PM backs 'bloody' tourism ad campaign

@Bartman:  Oops, schaam me een beetje van mijn landgenoten  :oops:  Wij zijn niet allemaal zo grof.............

@Peter:  'Dam' vondt mijn vader in ieder geval absoluut niet acceptabel, ik weet nog dat ik het zei toen ik 10 jaar oud was, daarna nooit meer..............

@Eerainuh:  Leuke verhaal.  Ik probeer 'sugar' te gebruiken ipv 'shit'
 
:oops: en ik maar roep nog "Damn, ja hoor dat kan wel :-D.... Darn.....maak ik er nu ook maar van  :-D DARN......hm, funny hoe dat dan toch niet helemaal de "lading" dekt. Kijk en dan komen die Nederlandse G's en Sch's ineens weer van pas. 

Groetjes
Syl
 
Eh toen ik een paar weken op vakantie was in de VS (zonder verdere Nederlanders), betrapte ik mezelf erop dat ik zelfs in Engels ging schelden als het niet lukte...dan kon ik er zelf altijd wel ff om grinikken, om vervolgens maar even in het Nederlands te vloeken... Toch wel fijn als je je soms even kan uitleven, terwijl niemand weet wat je zegt  :whistle:

Jeetje wat veel smileys als je op [more] klikt...  :)
 
[quote author=FOL link=topic=4019.msg49884#msg49884 date=1141147711]
Eh toen ik een paar weken op vakantie was in de VS (zonder verdere Nederlanders), betrapte ik mezelf erop dat ik zelfs in Engels ging schelden als het niet lukte...dan kon ik er zelf altijd wel ff om grinikken, om vervolgens maar even in het Nederlands te vloeken... Toch wel fijn als je je soms even kan uitleven, terwijl niemand weet wat je zegt  :whistle:
[/quote] Dat is het probleem hier, er lopen zoveel Nederlanders rond in Australie :-D
 
Nog even een toevoeging: vandaag op het "nieuws" dat de engelsen onze reclame niet willen omdat er bloody (bl**dy) inzit... En ik dacht dat het "hel" stukje erger was  :-o. "Bloody idiot poms" zeiden ze op het journaal.

'Bloody' tourism ads banned

09mar06

BRITISH broadcasting authorities have banned the use of the latest advertisements promoting Australian tourism, which feature the slogan "Where the bloody hell are you?".

Federal Tourism Minister Fran Bailey said in a statement the ban by the UK's Broadcast Advertising Clearance Centre was comical. "How anyone can take offence at a beautiful girl in a bikini on a sunny beach inviting them to visit Down Under is a mystery to me," Ms Bailey said. Tourism Australia managing director Scott Morrison said he understood UK free-to-air TV stations had been refused permission to use the ads. "We know from our research and all the research we did over there that people are not offended by this, particularly the people we are trying to talk to," Mr Morrison said. He said he was not upset by the ban and hoped that publicity surrounding it would provide a further boost for the campaign. "Everything helps," Mr Morrison said. Mr Morrison said the ban, which applied only to the use of the word "bloody" on commercial television, was "a marketer's dream". "The PR (public relations) that will be driving the campaign in the UK next week is going to be unprecedented," he said. "We would have preferred the ad to run the way we first made it, but we can still run it the way it is cut now, which says 'where the hell are you?'," Mr Morrison said. "It is not as if it is not going to be shown on UK television. "It will be shown. It will just have that slight adjustment to it. "It will be run in its original format on the internet, in cinemas and everywhere else." The campaign will be officially launched in the UK on Monday.

Bron:http://www.couriermail.news.com.au/common/story_page/0,5936,18402797%255E953,00.html = Courier Mail van 9 maart 2006
 
Ik hoorde het vanavond ook in de auto. Mijn inziens een hoop onzin! Ikzelf vindt de campagne erg leuk en pakkend.

(Of ben ik de enige..? :-o)
 
Nou, dat ding is inmiddels (Vrijdagochtend hier) ruim 100.000 keer gedownload van het net door de Britten, en het lijkt erop dat de Engelsen zèlf er weinig problemen mee hebben.

Als het taalgebruik echt zó nauw genomen zou worden, dan zou er weinig op de Engelse TV overblijven!  :-D
 
@ Eerainuh

Ik heb me rot gezocht, maar kan de download niet vinden. Kan je me vertellen waar ik de downolad kan vinden??

Rene
 
Hai René! Goeie vraag! I was watching a program on telly, where they told us so.  En omdat ik hier zit, hoef ik niet het internet op te gaan om te kijken waar het te downloaden is. Dus ik weet niet waar!!!

Als ik er aan denk, zal ik morgenochtend ook even op zoek gaan!

Cheers :)
 
@ Perthpete

Nee, maar bedankt, ik zoek eigenlijk een "standalone" avi of img of gif of wat dan ook. Ik had de advert al een tijdje geleden gezien, maar ik wil dit als een bestandje op mijn computer hebben.

Ik heb wel iets anders zeer leuk, en stuur dit even naar je toe via je email als je me die toe kan sturen. Het heet "canetoad road"

Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=4019.msg49652#msg49652 date=1140955988]
Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe je het filmpje kan downloaden voor op je computer.
[/quote]

Rene, kerel,

Als je het filmpje draait met behulp van Windows Media Player vanaf de genoemde link dan wordt er een wmv file opgeslagen in je temporary internet files: TA1100-60A_16x9.wmv.

There you go, helemaal van jou!

:up:
 
Update :)

UK lifts ban on 'bloody' ad campaign - Saturday Mar 18 10:02 AEDT

British advertising regulators have backed down and lifted their ban on the word "bloody" in Tourism Australia's controversial "Where the bloody hell are you?" campaign.

Britain's Broadcast Advertising Clearance Centre (BACC) last week imposed a ban on commercial television there using the word "bloody" in the $A180 million campaign.

It resulted in a hurried flight to London by federal Tourism Minister Fran Bailey, who, amid a blaze of priceless publicity, complained the English had lost their sense of humour.

Ms Bailey announcement of the lifting of the ban follows meetings with the BACC, the UK Minister for Tourism and Creative Industries and the Chairman of the Advertising Standards Authority.

"I am pleased that common sense prevailed and the regulators realised the campaign was intended to be cheeky, friendly and very Australian," Ms Bailey said in a statement.

Ms Bailey had put forward three arguments - "bloody" had been used in British television advertisements twice before; that Tourism Australia research in Britain found "bloody" was not regarded as offensive; and that there had been no complaints in those countries that had already screened the ads.

"My faith in the British sense of humour has been restored. It was well worth the fight, especially given the half a million jobs that tourism already creates and with the potential for many more," Ms Bailey said.

"Now it's time to get on with the campaign and get more British tourists to visit Australia!."

The ban had applied only to television advertisements. Print, online and cinema campaigns were free to use "bloody".

The BACC currently lists "bloody" as its 27th ranked most offensive word, behind "crap" and just ahead of "God".

Other words on the BACC's current banned list include bastard (6th), bollocks (8th), bugger (21st), sodding (24th) and Jesus Christ (25th).

The tourism campaign was launched three weeks ago and features natural Australian icons such as beaches, the Great Barrier Reef, the outback, Sydney Harbour and Uluru.

The ads end with bikini-clad model Laura Bingle, who accompanied Ms Bailey to London, saying: "We've saved you a spot on the beach - so where the bloody hell are you?"

The campaign will now be run in its entirety on television, as well as in cinemas, in print and on the internet.


©AAP 2006
 
Brilliant  :-D

For those who are interested the whole banned list can be found in this document (interesting read too), Appendix 2 page 52:

http://www.asa.org.uk/NR/rdonlyres/1EAEACA7-8322-4C86-AAC2-4261551F57FE/0/ASA_Delete_Expletives_Dec_2000.pdf

No prizes for guessing that the C-word takes the No1 spot!  Bloody is not that bad at all, most people see it as mild or not even a swear word.

But the F-word is number 3, and I use it sometimes.  :-o  Will have to do better, otherwise my 11-month old might shock people with her first word  :oops:
 
Back
Top