Petition Daylight saving time

Moet eerlijk zeggen dat het best idioot klinkt. Dat de kippen geen eieren meer geven en de koeien van slag raken... Dat is in NL toch ook niet zo lijkt me?
 
hoe kan een koe of een kip van slag raken. Hebben kippen en koeien ook een klok in de wei hangen ?
Voor die dieren veranderd er toch helemaal niks. Het word licht als het licht word en donker als het donker word.

Al zou je de klok 5 uur verder zetten. Of het nu om 2 uur 's middags volgens de klok die wij hebben licht word of 8 uur 's morgens. DIe dieren zien dat toch niet.

Of zie ik dat nu verkeerd?
 
euh... jullie moeten deze argumenten ook met een korreltje zout nemen...

Wel is het zo dat als de boeren opeens de koeien een uur later/eerder melken ze hier wel aan moeten wennen. Maar als je dat gedurende 2 weken in stapjes van 5 minuten opschuift dan zou het niet zo'n probleem moeten zijn.
Ik zou m'n broer moeten vragen (die is boer in Denemarken) want wellicht heeft het wel invloed als de koeien 1 uur of 2 uur na het licht worden gemolken (bloedsomloop bij slapen enzo).

Anyway: er zijn echt GEEN valide argumenten om daylight savings niet in te stellen!!! OK: bij alle computersystemen moet een vinkje gezet worden...  :wink:
 
Met die koemelk zit het probleem aan de grens met NSW. Ik kan me het hele artikel niet meer herinneren, maar het had er mee te maken dat ze dan een uur tekort komen om de melk in kannen en kruiken te krijgen op tijd voor de ophaaldienst uit NSW.

Laatst op de radio had een man een veel beter idee (ook voor N'land trouwens): wintertijd! Een uurtje langer licht in de winter makes much more sense dan een uur langer licht in de zomer. Heb er nog niet diep over nagedacht, maar er lijkt logica in te zitten :)

Cheers,

Ireen.
 
Help me even, heeft NSW wel zomer- en wintertijd? En zo ja, wat is dan tijd van zonsondergang in de winter versus die in de zomer (ofwel, kortste dag -neem aan 21 juni- en langste dag -neem aan 21 december-)?
 
Back
Top