POMS SOR????

Frank100

Member
Ik ben me momenteel helemaal suf aan het internetten om uit te zoeken waar we zouden willen wonen. Mede door de verhalen van Wilsil en Lonenron trekt het noorden mij momenteel meer. Maar er is natuurlijk ook een kans dat ik mijn werk uiteindelijk SOR vindt en dan is NOR wonen geen goede combi heb ik vernomen.

Wat ik me afvraag is of het inderdaad waar is dat er ontieglijk veel engelsen SOR wonen. Ik heb echt geen bezwaren tegen engelsen, maar als je echt terecht komt in zo'n engelse compount, dan wordt intergreren wel een beetje lastig denk ik, dus dat wil ik liever niet. Zijn er dutch SOR-ers die daar met veel plezier wonen?

We vertrekken 02-05-07 (ik weet dat het allemaal makelijker is als je met je autootje door die wijken rijdt), maar probeer wat voorwerk te doen.

Alvast bedankt!!!

Gr Frank

Als je je SOR en NOR eens even in normale spraak taal vertaalt wordt de discussie voor sommige mensen misschien ineens een stuk makkelijker.
<.... offf topic  ... >
Ik vind trouwens dat er toch erg veel afkortingen worden gebruikt op dit forum - voor visa's en zo en andere zaken.
Is het nou echt zo veel moeite om het even een voluit te schrijven of wil je zo graag aangeven dat je "insider" bent - maar dan hoef je niks te vragen....dus  - .....  :evil: Voor een goede communicatie (en dus een bevredigend antwoord) is het nodig dat we elkaar goed kunnen begrijpen en je hebt meer kans op een doeltreffend antwoord als je vraag voor iedereen duidelijk is.
</.... off topic...>

En als ik er misschien iets van begrepen heb ..... zo veel engelsen kom ik hier in NSW nou ook weer niet tegen en die ik ken zijn redelijk goed geintegreerd..... Heb je wat tegen engelsen....????

En als ik er misschien iets van begrepen heb ..... zo veel engelsen kom ik hier in NSW nou ook weer niet tegen en die ik ken zijn redelijk goed geintegreerd..... Heb je wat tegen engelsen....?

NSW??? Wat bedoel je Henk?? :evil:

He, he.... you are absolutely right.... Maar aan de andere kant: "some abbreviations are more common than others..... " (met een variatie op George Orwell)
Voor wie naar Australie wil komen en niet weet dat NSW, New South Wales betekent..... Nou, blijf dan maar weg  :smile:

Heb ook geen idee wat SOR en NOR is, maar vind wel dat afkortingen als DIAC, SIR en alles wat met emigreren te maken heeft geen probleem zijn. Als je serieuze plannen hebt weet je snel genoeg wat ze allemaal betekenen. weet je het niet dan betreft het waarschijnlijk ook zaken die jou niet interesseren en wil je helemaaal niet meepraten. :up:

Was misschien een lastige maar ik bedoel

SOR = South Of River
NOR = North Of River

Volgens mij geen rocket science voor mensen die in Perth WA (Western Australia) wonen.

Henk, afgezien van de afkortingen die jij niet begrijpt, twijfel ik er sterk aan of jij uperhaupt wel kan lezen? Er staat toch volgens mij vrij expliciet vermeld in mijn topic dat ik niets tegen engelsen heb, maar dat ik niet in een wijk met alleen maar engelsen wil wonen. Verder stel ik dus een specifieke vraag over Perth, WA (voor de mensen die uit een ei komen: WA staat voor Western Australia). Daarom post ik mijn topic in WA en niet in NSW!!

Mijn advies derhalve : EERST GOED LEZEN!!!!!!!!!!

Als ik een vraag heb over NSW ben jij de eerste die het hoort!!

Gr Frank

Hoi Frank,

Een (denk ik of hoop ik tenminste) meer gebruikte afkorting hier is SOTR of NOTR (South/North of the River). Al la LOTR (Lord of the Rings zeg maar).... ;-)

Even on topic:
In (en rond) Perth krioelt het overal wel van de engelsen. Ik heb geen statistieken, maar het zou me niet verbazen dat de engelsen veruit de grootste bevolkingsgroep vormen hier in Perth. Ik meen wel begrepen te hebben dat het percentage poms in Butler (heel erg noord) nog wat groter is dan gemiddeld in Perth.

Ik denk dat je vooral moet kijken naar wat je budget is om te bepalen waar je wilt gaan kijken om te wonen, want er zijn toch al te veel wijken om het overzicht een beetje te kunnen behouden... Ook belangrijk: Denk je dat je werk voornamleijk in het CBD zal zijn, dan wil je misschien enigzins in de buurt van de trein wonen.

Ik ken geen wijken of straten vol met engelsen hier....south of the river
wel een vol met arrogante dutchies...in Armadale

Hey Perthpete,

Ik denk dat SOR en NOR meer gebruikt wordt, is makkelijker uit te spreken.
Maareeh, helaas Frank, kan je geen antwoord geven, ik woon NOR.

En Engelsen tref je overal, zij waren toch de eerste convicts die hier landden...
Enclaves tref je overal: Italianen, Dutchies, Engelsen, Aussies. En soms hebben die mensen geen behoefte aan niewe vrienden. Daarom is er Xpdite voor lotgenoten!  :wink:

Succes met het vinden van je plekkie,
Inacar

Back