Plaatsen in de buurt van Adelaide

[quote author=Bear link=topic=1921.msg88562#msg88562 date=1177808497]
Vrijdag had ik toevalig een paar klantjes daar in de buurt. Ik ben in Handorf begonnen toen binnen door naar.....
[/quote]

Handorf, was dat niet een plaatsje, waar destijds veel geëmigreerde duitsers zijn gaan wonen en vandaar een beetje die duitse naam? Volgens mij ben ik daar in 2000 geweest tijdens mijn rondreis, maar weet het niet meer zeker....

He

Ik dacht zo toen ik er doorheen reed dat Mt Barker ook wel de meest geschikte is. Murray Bridge vond ik om het zo maar te zeggen een beetje dodgy :). Mount Barker is dan wel een beetje duurder dat klopt ja.
Ik ga denk ik voorlopig maar even zoeken in Mt Barker.
Het is ook maar 30Km van mijn werk vandaan dus dat valt ook wel mee. De Highway maakt het een stuk gemakkelijker en sneller

@Maluka

Uit m'n hoofd, maar het verhaal ging een beetje als volgt: Een club duitse emigranten worden onder druk van hun geloof (het zijn Lutheranen) het leven zuur gemaakt in Duitsland. Met de moed der wanhoop maken ze de overtocht onder barre omstandigheden. De kapitein van het schip (de heer Hahn) raakt onder de indruk van de groep en besluit ze te helpen door een stuk land te kopen in de buurt van Adelaide. Daar bouwen de emigranten hun dorp en geven het de naam Hahndorf ter ere van de kapitein. Staat nog steeds een standbeeld van de goede man, naast de German Arms Hotel waar ze een heerlijk Bavaria Trio hebben en een vreselijk foute Richard Klaiderman-imitatie.

Michiel

Back