Pensioen!

M5

Moderator
Weet iemand eigenlijk hoe het nou precies met de pensioenen in Australie is geregeld, en hoe je het in NL moet regelen op het moment dat je weg gaat.

Groetjes Sander.

hoi,

ik ben maar een leek hoor ,maar ik heb er wat over gelezen ,volgens mij ook op dit forum
je kan je pensioen overhevelen naar ausie Hoe weet ik nog niet precies  :|
of hier laten dan krijg je gewoon als je met pensioen gaat je geld via nl en daar bouw je inmiddels ook nog wat op maar dat schijnt niet zo hoog te zijn dus zelf moet je ook nog wat reseveren of bij verzekeren

je kan ook je pensioen hier nu al op eisen maar dan moet je direct over het hele bedrag belasting betalen.

zoiets is het dacht ik als het niet goed is moet je niet boos op me zijn :-(

groetjes diana

o,ja nog wat vergeten als je het hier laat staan moet je er wel zelf achter aan gaan tegen die tijd dat je er recht op heb ze gaan je niet zoeken  :p

je kan ook je pensioen hier nu al op eisen maar dan moet je direct over het hele bedrag belasting betalen.

Volgens de informatie die ik heb kan je geen pensioen  opeisen i.v.b emigratie.

Volgens mij kan dat dus wel...

Even zoeken op Google met zoektermen: pensioen+emigreren levert enorm veel resultaten op, maar de eerste
http://www.abp.nl/abp/abp/deelnemer/pensioen_opbouwen/events/verandering_in_uw_relatie/verhuizen_of_emigreren/emigreren/emigreren.asp

geeft al wat meer uitleg.

Ik weet niet wat er voor de metalektro geregeld is, maar ik heb de link die Maluka heeft aangegeven opgezocht en daar staat dat als je pensioenopbouw niet meer is als 687 euro per jaar dat je het bedrag in een keer mag afkopen, waneer je gaat emigreren.Wat dit precies inhoud weet ik ook niet ,dus ga ik morgen effe bellen en kijken wat dit nu precies betekent,want als de belastingdienst  :evil: een hoop inhoud is het misschien wel helemaal niet rendabel om het aftekopen. Als ik dit weet laat ik dit natuurlijk effe weten.

Groetjes Sander