Positieve/negatieve ervaringen aanvragen Remark IELTS

twov

Member
Resultaat IELTS:
L: 7,5
R: 8
W: 6,5
S: 8

Dus verdorie 0,5 puntjes te weinig op Writing om de 10 punten te krijgen. Wij vragen ons nu af of we een remark zouden vragen.
Enig idee iemand wat het percentage is van een positieve remark (als dat maar 5% is zo of, tja ...).

Alvast bedankt.
 
Ja, da's waar. Maar feit is wel - en dat was ik nog vergeten te zeggen - dat mijn man net niet genoeg tijd had om alles van het klad over te schrijven. Hij is midden in zijn conclusie moeten stoppen. Als het dat is waar ze zwaar aan tillen, tja, daar is niets aan te veranderen natuurlijk...
 
Mocht je remark een half punt omhoog gaan, dan krijg je je geld ook terug.
Is bij ons ook gelukt. :up:
 
Ja, da's waar. Maar feit is wel - en dat was ik nog vergeten te zeggen - dat mijn man net niet genoeg tijd had om alles van het klad over te schrijven. Hij is midden in zijn conclusie moeten stoppen. Als het dat is waar ze zwaar aan tillen, tja, daar is niets aan te veranderen natuurlijk...

Dat maakt niet zoveel uit toch? Feit is dat hij met het werk wat hij ingeleverd heeft een 6.5 heeft gekregen. Wat dus op zich al goed is met een onafgemaakte tekst :up: Maar dat je dus het ingeleverde stuk nogmaals na wil laten kijken. Een lager cijfer zul je niet krijgen (en maakt ook niet uit eigenlijk) een hoger is ondanks alles niet onmogelijk.

Ik zie geen verschil met het 'nieuwe feitje' De ingeleverde tekst wordt nagekeken en wellicht beter beoordeeld. That's it :)

Schijnt wel even te duren trouwens zo'n remark maar daar hebben anderen wellicht meer info over. Je kunt eventueel alletwee de paden aflopen; en een remark aanvragen en een nieuw examen inplannen.
 
Bij ons is na de remark van het schrijven ook n 0. 5 punt omhoog gegaan. En inderdaad dat was net genoeg :)
Ik zou zeggen wie niet waagt...
 
Wij hebben voor 2 tests remark aangevraagd, geen resultaat.
 
Wij hebben voor 2 tests remark aangevraagd, geen resultaat.
Geen resultaat ? Letterlijk of bedoel je dat ze je bevestigd hebben dat de puntenbeoordeling correct is?

Ik wacht namelijk ook op het resultaat van een remark (ook net 0,5 onder voor de extra 10 punten) en ik zou kunnen zweren dat we al de 5 weken voorbij zijn!
 
Bij mij duurde de ene keer 9 weken, de 2e keer 12 weken. Helaas beide zonder gewenst resultaat.
(was hoogstwaarschijnlijk te wijten aan het feit dat mijn handschrift soms onleesbaar is :))
 
Geen resultaat ? Letterlijk of bedoel je dat ze je bevestigd hebben dat de puntenbeoordeling correct is?

Ik wacht namelijk ook op het resultaat van een remark (ook net 0,5 onder voor de extra 10 punten) en ik zou kunnen zweren dat we al de 5 weken voorbij zijn!

Excuses voor de ambiguiteit van mijn taalgebruik (en soery van het taalgebruik in deze zin... Ben net een report aan het typen ;))

Geen resultaat = wel een reactie gehad, geen aanpassing van de score toegekend.
 
Re-mark is aangevraagd dus afwachten maar... Bij ons was het nu 75 euro (is afhankelijk van de koers euro/pond).
 
ff een update, ik had een remark aangevraagd ergens begin Juni. Na net iets meer dan 8 weken kreeg ik het resultaat : een halve punt erbij bij speaking! Overall Band score is nu 8.0 !! Whiieeeeeee!

Trouwens ben ik de enige die heeft opgemerkt bij de nieuwe Skillselect EOI dat na het ingeven van de IELTS info dat ze een andere manier hanteren voor "Language Ability"? Hier heb ik nog steeds een 6.5, het gaat er blijkbaar enkel om je laagste score...
 
Ook van ons een update, gisteren de re-mark teruggekregen en JAWEL: writing is van 6,5 naar 7 gegaan, overall band is nu 7,5. Maar als ze idd enkel de laagste score aannemen, dan zal het dus een 7 zijn (wat op zich wel voldoende is). Spijtig genoeg zijn ondertussen alle South Australia state sponshorships voor het specifieke beroep van mijn man momenteel al uitgedeeld (en ik veronderstel dat momenteel betekent voor dit jaar).
Pfff, we komen zo precies juist altijd iets té laat. Einde maart wordt mijn man 40 jaar dus dan gaan er alweer 5 punten van ons aantal, wat onze kansen wéér doet slinken...
 
Ook van ons een update, gisteren de re-mark teruggekregen en JAWEL: writing is van 6,5 naar 7 gegaan, overall band is nu 7,5. Maar als ze idd enkel de laagste score aannemen, dan zal het dus een 7 zijn (wat op zich wel voldoende is). Spijtig genoeg zijn ondertussen alle South Australia state sponshorships voor het specifieke beroep van mijn man momenteel al uitgedeeld (en ik veronderstel dat momenteel betekent voor dit jaar).
Pfff, we komen zo precies juist altijd iets té laat. Einde maart wordt mijn man 40 jaar dus dan gaan er alweer 5 punten van ons aantal, wat onze kansen wéér doet slinken...

Bij state sponsorship kijken ze (iig nu niet bij WA) naar punten om te bepalen wie er eerst gaat.
Balen zeg dat de remark goed is, maar verdorie daardoor de deadline mist :(
 
Back
Top