Physiotherapy Australia

Kirsten

New Member
Hoi Allemaal,

Ik vroeg me af of er ook fysiotherapeuten op dit forum zitten. Ik wil namelijk in  mei 2009 naar Australie emigreren en daar werken als een fysiotherapeut.
Ik heb echter wat vragen:
- Is er veel werk te vinden als fysiotherapeut?
- Zijn de examens die je moet doen voordat je mag gaan werken zwaar? Wat moet ik me hier precies bij voorstellen?
- In welk opzicht is fysiotherapie anders dan in Nederland?
- Klopt het dat je eerst de examens gedaan moet hebben alvorens je begint met een visum aanvraag?

Alvast bedankt

groetjes

Kirsten
 
Als je je visum wilt aanvragen op basis van skilled independent als fysiotherapeut moet je inderdaad eerst je examens doen. Theorie kan hier in Brussel, maar praktijk moet je eerst stage lopen en examens doen in Australie!!
Als je dit allemaal gehaald hebt kun je pas je echte visum aanvraag gaan doen.

Groetjes Wilbert (ook fysiotherapeut)
 
Oh, ik lees net dat je je diploma hier nog moet halen/gaat halen. Dat wil zeggen dat je geen skilled independent kunt aanvragen omdat je dan niet de vereiste werkervaring hebt.
Alternatief is dan om inderdaad op een studentenvisum daar te gaan studeren, je diploma's te halen en dan na verloop van tijd je definitieve visum aan te vragen.
 
Hi,

ik ben ook fysio maar niet via mezelf hier, omdat het wel lastig is allemaal. Je theorie kan je in europa doen,
zoals wilbert al zei , maar je praktijk moet je hier doen. Als je dat gehaald hebt heb je je assessment maar nog
geen visum, daarvoor moet je de afgelopen 18 maanden voor aanvraag 12 maanden gewerkt hebben in een beroep
wat op de lijst staat. Ik kon met mijn diploma wel als een "naturopath" assessen, zonder extra examens levert wel minder
punten op, maar is een manier om hier eerst eens naar toe te komen en dan hier de examens te doen.
In Victoria, waar wij  wonen kan je je ,zonder het extra examen, 12 maanden als fysio werken, onder "supervisie".
Ik hoop het examen dan binnen die 12 maanden te halen en dan volledig te kunnen werken.

Werk vinden is geen probleem hier, de eerste de beste heeft we al aan genomen ookal ben ik niet erkend hier.

Ik hoop dat het een beetje duidelijker is, als je nog vragen hebt schrijf maar.

Inge
 
Back
Top