voor mij. Zeker niet als ik daar op dit moment niet  meer werkzaam ben.

Misschien ben ik daarin te bescheiden, maar dat is hoe ik het zie.

Maar uiteraard is iedereen daar anders in en heb jij andere keuzes gemaakt om aan je referenties te komen.

Ik heb ook zelf engelstalige referentiebrieven opgesteld en naar mijn toemalige en  oud werkgevers gemaild, met de vraag deze uit te printen op het papier van de instelling en te ondertekenen. Binnen 1,5 week had ik keurig alle 4 de brieven ondertekend terug in huis en de meeste waren nog erg enthousiast over mijn plannen ook.
Misschien dat ze in de zorg makkelijker zijn, maar ik heb hier nooit enig probleem in ondervinden. Ook niet toen ze later nogmaals allemaal een keer moesten tekenen.

Kijk dat is het probleem ook niet me oud collega's. dacht er persoonlijk handig aan te doen om mijn oud directeur te benaderen maar die werkt niet erg mee. me oud collega's werken gewoon mee en doen wat ze kunnen doen. Laten we het gewoon hier op houden dat de ene de andere beter ligt en de ander en ene weer helemaal niet. Maar bedankt voor de tip en info, erg vriendelijk van je, gr pat

Ben begonnen aan het schrijven van een referentiebrief. Wat er in komt te staan is voor een ieder verschillend maar heeft iemand een voorbeeld voor me? Niet dat ik het over kan schrijven maar heb ik in ieder geval even een opzetje. Misschien dat er iemand is die mijn een voorbeeldje kan sturen via een pm? Gr Pat

Hoi Patrick en  Helena,

Een goede keus om met move2australia in zee te gaan. Ook wij zijn bezig met hen ook pas sinds juni. De RPL van mijn man gaat ( Rob hem heeft goedgekeurd) naar de ACS en de papieren (geboorteakte, getuigenschriften, trouwakte, diploma's, werkgeversreferenties)moeten naar move2a. opgestuurd worden. Als de RPL goedgekeurd is door de ACS dan gaat alles naar de DIMA.
Jullie zijn neem ik aan dan net zover als ons, zo een beetje. Het wachten zal de meeste tijd in beslag nemen. Maar in 2009 hopen we dat dat het jaar word dat we naar Aus. kunnen vertrekken.

Johan en Ingrid

hay johan en ingrid,

ja wij zijn even ver als jullie, binnen kort sturen wij alle documenten naar M2A. Spannend he? En wij willen ook graag medio 2009 naar aus. maar als we sneller kunnen gaan we ook sneller, het wachten duurt erg lang zoals je zelf aangeeft, Succes met alles. Gr Pat

NA TIJD KOMT RAAD!!

Lang geleden dat ik een stukje geschreven heb, dat kwam door een aantal zaken. We zitten nog steeds in de race om Down under te gaan alleen we hebben een aantal flinke tegenslagen gehad. Maar na tijd komt raad. Doorzettingsvermogen en geduld dat moet je wel hebben, als je niet op geeft kom je er toch.

Nou van dat TRA gebeuren hoef ik niet uit te leggen want dat weet iedereen wel. Dat ze het hele zooitje terug hebben gedraaid. Maar daar heb ik een klein een heel klein goed bericht over. Er zijn geruchten in Aus dat ze misschien, waarschijnlijk dat terug gaan draaien. Maar knop me daar niet aan op. Hopen maar dat ze dat terug gaan draaien.

Verder ben in nog best wel ziek geweest had een kiezter in me limfklier in mijn linkerborst en die is er gister uitgehaald. De operatie is goed gegaan en de pijn in me borst is weg voel me ook al een stuk beter. De hechtingen trekken een beetje, maar dat is dan ook alles. Ik moet een week lang rust houden en dat doe ik dan maar. Helena is nu de koffer in aan het pakken want we gaan rusten in Lanzerote nog even 8dgn de zon in. Als ik dan toch niks mag doen dan maar op een luie stoel in de zon. 

Als TRA niet mee werkt dan maar niet zoek ik gewoon andere wegen om het doel te berijken. Allereerst heb ik de fabriek benaderd die de drukpersen maakt waar ik mee werk. Is een hagel nieuwe waar ik zelfs een week lang op curses voor moest doen. Heb die fabriek gevraagd waar zei drukpersen en bij wie hebben staan en geleverd hebben. Na een aantalmailtjes op mijn beste duits hebben ze me een lijst gemailt. Dus nu kan ik doel gericht drukkrijen aanschrijven en solliciteren. Heb ik nog niet gedaanwant ik wil eerst al hun site's lezen want dat neem ik mee in me sollicitatiebrief, lijkt me erg slim, toch? Ten tweede heb ik een oud collega die bij een bedrijf werkt die toevoegingen leverd aan drukpersen, Inktmeng machiene's, paslegsystemen, kleurenregisters. Het verdere technische verhaal laat ik even achter wegen anders word mijn stukje erg lang. Maar dat bedrijf werkt wereldwijd dus ook in Aus. Daar hebben ze al een kantoor en vanuit daar werken ze in aus, nieuw zeeland en zuid oost azie.
En daar hebben ze mensen nodig. Die willen werken in die regio. Via me oud collega ben ik in contact gekomen met dat bedrijf en me sollicitatie met cv is al de deur uit. Nu maar wachten wat ze er van vinden. Hopen dat ze me aannemen want dan ben ik echt een stuk dichterbij ons doel.

Via de rugby club ben ik in contact gekomen met de neven van een maatje van me die in Aus geboren zijn. Laat nou een van die jongens twee vrienden hebben die werkzaam zijn in een grote drukkerij in noord brisbane. Die heb ik ook maar een mailtje gestuurd met een aantal vragen. Een van die neefjes heb ik gesproken en die gaat voor me aan de gang om een goed woordje te doen voor me. Maar daar heb ik nog niks van vernomen, geduld zouden we maar zeggen.

De zeilen zijn bij gestelt maar opgeven doe ik niet. Dan maar de wind uit een andere hoek. Na tijd komt raad, toch?

Ik hou jullie op de hoogte,

Gr Pat

Hoi allemaal,

Nou daar ben ik weer, het lijkt erop dat als je even door zet en de moeite neemt voor dingen die je graag wil berijken uiteindelijk beloond worden. Ben druk bezig met solliciteren en dat gaat eigenlijk bovenverwachting goed. Heb een aantal brieven gestuurd naar Aus en dat gaat eigenlijk een beetje moezaam maar de drukkerijen die ik benaderd heb via via heb ik nu contact mee en heb nog geen positief antwoord maar heb iig contact. Een andre sollicitatie die ik heb lopen is met een bedrijf die paslegsystemen en kleurenregisters maken en dat leveren ze over de hele wereld. Heb voor het weekend contact met een of andere manager gehad en die heeft mij vertelt dat ze wel horen hebben voor mij. Midden deze week stuurt hij me een uitnodiging voor een mondeling gesprek hier in Nederland. Dus dat is even afwachten maar wel erg spannend. Mocht ik daar aangenomen worden zou het best kunnen zijn dat we eerder kunnen gaan als we gepland hadden maar dat vinden we natuurlijk niet erg.
Ons huis verkopen leverd geen probleem meer op. We hebben hier en daar laten weten dat het verkocht moet worden. Nou genoeg mensen die ik Edam willen gaan wonen. Een collega van mij en een van Helena willen het graag hebben. Die collga van mij woont drie hoog in Slotervaart en wil erg graag weg uit Adam. verder is er nog iemand van de rugby club die al langs is geweest en een nicht van Helena heeft ook laten weten dat ze het graag wil hebben. Ziet ernaar uit dat we ons daar geen zorgen meer over hoeven maken. Het gaat de goede kant op na een heel diep dal en ons een tijdje ongelukkig te hebben gevoelt. De positive dingen komen nu weer ons kant op, gelukkig wel zeg.
Hou jullie op de hoogte van het vervolg.

Groeten Patrick

Hoi alle,

Het solliciteren gaat erg moeizaam zeg. De brieven die ik op heb gestuurd naar Oz heb ik geen enkele positieve reactie op gehad. Zelfs maar een keer antwoord, met een zin. Geen interesse. Dacht in het begin dat het de goede kant op ging maar dat valt dus erg tegen. Het goede nieuws is wel dat ik een lijst van een manger heb gehad die bij een grote fabriek werkt die drukpersen maken. Dus ik heb nu een lijst van drukkerijen waar precies de drukpersen staan waar ik ervaring mee heb. Dus nu die maar proberen. Hopen dat het wat goeds op leverd. Lees veel verhalen dat sommige hun huis niet kunnen verkopen. bij ons is het omgekeerde waar. We hebben al een bod gekregen die ik aanneem als ik werk vind. Het staat niet eens te koop en het is al bingo. Zoals ik al eerder schreef hebben we daar gelukkig geen problemen mee. Verhuizen word ook niet te duur. Een rugby maatje van me zijn vrouw werkt bij een container bedrijf. En zei wil het wel regelen voor me, weet niet wat het kost maar het is iig iets goedkoper, alle kleine beetjes helpen, toch.
Dus eigenlijk lopen de dingen wel goed zoals ze moeten gaan alleen werk valt echt vies tegen. maar we blijven de moed erin houden. hoop de volgende keer te schrijven dat ik werk heb......

Groetjes patrick

Back