phone/broad band deals

mariekske

New Member
Krijg net een sms-je van Liam vanuit Perth (ik woon nog eventjes in ierland en dan Nederland) of ik voor hem kan uitzoeken wie van telstra, Onetel en Optus de beste deals hebben ivm gecombineerde phone and broadband connection. Liam is nl nogal een leek als t gaat om dit soort zaken maar kdenk dat ie even vergat dat ik helemaal nix begrijp van al die ingewikkelde terminologie en t bijbehorende uitzoekwerk. Mijn vraag is dan ook of er
-als-je-als-je-aaaaaaaaal-jeblieft iemand is die me verder kan helpen met tips...?!!! PLieieiesssss. Kga natuurlijk ook zelf rondsnuffelen maar denk dak er niet makkelijk uitkom.
Iemand zelf ervaring hiermee??? Alle tips zijn welkom! :up:
 
ha, kzie dat mn vraag al een goed aantal keren bekeken is, misschien dat mensen helaas dachten dat ikzelf tips had. Sorrie! Nee ben eht zelf op zoek naar Tips maar heb Liam al gezegd dat ie t best kan bellen naar Telstra, teleone of optus want na een half uur rondsnuffelen ben ik zelf nix wijzer geworden. Misschien dat mensen zelf ervaring hebben... Kzag wel al dat bijv optus om 24 mnd contract vraagt dus das al out of ze kwestion. Volgens mij zit je zowiezo aan een jaarkontrakt verbonden..(?!)
 
Bij de meesten zit je inderdaad voor 12 of 24 maanden vast.
Wij zitten bij Primusonline, bijna hetzelfde als IPrimus.
Ook gebundeld pakket telefoon en internet. Bij een 24 maanden contract "krijg" je de modem erbij en zijn er vaak geen aansluitkosten.
Je betaald wel altijd line rental, omdat Telstra nog steeds de baas is over de telefoonlijnen. Hopelijk heb je hier iets aan.
 
Hier kijken?: www.InternetChoice.com.au  en http://www.broadbandguide.com.au/

Met een beetje geduld zou dat toch wat moeten opleveren. Hou in de gaten dat installatie niet altijd genoemd wordt - zag ik in de gauwigheid.
 
Een australisch broadband forum met tips, vergelijkingen, kritieken enz. : http://forums.whirlpool.net.au/

Hou er overigens rekening mee dat je lang niet overal broadband (ADSL) kunt krijgen.  :-(
 
Wij hebben een 12 maanden contract bij TPG, is een adsl2-verbinding voor $ 49,99 per maand met 18 gb ofzo. We webcammen elke week en zitten elke dag op internet en zijn nog nooit in de buurt gekomen van het maximum dowloads.
Volgens mij is deze erg goedkoop in vergelijking met de rest, we huren er een basis line rental van Telstra bij van $ 19,95 per maand.

Weet dat adsl2 alleen in bepaalde gebieden mogelijk is, hoe de gewone adsl-verbinding is kan ik niet zeggen.
Wel een nadeel, als je binnen het jaar verhuisd, moet je $ 175,00 reconnection fee ( belachelijk!) betalen en begint je jaarcontract weer van voor af aan...goodluck
 
iemand toevallig ook nog ervarin met combi phone broadband via telstra in Perth? Kweet dat Liam en de mensen bij wie hij inwoont via Telstra telefoonverbinding hebben en inbelverbinding voor internet (kan eeeccchhht nie haha) dus zoeken misschien wel deal via telstra maar hoe veel ik ook op website speur kant nie vinde...
 
Wij hebben die ,werkt prima we betalen 19,95 voor de telefoonlijn en 29,95 voor internet heb geen problemen kan zoveel internettten en skypen als we willen. Na een jaar moeten we 59,95 betalen voor internet , en 2 jaar lid blijven, kregen de modum gratis. En omdat je 2  dingen van ze hebt krijg je elke maand 30 telefoongesprekken gratis in WA . Succes met uitzoeken :up:
 
dankjewel voor t meedenken. Liam en huisgenoten hebben een deal met telstra gemaakt, lijkt veel opdegene die jij beschrijft! T probleem/de vraag is opgelost, bedankt allemaal!
 
[quote author=Ang link=topic=7901.msg102670#msg102670 date=1195095850]
Wij hebben een 12 maanden contract bij TPG, is een adsl2-verbinding voor $ 49,99 per maand met 18 gb ofzo. We webcammen elke week en zitten elke dag op internet en zijn nog nooit in de buurt gekomen van het maximum dowloads.
Volgens mij is deze erg goedkoop in vergelijking met de rest, we huren er een basis line rental van Telstra bij van $ 19,95 per maand.
[/quote]

Wij hebben van TPG de ADSL-2+ en Voip genomen $59,95 pm).
Bellen hiermee lijkt voorlasnog heel goed te gaan naar NL, en voor maar 3,5cent per minuut.  :up:
 
Klinkt goed, maar ze hebben al een ander kontrakt. Trouwens niet bij telstra maar optus. Wat is VOIP bij ze weej?
 
VoiPBuster (Voice over Internet), zie www.voipbuster.com. Erg goedkoop en het fijne is dat je het gesprek alleen via de computer opstart, maar via de gewone telefoon spreekt. Zo kan je dus ook mensen bellen die géén computer hebben.
VoiPBuster kost je mmm... iets van 10 euro, maar je krijgt 'free calls' (alleen 5 cent connection fee per bel) voor iets van - wat is het, 90 of 120 dagen. Staat op de website. Daarna gebruik je die paar Euro die je betaald hebt, en recharge je met hezelfde bedrag wanneer dat geld op is.

Als het gaat om bellen per telefoon is dit een van de goedkoopste manieren; maandenlang voor 5 cent per bel. Ik heb alleen een slechte lijn als ik naar een mobiel bel binnen Australië, voor de rest werkt het perfect!
 
Kan ook via Skype, gewone telefoons bellen. 10 dollar credit kopen en Skype Out installeren / activeren. Dan kun je dat ook doen. Ook slechts een paar cent per minuut.
 
Ja, ik zag het net. Ze lopen ook allemaal achter elkaar aan hè. VoiPbuster is nog íetsje goedkoper, maar dan heb je het echt over 1 cent per minuut. Uiteindelijk is het echt much of a muchness, en we zijn gewoon blij dat het zo goedkoop kan, niet dan! :)
 
Als je broadband neemt kun je het beste ADSL2 nemen. De meeste combipakketten zitten rond de 70 a 80 dollar per maand (incl. de line rental). Je kunt als je veel naar Nederland gaat bellen (Of Ierland) het best gebruik maken van een Phonecard ( 5 of 10 dollar) waarmee je met je gewone telefoon via een bepaald nummer en toegangscode naar Nederland belt voor tussen de 0,7 en 1 dollarcent per minuut. Deze zijn meestal bij de newsagencies te krijgen. Neem dan bij de telefoonprovider een van de goedkoopste plans (soort abonnnement) en je bent redelijk goedkoop uit. Bellen en ADSL(2)in zijn algemeenheid zijn hier wat duurder dan in Europa en ze hanteren een beetje vreemde systematiek in hun plans. En ja skypen he !!!

P.S. wij hebben AAPT genomen maar dat zal ik afraden, slechte service en een eeuwigheid wachten voordat je en connectie hebt. Ik heb goede kritieken gehoord over TPG, maar die is niet overal verkrijgbaar.
 
Je kunt ook een wireless connection overwegen. Dan heb je geen vaste telefoonlijn en geen adsl aansluiting nodig. En als je gaat verhuizen dan hoef je deze grappen niet mee te nemen.

Een wireless connection is relatief duurder dan adsl maar als je dit combineert met een mobile phone dan kun je een goede deal hebben. Met Skype kun je voor twee knikkers en een tomaat naar de hele wereld bellen zoveel je wilt. En zeg nou eerlijk, een vaste telefoonlijn these days, is toch wel een beetje overrated.

:wink:
 
Hallo iedereen,

Dat met skype lijkt me ook leuk, maar op de een of andere manier doet die dat niet bij mij.
Downloaden wel met naam ingeven enz. maar als die dan moet verbinden zegt die dat ie dat niet kan.
Dan moet ik met mijn netwerkmanager kontakt opnemen of na 2 minuten nieuw starten, dat heb ik al
ca. 10x gedaan. Ik ben niet echt een computergenie, dus wie kan mij helpen ?

Inge
 
Back
Top