NA TIJD KOMT RAAD!!
Lang geleden dat ik een stukje geschreven heb, dat kwam door een aantal zaken. We zitten nog steeds in de race om Down under te gaan alleen we hebben een aantal flinke tegenslagen gehad. Maar na tijd komt raad. Doorzettingsvermogen en geduld dat moet je wel hebben, als je niet op geeft kom je er toch.
Nou van dat TRA gebeuren hoef ik niet uit te leggen want dat weet iedereen wel. Dat ze het hele zooitje terug hebben gedraaid. Maar daar heb ik een klein een heel klein goed bericht over. Er zijn geruchten in Aus dat ze misschien, waarschijnlijk dat terug gaan draaien. Maar knop me daar niet aan op. Hopen maar dat ze dat terug gaan draaien.
Verder ben in nog best wel ziek geweest had een kiezter in me limfklier in mijn linkerborst en die is er gister uitgehaald. De operatie is goed gegaan en de pijn in me borst is weg voel me ook al een stuk beter. De hechtingen trekken een beetje, maar dat is dan ook alles. Ik moet een week lang rust houden en dat doe ik dan maar. Helena is nu de koffer in aan het pakken want we gaan rusten in Lanzerote nog even 8dgn de zon in. Als ik dan toch niks mag doen dan maar op een luie stoel in de zon.
Als TRA niet mee werkt dan maar niet zoek ik gewoon andere wegen om het doel te berijken. Allereerst heb ik de fabriek benaderd die de drukpersen maakt waar ik mee werk. Is een hagel nieuwe waar ik zelfs een week lang op curses voor moest doen. Heb die fabriek gevraagd waar zei drukpersen en bij wie hebben staan en geleverd hebben. Na een aantalmailtjes op mijn beste duits hebben ze me een lijst gemailt. Dus nu kan ik doel gericht drukkrijen aanschrijven en solliciteren. Heb ik nog niet gedaanwant ik wil eerst al hun site's lezen want dat neem ik mee in me sollicitatiebrief, lijkt me erg slim, toch? Ten tweede heb ik een oud collega die bij een bedrijf werkt die toevoegingen leverd aan drukpersen, Inktmeng machiene's, paslegsystemen, kleurenregisters. Het verdere technische verhaal laat ik even achter wegen anders word mijn stukje erg lang. Maar dat bedrijf werkt wereldwijd dus ook in Aus. Daar hebben ze al een kantoor en vanuit daar werken ze in aus, nieuw zeeland en zuid oost azie.
En daar hebben ze mensen nodig. Die willen werken in die regio. Via me oud collega ben ik in contact gekomen met dat bedrijf en me sollicitatie met cv is al de deur uit. Nu maar wachten wat ze er van vinden. Hopen dat ze me aannemen want dan ben ik echt een stuk dichterbij ons doel.
Via de rugby club ben ik in contact gekomen met de neven van een maatje van me die in Aus geboren zijn. Laat nou een van die jongens twee vrienden hebben die werkzaam zijn in een grote drukkerij in noord brisbane. Die heb ik ook maar een mailtje gestuurd met een aantal vragen. Een van die neefjes heb ik gesproken en die gaat voor me aan de gang om een goed woordje te doen voor me. Maar daar heb ik nog niks van vernomen, geduld zouden we maar zeggen.
De zeilen zijn bij gestelt maar opgeven doe ik niet. Dan maar de wind uit een andere hoek. Na tijd komt raad, toch?
Ik hou jullie op de hoogte,
Gr Pat