Poll: beste plek om te wonen buiten de steden!

Misschien is simpel wegstrepen de makkelijjkste oplossing!
Je hoeft je toch ook niet op 1 specifieke stad/dorp vast te leggen, ongeveer is ook goed!

Dus wil je in de stad wonen ja/nee
vlak bij de stad                    ja/nee
buitenaf/outback                  ja/nee

klimaat    tropisch/subtropisch/mediterraan (op basis hiervan zou ik dan voor een bepaalde staat kiezen)

bergen hoorde ik jullie ergens zeggen, dan valt natuurlijk ook al weer het een en ander af

@landmiles:

Als je nog niet zeker weet waar je terecht zou willen komen, is het dan niet prima om aan te geven dat je nog geen specifieke voorkeur voor één staat hebt... ? En dus in feite bereid bent om ´het werk te volgen´ ? Lijkt me dat een werkgever daar geen enkel probleem mee zal hebben. Na 1 of 2 jaar kan het altijd zijn dat iemand toch eens ergens anders terecht wil.. toch?

M.vr.gr

Perthpete

[quote author=landmiles link=topic=1441.msg30725#msg30725 date=1128633355]
Net gevonden: www.asmguides.com. Blijkt dat we best wel wat te klimmen valt in Australie  :)  nu nog een skigebied met +200km pistes en we zijn compleet voor wat betreft het hooggebergte! [/quote]+200km, dan zul je denk ik toch echt naar Nieuw Zeeland moeten...
[quote author=landmiles link=topic=1441.msg30725#msg30725 date=1128633355]Vooralsnog zou ik zeggen Brisbane, qua temperatuur voor mij nog net te harden en lekker warm voor mijn vriendin. Dat we dan moeten reizen voor de sneeuw okee, dat zijn we gewend. Is maar een paar keer per jaar... zijn er near Brisbane nog steile rotswanden te vinden?!?[/quote]Near Brisbane?... Midden in de stad! Kangaroo Point pal naast het centrum aan de overkant van de rivier heeft een rotswand van zo'n 400m lang en 20m hoog met een enorme hoeveelheid routes varierend in niveau van 10 tot 26. Ter vergelijking, een 19 in het Australische systeem is ongeveer een 6a in het NL/Franse systeem, een 24 is ongeveer 7a/7a+. Zie hier voor wat foto's. De klif is onderdeel van een park en vrij toegankelijk, je moet dus je eigen klimspullen inclusief touwen meenemen. Top-ropen is prima mogelijk dankzij speciale voorzieningen (betonpaaltjes etc.) bovenaan de klif, en op de meeste routes zijn ook 'bolted' voor voorklimmen.
Vanaf een uurtje of 10 's ochtends schijnt de zon direct op de rotswand en kun je, behalve 's winters, overdag klimmen dus wel vergeten tenzij je dol bent op brandblaren, maar het is prima voor een korte bouldersessie 's ochtends voor het werk. Doordeweeks kan het 's avonds wel druk zijn vooral in het begin van het jaar als de studentenklimverenigingen een boel nieuwe leden hebben, maar er zijn altijd wel genoeg routes vrij...

Nog wat Australische klimlinks:
http://www.immortal.net.au/climbing/
http://www.climbing.com.au/index.php

Hallo,wij Ron & carina zijn ook nsw geweest ( Coffs-Harbour )en vonden het daar echt geweldig wij zijn dan ook van plan om daar te gaan wonen.
Je heb er echt heel veel te doen,maar je als vragen heb dan horen wij het wel of lezen het wel.

Groetjes Ron & Carina

@Wilbert67:
In de stad? Jawel hoor, maar niet als het net zo'n parkeerhel is als Amsterdam. We wonen nu net naast centrum Utrecht, dan kunnen we nog eens wat gasten uitnodigen...
Naast de stad? Jawel hoor, als ik dan maar redelijk de stad in en uit kan (niet om 02 uur al de stad uit omdat de treinen niet meer rijden, en ook niet in de Australische equivalent van de VINEX-wijk (bestaan die daar :) ?)
Outback? Jawel hoor, als het niet de woestijn is, als woonwerk een haalbaar iets blijft, en zeker als er een strand of een klimrots in de buurt is :cool:
Klimaat: Ik zelf kan goed tegen kou, niet goed tegen al te warm, maar ben niet zo heel kritisch. Mijn vriendin daarentegen is een echte koukleum, dus die wordt wel blij van het woord mediterraan of zelfs subtropisch.

Komen we vanzelf bij Perthpete, we kunnen natuurlijk gaan voor de mooiste uitdaging op werkgebied. Maakt je in elk geval een stuk flexibeler, en is geen gek idee.

Maar dan komt Hans roet in het eten gooien, met de magische woorden Rotswand Midden In De Stad!
:dancing: :dancing: :dancing: :dancing:
:dancing: :happysun: :happysun: :happysun: :dancing:
:dancing: :dancing: :dancing: :dancing:​
Voor het werk! Na het werk! In de zon!
Dat skieën sla ik dan wel een jaartje over, het wordt duidelijk een groot klimfestijn  :lol:

Inmiddels begint de Australië-optie voor ons steeds vastere vorm te krijgen, we overwegen om er 1-2 jaar te gaan werken. Dat is voor ons best ver vooruit gepland ;-) we hopen er een goeie mix te kunnen maken van werk en tijd om het continent te verkennen. Wie weet jongens, wie weet!

Maar is het niet zo dat het wonen in Oz-steden erg duur is? En dan heb ik het echt over het centrum en aangrenzende wijken. Het schijnt dat de buitenwijken weer stukken goedkoper (en ook ruimer!) zijn. In steden hier in Nederland is het net omgekeerd. In de oudere stadswijken zijn de woningen erg goedkoop (maar vaak ook weinig soeps). Ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe een standaard buitenwijk er in de Oz-steden uitziet. Volgens mij is dat echt totaal andere koek als in Nederland.

Wat je zeker eens zou moeten doen is http://maps.google.com , daar naar Australie scrollen en de sattelite-knop klikken. Zoom dan maar eens stevig in  :lol: dat is echt geniaal. Geeft je ook een aardig inzicht in stadsplanning de Australian way...

Back