police clearance australië

nance

New Member
Hallo,
Ik ben bezig met aanvraag voor spouse visum. Mijn man is Australisch, we wonen al 5 jaar samen waarvan we er ruim 2 getrouwd zijn. Dus we denken dat het ons wel moet gaan lukken...

Omdat ik in totaal langer dan 1 jaar in Oz ben geweest heb ik een police clearance uit Australie nodig. Ik heb inmiddels het formulier ingevuld, cheque ingevoegd en klaar om te posten naar de federal police in australie. Echter, op het formulier staat vermeld dat je een postal reply coupon moet meesturen. Nu blijkt dat niet meer te bestaan. Weet iemand wat ik kan doen; een aan mezelf gefrankeerde envelop invoegen?

Bedankt alvast, enne.. fijn forum trouwens!!

Groetjes Nancy

Stuur even een mail naar AFP en leg het probleem uit. Die mensen weten dat Nederland geen postal reply coupons kent en dan zullen zij in de reply op jouw mail schrijven dat je alleen maar de kosten van de PCC hoeft te betalen en dat zij zelf zullen zorgdragen voor de verzendkosten.

:up:

Hallo Nance

Wij hadden hetzelfde probleem en omdat we toch het geld voor de PCC moesten bijsluiten hadden we er wat extra geld in gedaan voor postzegels. Gisteren een mail naar ze gestuurd, omdat we al een maand op de uitslag wachten. Kregen een mail terug dat ze het 13 oktober hadden verzonden naar ons.
Nu maar wachten op de post.
Succes

Groet Erna

inmiddels heb ik 2 weken geleden aanvraag voor VOG opgestuurd naar federal police in oz. Vervolgens gebeld met de ambassade in Berlijn en een afspraak gemaakt voor 15 december :up:
Nu hoop ik alleen wel dat ik mijn VOG voor die tijd in de brievenbus heb...
Voor diegenen die mij zijn voorgegaan in het aanvragen van een vog in oz: hoe lang heb je erop moeten wachten?

Jan en Erna, hebben jullie hem inmiddels binnen?

Hoi Nance

Ja wij hebben het binnen. Wij hadden het 22 september aangetekend op de post gedaan en zij hadden het 13 oktober  terug verzonden. Wij hadden er wel een briefje bij gedaan of ze het rechtstreeks naar onze CO wilden sturen en een copy naar ons. Wij geen copy maar onze CO wel het orgineel. Misschien kan je ze een mail sturen of ze het ook rechtstreeks naar jullie CO willen sturen. Dit scheelt erg veel tijd.
Succes groetjes Erna

joepie, ik heb hem binnen! Erg snel, 25 okt opgestuurd naar federal police en nu binnen!! Nu alleen de uitslag van mijn medical en xray nog en dan op naar Berlijn! woohoo.

[quote author=nance link=topic=5864.msg75010#msg75010 date=1163437111]
joepie, ik heb hem binnen! Erg snel, 25 okt opgestuurd naar federal police en nu binnen!! Nu alleen de uitslag van mijn medical en xray nog en dan op naar Berlijn! woohoo.
[/quote]

wat goed Nance...met een gerust gevoel op naar Berlijn. Heb je daar niet meteen gevraagd of je x-ray goed was?

ik moet xray nog laten maken (donderdag) en dan krijg ik meteen de uitslag. Wat betreft mijn medical moet ik alleen nog op uitslag bloedprikken wachten. Maar dat zit wel goed neem ik aan :up:
Eind in zicht!! Ik voel me een stuk relaxter nu...
15 december afspraak Berlijn. Volgens case officer krijg ik waarschijnlijk een permanent visum (heb jij ook meteen gekregen toch, Inge?).  En Bob hoeft van haar niet mee te komen naar het interview. Dat doet ie wel, wel zo gezellig.
Als je meteen een permanent visum krijgt, moet je dan ook, nadat je het gevalideerd hebt, binnen een bepaalde tijd in Oz gaan wonen?
Groetjes Nance

[quote author=nance link=topic=5864.msg75029#msg75029 date=1163449932]
ik moet xray nog laten maken (donderdag) en dan krijg ik meteen de uitslag. Wat betreft mijn medical moet ik alleen nog op uitslag bloedprikken wachten. Maar dat zit wel goed neem ik aan :up:
Eind in zicht!! Ik voel me een stuk relaxter nu...
15 december afspraak Berlijn. Volgens case officer krijg ik waarschijnlijk een permanent visum (heb jij ook meteen gekregen toch, Inge?).  En Bob hoeft van haar niet mee te komen naar het interview. Dat doet ie wel, wel zo gezellig.
Als je meteen een permanent visum krijgt, moet je dan ook, nadat je het gevalideerd hebt, binnen een bepaalde tijd in Oz gaan wonen?
Groetjes Nance
[/quote]

goed zeg... ja ik kreeg ook meteen mijn permanent en ik had dat dus totaal niet verwacht..dacht gewoon dat je altijd eerst die 2 jr. krijgt. Super blij dus. Volgens mij maakt het niet uit of je er al gaat wonen dan of niet als je voor een bepaalde datum je visum maar valideert en dat kan ook zijn met bijv. een overstap in Australie naar Nieuw Zeeland.

Ja is gezellig joh met zijn 2en en Gary werd toen ook best wat vragen nog gesteld dus denk wel dat het buiten het gezellige wel heel verstandig is dat hij mee gaat.

Back