Plaatsen in West Australie

Catkin

XPdite Sponsor
Hoi allemaal,

Ik ben me een beetje aan het orienteren waar ik me eventueel in west australie wil vestigen, al duurt het nog een tijdje... Ik heb gezien dat de huurhuizen in Perth redelijk prijzig zijn vergeleken met wat plaatsjes die er om heen liggen. Ik heb vooralsnog vooral gekeken naar Mandurah en Rockingham, waar de huurprijzen echt wel lager liggen (en er best leuk uitzien, althans sommige). Vooral Rockingham heeft wel mijn aandacht getrokken. Iemand ervaringen met deze plaatsen? Iemand nog meer goede tips waar ik eens naar zou kunnen kijken? Wat zijn vooral gezellige/ betaalbare plaatsen. Het liefst wel op rij afstand, jaja er gaat dan een auto komen, van plaatsen waar werk te vinden is (ben zelf welfare worker).
Alvast bedankt.

Hi Catkin!

Rockingham ligt, volgens mij, op een goede afstand van Perth.. Ik vond Rockingham wel een beeeetje saai, maar dat kan natuurlijk aan mijn gemoedstoestand hebben gelegen (vlak voor vertrek terug naar NL) Ik vond het een echt voorstadje van Perth; een forensenplaats of slaapstad.
Persoonlijk vond ik Fremantle veel leuker! Natuurlijk ook een echte voorstad, maar met een heel eigen sfeer. Beetje europees met leuke bouwstijlen, kroegjes en coffeeshops (without the  :flying: ofcoz..)  Zal ook wel iets prijziger zijn. Mandurah ben ik niet geweest.. Misschien is dat wel heel leuk omdat het toch iets verder van Perth ligt en daardoor de focus ook niet zo erg op de "grote stad" ligt en je er iets meer een "dorps" gevoel hebt (moet je wel van houden natuurlijk)

:smile: Cathelijn

Fremantle was ik nog vergeten te noemen in mijn eerste post maar ook daar ben ik aan het kijken inderdaad. Is wel iets prijziger, maar goed woongenot speelt ook mee.

Vaak zijn huizen in areas als Rockingham,Kwinana en dergelijke tussen Mandurah en Perth buiten het feit dat wonen goedkoper word naar mate je verder van de grote stad gaat,goedkoop omdat het betreffende huis in een slechte buurt of straat staat.
Het loont zich dan ook zeker om eerst rond te kijken in de omgeving en wat mensen in de buurt aan te spreken,want er zijn zeker weten leuke huizen en mensen in die regios.
Wat je hier ook weleens hoord is dat het nachtleven nogal ruig kan zijn in Rockingham,Northbridge stijl.
Ik heb 2 zwagers die bij de WA Police zitten en beiden hebben in die streken gewerkt...dusja...zo hoor je weleens wat.
Fremantle lijkt me zelf ook erg tof om te wonen,ik zit er een kilometer of 3-4 vanaf (Booragoon)en kom er regelmatig.

Succes met het vinden van je stulpje  :up:

Wij hebben gewoond in Safety Bay is net onder Rockingham.
Wij hadden hier geen fijne tijd. Wonen veel Engelsen, kreeg je
bijna geen contact mee. Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo want
wij hebben ook Engelse vrienden. Maar deze wonen er al van
kinds af aan. Na drie maanden hadden wij de buren nog steeds
nooit gezien. Tevens is het drie kwarier rijden naar de stad.
Nu wonen wij in Shelley, al vanaf de eerste dag contact met
de buren. Mijn advies dichter bij de stad heb je genoeg leuke
suburbs die goedkoper zijn dan Freo.
Suc6

Wij hebben twee weken in Warnbro gewoond (vlakbij Rockingham) en ik vond het er echt vreselijk. Maar ja, het gevaar van zo'n vraag is dat de antwoorden zo ontzettend persoonlijk zijn. Rockingham vond nog erger trouwens. Ik heb nog nooit zoveel idioten op een dag in een bus zien zitten, ik vond het echt vaag volk daar.  Maar goed, wie ben ik. En wat kan je zeggen na twee weken. Ik woon nu ten noorden van Perth (Yanchep) en dat vind ik dus perfect, 57 km van Perth, openbaar vervoer technisch niet handig, maar zee en National park om de hoek. De weg er naar toe is prachtig, je laat alle drukte achter je. En met de heerlijke zeebries heb je gelukkig ook op de warmere dagen wat verkoeling (nog even afwachten of dat straks ook nog zo is).
Als je niet van Perth afhankelijk bent voor werk/studie of wat dan ook, dan zou ik me ook zeker eens orienteren richting Busselton, Dunsborough Maragret River. Weinig huuraanbod, maar ik vond de omgeving prachtig (maar ben er eigenlijk te kort geweest om een goed idee te hebben van het echt wonen daar). Als je het niet erg vindt om meer landinwaarts te gaan... ik vond Bridgetown ook super. Fremantle is een supergave plek, weet alleen niet hoe het is om daar te wonen.

Eén tip: hoe leuk het huis ook op internet is... heb echt geduld en regel het pas hier.

Ik was ook niet van plan hier al woonruimte te regelen. Wilde alleen wat tips over mogelijke woonplaatsen in WA en eventueel in de omgeving van Perth. Qua werk weet ik ook uberhaupt nog niet waar ik beland (ben welfare worker) en daarop zal ik toch ook mn keuze moeten maken. Het viel me alleen op dat de plaatsjes rond Perth soms een stuk goedkoper waren dan Perth zelf en wilde graag weten of iemand goede ervaring heeft met bepaalde plaatsen (wat inderdaad heel persoonlijk is, want misschien ben ik zelf ook wel heel vaag  :wink:).

Hey Fem,

Als ik als die reacties lees is Rockingham misschien wel een interessante plaats om geschikte jongeren te vinden voor het jongeren project  :grin:

[quote author=Jidske link=topic=6305.msg78520#msg78520 date=1168361296]
Hey Fem,

Als ik als die reacties lees is Rockingham misschien wel een interessante plaats om geschikte jongeren te vinden voor het jongeren project  :grin:
[/quote]

:lol:

Het was mijn taak toch om me daar de eerste 2 jaar in australie in te gaan verdiepen? Wat is dan beter dan er tussen gaan wonen  :up:
Ennuh, ik val dan vast niet zo erg op  :grin:

Heeft er misschien iemand ervaring met secret harbour en dan vervolgens richting mandurah. ( golden Bay ,Singleton, silver sands,,...) Ik ben me momenteel in deze streek een beetje aan het verdiepen voor te gaan wonen. Alle info is welkom. :up:

[quote author=Elle link=topic=6305.msg78507#msg78507 date=1168347539]
Ik woon nu ten noorden van Perth (Yanchep) en dat vind ik dus perfect, 57 km van Perth, openbaar vervoer technisch niet handig, maar zee en National park om de hoek. De weg er naar toe is prachtig, je laat alle drukte achter je. En met de heerlijke zeebries heb je gelukkig ook op de warmere dagen wat verkoeling (nog even afwachten of dat straks ook nog zo is).
Als je niet van Perth afhankelijk bent voor werk/studie of wat dan ook, dan zou ik me ook zeker eens orienteren richting Busselton, Dunsborough Maragret River. Weinig huuraanbod, maar ik vond de omgeving prachtig (maar ben er eigenlijk te kort geweest om een goed idee te hebben van het echt wonen daar). Als je het niet erg vindt om meer landinwaarts te gaan... ik vond Bridgetown ook super. Fremantle is een supergave plek, weet alleen niet hoe het is om daar te wonen.
[/quote]

Elle, hou het een beetje stil. Anders gaat iedereen daar wonen en hebben wij geen kans om daar iets te kopen. :wink:

Verder niemand die in de de plaatsjes ergesn rond Perth wonen (of elders in west australie, ik weet uiteindelijk niet waar ik beland en hou de opties open), met goede ervaringen? Ik heb inmiddels een kaart van West Australie (ios gedetailleerder dan die van heel australie), dus kom maar op  :grin:

Trouwens over die kaart gesproken, waar kan ik een detail kaart vinden over WA en zeker over de streken rond perth?

Ik heb hem zelf gewoon in een redelijke boekhandel gevonden, hier in den haag. Het is een state handy map van hema maps.

Bij mij op tafel ligt nu een City Handy map van Perth and Region, inderdaad ook van Hema Maps.
Gekocht via Dutch Down Under.
Wij gaan over 5 weken controleren of ie nog klopt :grin:

Bart

Ow daar ben ik wel benieuwd na  :grin: Is die kaart trouwens nog gedetailleerder (oeps moeilijk woord  :wink:) dan die van West Australie? Welke gebieden staan daar dan op?
Die van WA is erg makkelijk, omdat er heel veel plaatsjes opstaan die niet op mn andere kaart staan. Erg handig dus, waat alleen niet hoe oud die al is  :grin:

De meest NW plaats op de kaart is Ledge Point
De meest NO plaats op de kaart is Chandler
De meest ZO plaats op de kaart is Warriup

Ik ben veel bezig met Google Maps, bijvoorbeeld even kijken hoe de camping in Hopetoun WA erbij ligt.
Geeft een veel betere indruk dan die (wel heel goede) Hema Map.
Maar ik denk dat de map straks, onderweg, onmisbaar wordt.

Ik vind het leuk dat je met behulp van Google Maps links op je internet pagina kan maken.
Dan kunnen de achterblijvers zich een iets beter beeld vormen van je reis.

Bart

Dan is die van jouw inderdaad nog gedetailleerder, van het stuk rond Perth. Want mijne gaat over heel WA en zal waarschijnlijk ongeveer even groot zijn. Ook wel handig, als je je echt op dat stuk concentreerd.

wij kijken een beetje naar Bunbury, dat lijkt ons een leuke stad. Maar ja wij zijn er alleen met vakantie geweest en dan lijkt alles anders.
Wie woont er of kent er iemand die kan vertellen hoe het is om er eventueel te wonen en of er ook net als in iedere stad mindere en betere wijken zijn.

Want zoals ik al wel van een aantal van jullie begreep dat bv. safety bay en rockingham wordt gedomineerd door poms en dat zie je niet als je er op vakantie bent.

Dus wie o wie kan hier iets over vertellen. Ook de werkgelegenheid voor een metselaar/timmerman is ook interesant.

groetjes Manja :smile:

[quote author=Manja link=topic=6305.msg78979#msg78979 date=1168953511]
Dus wie o wie kan hier iets over vertellen. Ook de werkgelegenheid voor een metselaar/timmerman is ook interesant.

groetjes Manja :smile:
[/quote]

Ik denk dat je als metselaar/timmerman niet veel moeite heb om werk te zoeken. Zoals je waarschijnlijk weet is hier nog steeds de economische boom aan de gang en daarvoor worden er overal nieuwe woonwijken uit de grond gestampt. Ook bij Bunbury. En aangezien ze voor het bouwen van huizen metselaars/timmerlui nodig hebben............
Moet wel lukken denk ik.
Een collega woont in Bunbury en hij vindt het er geweldig. Ik zal eens kijken of ik wat meer info uit hem kan krijgen.

Back