Police Clearance

shelley

XPdite Sponsor
Jippie, ik heb mijn engelse police clearance document gekregen  :-D.
Ze zeiden dat het ongeveer 40 a 50 dagen zou duren, dus was zeer verbaasd om hem na anderhalve week al in de bus te hebben.

Als de Nederlandse en Australische clearance nou ook zo snel gaat, en de medical, dan ben ik echt blij !
 
wow.. dat is echt snel!! Ik heb er iets langer op moeten wachten.. maar ja toen zat kerst en oud & nieuw er tussen... :up:
 
Ik ben ook benieuwd hoe lang de Nederlandse gaat duren. Ik heb het vorige week opgestuurd naar Den Haag.
Je moest er een brief bij doen van DIMIA, maar aangezien ik die niet had, heb ik gewoon dat 47SP (of welk formulier het ook alweer is  :-o) meegestuurd en hoop op het beste!
 
Ik heb mijn nederlandse politieverklaring vandaag gekregen, dus nog geen drie weken gewacht.  Ik had ook een aangevraagd in australie en die heb ik vorige week vrijdag binnen gekregen dus ook drie weken over gedaan (heel verg vlot!!) dus nu ben ik helemaal klaar, morgen 't opsturen en wachten op mijn spouse visum.
 
Mijn schoonmoeder werkt voor de Australian Government en gaat proberen om via haar contacten snel een Australische verklaring te regelen.
Ik moet dan alleen nog de medical, waar ik nog een afspraak voor moet maken. Vrienden uit Nederland komen langs voor een weekendje in April. Zodra ik weet wanneer zij komen, kan ik voor een ander weekend een afspraak maken. Het zou een beetje lullig zijn als mijn afspraak voor een medical precies zou zijn als mijn vrienden in Engeland zijn!

Waar komt jouw spouse vandaan in Australie Seamic?
 
Hoi Allemaal,

Wij hebben onze aanvraag VOG vandaag precies 2 weken gelden ingediend en zitten met smart te wachten. Hopelijk komen ze snel, dan kunnen ze meteen doorgestuurd worden.

Groetjes,
Brit
 
Ik vraag me echt af waarom dat met zo'b VOG zo lang moet duren! Toen ik hem moest hebben voor mijn werk bij de gemeente had ik em nog geen week later in huis! Zou dat dan alleen maar langer duren, omdat ie misschien in het engels moet? Tenminste... lijkt me logisch dat die in het engels moet...
Of wordt je compleet doorgelicht?
 
Ik schrok eerst toen mijn VOG binnenkwam omdat het in het nederlands stond maar helemaal onderaan is er een korte vertaling in het engels!

Shelley, je wilde weten waar mijn man vandaan kwam.  Oorspronkelijk komt hij van Winton (middle of nowhere) Queensland vandaan, ikzelf ben in zuid australie opgegroeid maar toen mijn moeder naar nederland wilde voor een lange vakantie, zijn wij gelijk gebleven.  Zodra wij ons huis verkocht hebben, gaan wij naar de west kust, net onder Perth met onze twee kinderen, hebben er vreselijk veel zin in.  Visum zal nu niet lang meer duren, denk ik!  't huis is een groter probleem, staat te veel te koop.  Ik vraag mij af waar iedereen heen gaat!
 
Mark (Maluka) en ik gaan richting Brisbane. Waar precies weten we nog niet, maar dat komt wel zodra we daar zijn.
 
Wij hebben geluk dat we huren, dus hebben niet de stress van het verkopen van een huis. Onze meubels zijn zo oud, lelijk en passen allemaal voor geen meter bij elkaar dus we gooien alles lekker weg en hoeven alleen foto albums, cd's etc mee te nemen. Een paar dozen en dat is het.
 
Tja... als wij in oktober vorig jaar al wisten dat we gingen emigreren, dan hadden we de nieuwe meubels niet gekocht. We hadden toen ook 2e hands meubels staan die zeker niet mee hoefden. De meubels die we nu hebben zijn net 3 maanden oud, dus die gaan wel mee. Er zijn toch dingen die mee moeten naar Oz, dus dan de meubels ook maar. Het bed is ook nog maar een jaar oud, dus dat gaat ook mee.
 
Hoi Annemiek,

Voordeel ervan dat je zoveel moet meenemen is dat je niet op een kubiekemeter hoeft te kijken.
Dus neem dan ook maar alles mee wat enigzins van belang lijkt!!!
 
Ben zojuist verteld dat ik mijn Australische police clearance binnen 10-15 dagen in huis heb. Al met al binnen een maand geregeld. De engelse had ik ook vrij snel. Alleen weer de Nederlandse waarop lang gewacht moet worden.

Ik ga volgende week zaterdag voor mijn medical. Ik doe het in Engeland en moet £45 betalen voor de x-ray en £130 voor de medical. Ik neem aan (hoop!!!) dat dit inclusief de bloedtesten is.
Kan iemand mij vertellen wat je in Nederland hiervoor betaald? :-o
 
Mijn nederlandse VOG had ik binnen 2-3 weken. 

Ik heb betaald Euro 100 (incl. Euro 7 voor verzend kosten - aangetekend) voor de keuring en Euro 87.50 voor de x-ray en bloedtest.  Alles werd naar de docter gestuurd die het weer door stuurde naar de ambassade in Berlijn.

Alles is nu klaar, wacht nu op mijn visum!!!!!!
 
Spanned hoor Seamic. Ik hoop dat je snel wat hoort.

Dat komt ongeveer wel op hetzelfde neer, wat de Medical kosten betreft. Wel makkelijk dat ik het hier in Harley Street op een zaterdag kan laten doen. Hoef ik tenminste geen vrije dag op te nemen.

Je VOG binnen 3 weken. Dat is ook snel. Ik ga elke middag snel naar huis tijdens de lunch pauze, hopend dat er bericht is. Helaas was ik vandaag weer teleurgesteld en was er weer niks.  :|
 
Ik heb mijn VOG een week geleden ontvangen. We zijn ook alleen met dat formulier 47k naar de gemeente gegaan en hebben een net gedaan of we niet beter wisten. Die mevrouw achter de balie wist het ook niet precies. Na 3 weken ontvingen we het VOG thuis. Dus je hoeft niet te wachten tot de DIMIA je het juiste aanvraagformulier stuurt/

Iris
 
Het schijnt zelfs dat je het aanvraagformulier voor de VOG nu al kan downloaden vanaf de site van de DIMIA (ik heb het nog niet geverifieerd)...

Bedankt Badri voor de tip :)
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=1243.msg10484#msg10484 date=1110212335]
Hoi Annemiek,

Voordeel ervan dat je zoveel moet meenemen is dat je niet op een kubiekemeter hoeft te kijken.
Dus neem dan ook maar alles mee wat enigzins van belang lijkt!!!
[/quote]

We gaan niet te veel meenemen denk ik hoor. Heel veel dingen die nu iets lijken gebruik je eigenlijk nooit...
 
Back
Top