pleased to meet you!

Hey, ik ben nu pas sinds vandaag aan het rondneuzen op de site daar we pas sinds kort over verhuizen naar Australië zijn gaan nadenken, maar wat is een validatietrip? En moet je die persee doen om je visum definitief rond te krijgen? Is het niet zo dat als je het krijgt, je gewoon daarheen kunt gaan en blijven?

Hey, ik ben nu pas sinds vandaag aan het rondneuzen op de site daar we pas sinds kort over verhuizen naar Australië zijn gaan nadenken, maar wat is een validatietrip? En moet je die persee doen om je visum definitief rond te krijgen? Is het niet zo dat als je het krijgt, je gewoon daarheen kunt gaan en blijven?
Als je het visum toegewezen hebt gekregen dan kun je idd gewoon komen en blijven, maar je moet het wel binnen een bepaalde tijd doen. Het is dus niet zo dat je het visum in je zak houdt en pas 4 jaar later gaat. Voor diegene die de verhuizing niet binnen de gestelde termijn rond kunnen krijgen (bijv huis nog te verkopen) is het nodig om de zogenoemde "validatietrip" te doen. Zij gaan voor het verlopen van die termijn naar Australie om het visum te "valideren", maar keren dan weer terug naar Nederland om later alsnog te verhuizen.

Hoi Slaltsr. Dank je voor je antwoord. Klinkt allemaal erg logisch. Weet je toevallig wat de termijn is waartussen je visum wordt gehonoreerd en je "het land binnen moet zijn"? Groetjes

Het was ooit 12 maanden na de vroegste datum van "verklaring omtrent gedrag" of medicals, maar ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit met de EOI constructie. Wellicht weet iemand anders die nog in de EOI procedure zit dat beter

Ja moet binnen een jaar een keer binnen zijn geweest (emigreren of validatie), daarna is (in geval van een skilled independent VISA iig) je visum 5 jaar geldig, dus je moet binnen die vijf jaar wel echt geëmigreerd zijn.

Het was ooit 12 maanden na de vroegste datum van "verklaring omtrent gedrag" of medicals, maar ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit met de EOI constructie. Wellicht weet iemand anders die nog in de EOI procedure zit dat beter
Dit klopt.
Aanvulling: ONGEACHT wanneer je het visum uiteindelijk krijgt!
Bij ons treft het zo: na de medicals en VOG (met als expiratiedatum 25-2-2015) zaten we te wachten op het telefoontje, maar er zit tijdelijk een stop op visa-uitgiften tot aan 1 juli. De inkt is op, zeg maar.
Vanaf 1 juli gaat het loket weer open, maar welk volgnummertje we hebben.... Tussen al die pommies... Geen idee...
Dus het zou zo maar eens augustus kunnen worden voor het visum toegekend wordt. Dan nog baan opzeggen, tickets boeken (goedkoop ver vooruit kunnen we dus ook wel vergeten) en ach....

Pfffft, sorry hoor, effe frust kwijttiepelen. :mad:

Thx voor al jullie replies. Het is dus handig om je verklaring omtrent gedrag zo laat mogelijk aan te vragen :) Nogmaals, wij zitten pas in de "overdenkfase" dus vandaar mijn soms domme vragen voor dingen die jullie allang weten.

Thx voor al jullie replies. Het is dus handig om je verklaring omtrent gedrag zo laat mogelijk aan te vragen :) Nogmaals, wij zitten pas in de "overdenkfase" dus vandaar mijn soms domme vragen voor dingen die jullie allang weten.
Er bestaan geen domme vragen! Het is enkel dom om NIET te vragen als er zoveel kennis beschikbaar is.
Over die datum: het gaat om de vroegste datum van ongeacht 1 van de 2 verklaringen, dus als je je medische keuring al heel vroeg doet, dan geldt die datum. Daarom was ons door het emigratiebureau geadviseerd de medicals pas te doen, als de immigratiedienst daarom vraagt samen met de vraag naar VOG. Het is de laatste stap in de dossiervorming.

Er bestaan geen domme vragen! Het is enkel dom om NIET te vragen als er zoveel kennis beschikbaar is.
Over die datum: het gaat om de vroegste datum van ongeacht 1 van de 2 verklaringen, dus als je je medische keuring al heel vroeg doet, dan geldt die datum. Daarom was ons door het emigratiebureau geadviseerd de medicals pas te doen, als de immigratiedienst daarom vraagt samen met de vraag naar VOG. Het is de laatste stap in de dossiervorming.
Klopt, maar bij ons vroeg de embassade daar al om na twee weken. Als de visumprocedure vervolgens 7 maanden duurt, moet je dus binnen 5 maanden in Oz zijn (geweest).

Op het visum document zelf staat de datum ' must enter before ...... ' , dit moet je dus respecteren. Validatie gedaan in april, douane heeft niets gezegd noch gevraagd hopelijk gaat het in december ook zo vlot.

Dat artikel suggereert dat je niet zonder reden mag verkopen. Heb ik wel gedaan, emigratie en voila. Helft afbetaald en klaar!
Voor wie meer info wil, PB-tje!

Hoi katja ik weet helaas niet hoe je moet pben hier
Maar wij zitten er ook mee
We willen graag weg uit nederland en zitten met een hypotheek met nhg
Hoe kunnen wij dit het beste oplossen om zonder rest schuld te blijven zitten
Mijn email is rolleman_@hotmail.com als dat eventueel makkelijker is om te antwoorden

Alvast bedankt

Mvg
Piet

Back