Platteland of stad ?

Wat HEEL belangrijk is  :x :lol: :grin: Hoeveel geld heb je........Om rond Perth te wonen en nog plaats te willen hebben voor paarden moet je wel een HELE dikke beurs hebben....
Wij zijn hier in begin Februari aangekomen en wilden ons ook rond Perth vestigen.Al gouw zagen we dat het niet te betalen is of was en met de huidige rente groei word je er niet vroliker van. Wij zijn toen naar het noorden gegaan, ongeveer 100km ten noorde van Perth. Het platteland (country) . Ik moet zeggen, het bevalt ons prima.Grond is veel goedkoper, menzen zijn HEEL vriendelijk en wil graag helpen. Momenteel heb ik een hele goede baan in Northam...... :cool: :up: Er is geen haar op ons hoofd dat weer wat anders wil....
Als we het voor het zeggen had...graag wat minder vliegen ( kleefvliegen, blueflies, etc ) die beesten zijn ook gek op paarden. Maar goed, je heb alleen 3 maanden van de jaar last van deze beesten.
Herfst en winter is het hier gewoon in een woord pragtig. Ik geniet elke ochtend van het ritje naar mijn werk 50km, en ik mag blij zijn als ik 3 tegenliggers tegen komt.Overal wilde bloemen, koren, olie bloemen of hoe je het noemen mag...... :roll:Ik hou nu maar op want ik kan zo UREN door gaan...
Lang leven de Country
Groetjes vanuit Goomalling,

Hi Goonalling,

Ik denk dat jullie daar allanger dan een jaar woont :up:
Nieuwsgierig vraagje, wat zijn de temperaturen in de 4 klimaten van het jaar.

Wij hebben  ...2 klimaten :cry: , warm or hot :smile:

Ik had gehoord dat er geen humidity is in  en rond om Perth,

Gr,  Jack :evil:

Ps; heel Australia heeft een periode last van vliegen...., een aboriginal van Tiwi island zei tegen mij, vliegen horen bij het leven.
    Zolang ze maar niet op mijn neus gaan zitten.

:whisper: :whisper:

Hoi Jack......Soms heb je het gevoel alsof je hier al jaren zit maar zo snel gaat het niet :lol:??
We zitten hier nu haast een jaar op 2 maanden na.....Wij hebben onze visa op 22 Nov 2006 gekregen en toen binne een paar weken onze huis verkocht...ECHT MAZZZZEL :up:  Volgens mij heb jij die van jouw net iets later of niet??

Volgens mij kunnen wij een beetje zeggen dat we hier 2 of een beetje 3 seizoene heeft....
We hebben inderdaad een hele lage humidity wat heel lekker is ( vind ik ) dus geen gesweet :up: :cool:
:cry:
              Het temp. schommelt hier in het herfst en winter met een temp van
              min. 4 graden tot max. 20 graden

In het zomer is het ( mid lente tot eind zomer ) 18 graden tot 32,34, met uitschieters van 40 en naar boven :hang:  In Febr hadden we een top temp van 48 GRADEN CELSIUS  :sunny: :sunny: :sunny: :w00t:

Groetjes gerard

PS. Ik heb me zelf al een paar keer een jankend en zingend oor bezorg toen een vlieg trachten mijn oor te enteren.....

He Gerard,

Het huis hadden wij in November verkocht.
We zitten hier midden in een woonwijk wat eerlijk gezegd verschrikkelijk is.
Hebben we bewust gedaan wat dit huurhuis loopt begin volgend jaar af en zo hebben we een jaar mooi gehad om alles te bekijken en hoe surrounding Darwin eruit ziet.

We hebben nu enkele stukjesland van 5 acre op het oog waar we zelf willen gaan bouwen.
In het begin niet vooronszelf maar naa enkele kerenverkocht te hebben ook een mooi stukje land waar paarddjes op kunnen.

Platte land of stad, zalniet zo moeilijk kiezen zijn .....platteland.
Is er geen waterval bij dan maakik die zelf :grin:

No worries,

ps ; temperaturen boven de 40 graden ,wat is het dan snachts?.

Gr,

Jack :evil:

Gewoon 18 graden binneshuis.......Lang leven de AIRCON. :freezing: :freezing: :freezing:

PS. Te heet om ooit in slaap te vallen...Toen wij hier aankwamen , hartje zomer , sliepen we in een kamer zonder aircon....in een woord verschrikkelijk :angry1: :crazy: met geen beetje wind..niets nagano...
Twee kinderen die maar blijft rollen ondanks dat je zegt dat het beter is stil te liggen.....Toen dacht ik " Wat doe ik hier?? "  Maar nu is alles geregeld :up:

groetjes Gerard 

PS. Jack, ik dacht altijd dat je vrijgezel was???? :whisper:

Hier hetzelfde wij kwamen ook in februari aan zaten in een cabin zonder airco kan niet anders zeggen we hadden het lekker warm :lol:
Nu wel airco maar eingelijk gebruiken we die nooit hebben best een koel huis.
@Jack die 40 is toch echt overdag hoor, we houden het wel gezellig en de humidity was gisteren 19% in de winter is hij wel hoger hoor vaak rond de 60%. Succes met jullie je huis bouwen wel te gek paarden in de tuin.
@Gerard blijf genieten van de bloemetjes onderweg, beter dan tig auto's :up:

[quote author=Jack link=topic=7823.msg103331#msg103331 date=1195861867]

We hebben nu enkele stukjesland van 5 acre op het oog waar we zelf willen gaan bouwen.
In het begin niet vooronszelf maar naa enkele kerenverkocht te hebben ook een mooi stukje land waar paarddjes op kunnen.

[/quote]

:eek:fftopic:

Hee Jack , Ik had het idee om een huis te bouwen en weer verkopen ook al eens in mij om laten gaan.
Kun je dit onbeperkt doen of mag dit maar 1 keer in een bepaald aantal jaar?
En hoe zit dat belasting technisch? :-(
Ik zie dat je carpenter bent, wij zullen met een skilled visa als roof slater and tiler volgend jaar aankomen.
We zouden wel een mooie combinatie in de bouw.  :smile:

Maar wij hebben het voorzien op Queensland.
We weten nog niet of dat nu onderin of boven in Queensland wordt maar wel met minimaal 1 acre grond in de buurt (15 min) van de beach. :surfer:

Om ook terug te komen op deze topic ,dus voor ons geen stad maar ook geen WA. :oops::smile:

[quote author=gerard link=topic=7823.msg103333#msg103333 date=1195868520]
PS. Jack, ik dacht altijd dat je vrijgezel was???? :whisper:[/quote]

He Gerard,

Zeer belangrijk dat je het aanpast naar je eigen benodigheden zodat het comfortabel word voor jezelf.
VRIJGEZEL!!....  :grin: Zo'n knappe man als ik (knapste man van NT).
Zal het nog sterker vertellen.
Volgende week Maandag de 3de gaan we naar Hamilton Island... trouwen,11 jaar samen en nu ... ttrr...ouwen  :drinking: :depressed: :w00t: :hang:  :smile:

[quote author=Jan and Erna link=topic=7823.msg103334#msg103334 date=1195869178]
@Jack . Succes met jullie je huis bouwen wel te gek paarden in de tuin.[/quote]

Wij hebben geen paarden in de tuin :oops:

[quote author=Markus link=topic=7823.msg103340#msg103340 date=1195889817]
Hee Jack , Ik had het idee om een huis te bouwen en weer verkopen ook al eens in mij om laten gaan.
Kun je dit onbeperkt doen of mag dit maar 1 keer in een bepaald aantal jaar?
En hoe zit dat belasting technisch? :-(
Ik zie dat je carpenter bent, wij zullen met een skilled visa als roof slater and tiler volgend jaar aankomen.
We zouden wel een mooie combinatie in de bouw.  :smile:

Maar wij hebben het voorzien op Queensland.
We weten nog niet of dat nu onderin of boven in Queensland wordt maar wel met minimaal 1 acre grond in de buurt (15 min) van de beach. :surfer:[/quote]

Heb je een bouwer license dan mag je meer bouwen als 1 huis in de 6 jaar.
Zonder bouwlicense , maar 1 huis bouwen in de 6 jaar.
Verbouwen /renoveren of wat de regels zijn buiten NT, Weet ik niet.

Mag me altijd bellen ,ik kom wel effe over. :smile: :up:

Hee Jack, gefeliciteerd, trouwen in het land waar je wilt zijn :)

Vroeg trouwens Steve nog even, maar nooit gehoord van die 1 in de 6 jaar regeling? Hij gek? (Jij gek, dat wisten we allang...  :lmao: )

:dance: :congrats: :dance:

Jack....na 11 jaar en er tog nog voor gaan :up: :up:......GEWELDIG!!!!

Van HARTEN..!!!!!! :applaus: :applaus:

Ik weet wat je mee maakt...Ik ben de knapste in WA ......Getrouwd......Is niet altijd effe makkelijk...

Trouwen in de country... :clap: :flowers: :bis: :cheers:...Dan mag er best een paar vliegen bij zijn (als getuigen )

Heel veel geluk!!!! ( Doe de groeten aan je aanstaande vrouw )

Groetjes van Gerard, Brechtje, Davie en Stefan

[quote author=gerard link=topic=7823.msg103368#msg103368 date=1195914846]

Ik ben de knapste in WA

[/quote]

:think:  Ik vind je vrouw Brechtje knapper hoor Gerard. :lmao:

He Jack alvast gefeliciteerd ,krijgen we een verslag hier op het forum. :smile:

[quote author=Eerainuh link=topic=7823.msg103363#msg103363 date=1195907997]

Vroeg trouwens Steve nog even, maar nooit gehoord van die 1 in de 6 jaar regeling?

[/quote]

Nog onduidelijk omtrend hoe vaak bouwen in OZ? :?

Groet Markus

He knapste man van NT :? :? Je hebt ons wel nieuwsgierig gemaakt, komen er straks een paar foto's op het forum?? Kunnen we dat beoordelen :smile:

Van harte gefeliciteerd en een geweldige dag gewenst voor jou en je aanstaande vrouw :up:

Thanks everybody,

Really appreciate this.
Ofcourse hou ik jullie op de hoogte.
Als ik de foto's heb zal ik dit laten weten , weet niet hoe ik die op internet krijg en dan op deze site,
Geef me in die tijd maar een seintje dan stuur ik ze rechtstreeks naar jullie address.

Effe wat anders,

Die 1 bouw in de 6 jaar regeling heb ik een site van , zal deze opzoeken en de link hierop zetten.
En alles wat eromheen hangt, ben benieuwd wat de echte regels zijn of zou NT weer een andere regel hebben I.V.M. zijn orkaan wetten.
Mot nu afkappen want my mate staat de deur er bijna uit te bonken, we're going fishing..........Elizabeth river /Palmerston

See ya

Most handsome man of Australia. :smile:

Hey Jack, beste kerel, van harte proficiat, uitermate cool om op die manier in het welbekende huwelijksbootje te stappen.
Veel plezier, maak er een mooi dag van.

:beach:

PS: als je straks hulp nodig hebt bij het plaatsen van je talloze pictures dan PM maar even.

Thanks AJ , good friend.

Van die foto's zal ik zeker doen.
Zien de xpditers for real dat ik de knapste ben van Australia :shock:  :|

Hoe gaat ie daar, zomer al begonnen , hier is het volop aanwezig.
Net even mijn mudcrab netje op wezen pikken,had ik een hele nacht met een halve kip erin laten staan.
Kom ik daar aan, zat er g&*dv&*rd98mme niks in.
Mischien zat er niks in,   mischien zijn ze er in de ochtend uit gepikt,gebeurt wel eens.

Zodadelijk nog enkele uurtjes vanaf de brug vissen, low tide dus de vissen heb mindeer ruimte wat goed is voor de visser...me.

Keep in touch...

ps ; om de bazen van xpdite niet piss of te maken  :grin: even op topicsubject te blijven. :evil: .....daarom is PLATTELAND wonen ''het'' voor mij.  binnen 10 minuten ben ik op een good fish spot :| :cool: :up:

Back