Plaatsen in West Australie

Sorry, hij woont in Busselton maar dat is in de buurt.
Volgens hem is er genoeg werk. Voor iedere steen die een metselaar metselt krijgt hij/zij op dit moment tussen de $1.50 en $2.00. Dus ben je een goede metselaar, reken dan maar uit.
Er zijn niet echt slechte buurten zoals Northbridge of zo.
Gewoon proberen, je kunt altijd nog verkassen als het niets is.

Wij doen vaak boodschappen in Bunbury en vinden het wel een aardige stad. Het is wel ontzettend druk geworden met alle nieuwe subdivisions. Ook kan het nogal spoken op Friday night, met P platers die burnouts doen enzo. Maar dat heb je eigenlijk bijna overal. Bunbury heeft veel winkels en restaurantjes, en ook een Entertainment Centre waar vaak concerten zijn. En je zit natuurlijk direct aan zee. Je zou ook kunnen kijken naar Capel of Boyup Brook, kleine dorpjes die vlak bij Bunbury liggen en ook erg leuk zijn. Succes, en laat het maar weten als je in de buurt bent. Geven we je een rondleiding! Wij zitten in Nannup, anderhalf uur ten zuiden van Bunbury.
www.australiannotes.com
Groetjes van Sonja

In Nannup ben ik 3 dagen geweest tijdens mijn reis. Erg leuk (sliep in het black cackatoo hostel). Mn ik zal eens kijken en deze dorpjes onthouden.

Wij wonen in Warnbro (Rockingham) en hebben het hier heerlijk 3 jaar geleden gearriveerd en 2,5 jaar geleden een heerlijk groot huis gekocht, 5min. lopen van de ocean, het word hier ook duurder aangaan de koopwoningen maar waar nou niet.....
Freo is gezelliger dat wel maar zou er niet willen wonen.
En trouwens maar met 1 pommie in de straat

groeten Henri ga nu naar m,n mandje morgen hebben we beachbrekkie

Dan zijn we volgende week om de hoek van de deur, Henri :up:
We zullen ongeveer een weekje op Wilmott Drive in Waikiki zitten, bij oom en tante.
En als alles lukt gaan we onze duikcursus afmaken op Rockingham Beach Road, bij Bell Scuba.

Bart, Miranda en Boris

Nou, het kan nog druk worden daar in het Zuid-Westen. Wij vertrekken (vanuit Perth) a.s. maandag / dinsdag voor een week of 1,5 naar Albany (ongeveer direct doorrijden) en dan 'langzaam' en 'langs de kust' terug. Een van de belangrijke stops zal de Tree-Top walk worden.

Dan gaan wij verder in jullie voetstappen/bandensporen.
We gaan (als het goed is) de 19e en 20e duiken, daarna gaan we de rest van die 3 weken met een camper op pad.
Via Hyden naar Esperance en langs de kust weer naar Perth, dus als je nog iets leuks tegenkomt, wat niet in de boekjes staat?

Ik ga proberen om onze belevenissen "real time" bij te houden op www.boris2002.com en er is een gastenboek, dus leef je uit.

Bart

Iets leuks tegenkomen wat niet in de boekjes staat The Gap, natural bridge,Tree top walk,wave rock, caves, winerys,beautiful beaches, ten spijt, je moet echt de molen zien in Borden 100 km north of Albany, dit is echt een plaatje niet alleen omdat het een replica is van een molen uit onze buurt in NL, maar ook omdat dit zo,n mooie lokatie is, en op de terug weg lanks Bluff knoll in de stirling range, echt een aanrader.
Als je in de buurt ben Warnbro kom effe op de koffie

[quote author=henri link=topic=6305.msg80942#msg80942 date=1171109144]
Als je in de buurt ben Warnbro kom effe op de koffie
[/quote]
Als we in de buurt zijn?
Dat zijn we bijna een hele week! We komen op de 14e aan in Perth en worden dan naar Waikiki gehaald voor ongeveer een week.
We zijn van plan om bij aankomst een prepaid kaartje te kopen en het nummer op onze homepage te zetten.
Ik zou zeggen; bel ons eens, in die week.

Bart

Yes PP that,s the one echt een aanrader, broodje kroket erbij lekker pilsie, jammer dat ze geen jong borreltje schenken...

Ook erg interessant: het laatste walvis station in Albany. (na de Gap, natural bridge, blowholes)
Een trieste bezigheid, maar zeer interessant omdat het toch een beetje history is.

Enne, Peter, niet vergeten om naar het restaurantje in Albany te gaan:
CBD, Central Cafe, Corner York & Grey Street.

Eenvoudig, maar goed, lekker, vriendelijk en niet duur.
Tenminste toen wij er 2 jaar geleden waren.

En in Pemberton lekker Marron eten.
In Pemberton zelf aan de hoofdstraat zit een eenvoudig restaurantje waar ze lekkere marron met regenboog forel serveren. Het is een BYO.

Bart,

Aangezien je nog maar een paar daagjes hebt alvast een tip over eten: Het allerbeste (Italiaans) eten in ZuidWest Australie is te vinden in Albany bij restaurant Venice, schuin t.o. CBD! Zowel de pizza als de frietjes waren perfect. En de cappucinno was de beste die we ooit in Australie gedronken hebben (behalve thuis ;-). Ook het ijs (de Sunday's) was heerlijk.

M.a.w. een gemis als je niet een keertje daar gaat eten.

Leuk om te doen (als je durft) is de Gloucester Tree beklimmen. Deze vind je in Pemberton. De boom is 58 meter hoog, je klimt over metalen (stalen) pinnen die in de boom geslagen zijn. Geen hoogtevrees hebben, dan red je het niet ;-)

V.w.b. de dorpjes/stadjes onderweg: Wij vonden zondermeer de plaatsen aan de westkust het leukst om te bezoeken (uitgezonderd Albany aan de Zuidkust).

Binnen enkele dagen hopen we onze fotos en webverslag klaar te hebben, maar dat is voor jou misschien te laat :-(

Pete,

Als je de boel morgenavond op het net hebt redden we dat nog (dus nog ff doorhalen vanavond :up:).
Als het duiken morgen goed gaat, gaan we donderdag op pad richting Wave Rock.
De Gloucester Tree, die heb ik vanmiddag nog opgenoemd, maar Miranda zag dat niet zitten :lol:

Venice staat nu in ons "To do" lijstje.

Bart

Bart,
Dat ga ik niet halen hoor, vanavond nog doorhalen, ik heb nog vakantie ;-)

Enne de Glouchester tree: Miranda hoeft niet naar boven, je mag ook gewoon in je eentje. Ik ben ook alleen gegaan terwijl Ellen beneden gezellig wat heeft zitten praten met andere partners/vrienden etc die hoogtevrees o.i.d. hadden ;-)

Overigens, vergeet natuurlijk ook de Tree Top Walk. Is ook heel leuk om te doen. En helemaal niet eng, zelfs voor mensen met hoogtevrees te doen (denk ik).

Zelfs Silvia die enigszins last van hoogtevrees heeft, heeft de Treetop Walk gedaan. Als bewijs hebben we een foto met het bord: 40m hoogte.
Is inderdaad een mooi gebiedje, met hoge dikke bomen.
Bart, als je naar Hyden gaat, probeer via Southern Cross te gaan als je tijd hebt. En dan via de lange 175 km gravel weg naar het zuiden. Alleen maar bushland met heel weinig verkeer. Ik vond dat zeer indrukwekkend.

@wilsil De gravelroad gaat niet lukken, dat mogen we niet met de camper :oops:
@Pete Venice staat genoteerd.

We gaan zo op pad, jullie horen nog van ons.

Bart

Back