phone/broad band deals

Hmmm, zoals ik al zei, ook geen genie  :oops:

Ik weet niet meer hoe dat werkt als je Skype net geinstalleerd hebt, maar moet je dan misschien aangeven welke verbinding gebruikt moet worden?

(Enneh, als er echte experts rondlopen hier die beter ideeen hebben ... feel free to take over ;-) )
 
Zoals ik het hier hoor heb je of geen account aangemaakt (met gebruikersnaam en wachtwoord) of je hebt die wel aangemaakt en je vult niet het juiste wachtwoord in die behoort bij dat profiel.

Skype is echt kwestie van:
- downloaden
- installeren
- opstarten
- (eerste keer) nieuwe gebruiker aanmaken
- inloggen als die nieuwe gebruiker (waars. gaat dit al automatisch)
- andere gebruikers toevoegen met wie je wilt skypen
- eerst nog even een test-call doen naar: echo123
- naam selecteren van de persoon die je wilt bellen en op de groene belknop drukken
 
ja, dat heb ik dus ook gedaan, maar zodra hij na het ingeven van naam enz. wil inloggen doet ie er
erg lang over en dan zegt ie dat ie geen verbinding kan maken, terwijl ik internet ben :stupid:?????

Naja, het zal wel een keer lukken. In ieder geval bedankt voor de tips.

Groet Inge
 
Gebruik je een firewall? Skype zou over het algemeen geen problemen moeten geven met elke "hardwarematige" firewall.

Er van uitgaande dat je Windows gebruikt, zou je eens kunnen checken of je de Windows Firewall aan hebt staan. Misschien blocked die het verkeer van Skype.

Bij geavanceerde instellingen van Skype moet je ergens kunnen vinden wat de "incoming port" is. Als die geblocked is, is de kans ook groot dat je geen verbinding kan krijgen....

(heel simpel uitgelegd kun je stellen dat een computer een grote dierentuin is waarbij je door middel van toegangspoortjes toegang kan krijgen. Zo mag je als je bij poortje nr. 80 aangekomen bent alleen maar naar de bruine beren en poort 110 geeft je toegang tot de giraffen. Het is niet mogelijk om als je bij 80 bent binnengekomen dat je dan intern door kan naar de giraffen.) Zie de bruine beren als een bepaald programma op je computer die internet nodig heeft (Skype) en Giraffen als een andere applicatie (bijv. je mailprogramma).

Mijn toegangspoortje voor Skype zit ergens in de 30000 regio. Als mijn firewall dit poortje op slot heeft gedaan en mij geen toegang verschaft, kan er geen verbinding met Skype tot stand worden gebracht.
 
Bedankt allemaal,

op de een of andere manieren, iets met die diertjes en hokjes gedaan, vraag me niet wat,
maar ik kan nu ook skypen !!!!

Bedankt nogmaals,

Inge
 
Sowhee.....dat ik nog een keer in staat zou zijn iets in hopelijk begrijpelijk nederlands uit te leggen wat zijn weerslag heeft op een computer die daardoor ook gaat doen, wat die in principe al zou moeten doen.

Iemand een idee hoe je een bestandsstructuur van een computer kan uitleggen aan een leek. Heb het al geprobeerd met een grote archiefkast met lades, die weer hangmappen bevatten, waar weer snelhechters met papieren inzitten en dat die papieren weer hoofdstukken en paragraven zijn. Op de computer noemen we dat allemaal mappen waar weer mappen inzitten die ook weer mappen kunnen bevatten. Als antwoord krijg ik dan: ja, maar op de computer heet het allemaal mappen en in die archiefkast is het een lade, hangmap, snelhechter...daar heet het allemaal anders en kan ik het snappen.....daar snap ik weer niets van.....
:| :| :|
 
hmmm... misschien via een boom? Van stam naar dikke tak naar dunnere tak naar nog dunnere tak etc.. etc ...?
 
Moet ik dunnere tak niet een "twijgje" gaan noemen...en dan nog kleiner weer een "steeltje van een blaadje"....want dan komt ze er ook al niet meer uit.....
:lol:
 
Ha, en als we dan toch zo goed bezig zijn met tips ivm internet/bel deals wie kan me dan vertellen of er opt moment goede aanbiedingen zijn om een mobiele telefoon met abbonement aan te schaffen, met een 1 of max. 2 jarig kontrakt? Blijf t liefst bij telsstra of optus, want vodafone heeft op veel plekken geen bereik...
 
Back
Top