Pensioen/Superannuation

jeroenk

New Member
Weet iemand of je je pensioen premies die in Australië op je salaris worden ingehouden weer terug krijgt als je Australië verlaat? Ik ga voor 2 jaar in Sydney werken en ga mijn pensioenpremie stortingen en soc verzekeringen etc in Nederland stopzetten. In dat geval wordt er in Australie pensioen premies ingehouden (Superannuation). Krijg ik deze weer terug als we weer naar NL gaan?

Als het systeem in Oz. een beetje vergelijkbaar is als in NL, dan kun je het waars. laten uitbetalen, maar dan moet je daar wel een X-bedrag voor neertellen....

Correct me if I am wrong, maar volgens mij heb ik hier al eens gelezen dat je helemaal zelf moet zorgen voor je eigen pensioen...dus als jij dat pensioengeld gewoon op een spaarrekening stort, is het helemaal van jezelf...

Maar ik zal het wel fout hebben, want het is laat op de avond en ik had eigenlijk al in bed moeten liggen en ik heb de ballen verstand van pensioen....

Thanks Peter,

Ik had wel begrepen dat ik de superannuation terug kon krijgen maar wist het niet zeker. Maakt dus niet uit als ik in Australie stort. Wanneer in in NL terug ben kan ik dat bedrag in mijn NL pensioen storten. (bedoeling is dat we terug gaan na 2 jr, kan ook na 4 jr zijn........). :-D

We'll see how we enjoy life in Sydney :up:

Back